Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок 25 Історія України 7 клас. Тема: Монгольська навала на українські землі

Урок 25 Історія України 7 клас. Тема: Монгольська навала на українські землі





Урок 25

Історія України 7 клас.

Тема: Монгольська навала на українські землі.

Мета: Сформувати в учнів уявлення про монголо-татар та їхню навалу на українські землі розглянути суть і значення боротьби народів Європи і Азії з монголо-татарськими завойовниками, розвивати вміння аналізувати історичні події, показати героїзм народу в боротьбі проти загарбників, виховувати в учнів почуття любові до Батьківщини і готовність захищати її в тяжку годину.

Обладнання: Карта, картинки з джерелами інформації.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: Після цього уроку діти зможуть:

  • Показати на карті напрямки походів монголо-татар, на руські землі та місця головних битв.

  • Пояснити приклади понять “Золота Орда”, ярлик, улус, баскак, “золотоординське ярмо”

  • Називати факти героїчного опору русичів монгольській навалі.

  • Знаходити необхідну інформацію в різних джерелах для пояснення історичних явищ та подій.



Хід уроку


І Організація класу. Привітання гостей.

  • Японські психологи говорять, щоб день був вдалим треба проснувшись голосно засміятись на всю кімнату. Я бажаю всім присутнім вдалого трудового дня. А ми починаємо працювати.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

Запитання:

  1. Який період переживала Київська Русь у ХІІ ст..?

  2. У чому полягають негативні сторони періоду роздробленості?

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Саме тоді, коли Київська Русь зазнавала політичної роздробленості зі Сходу на Київську землю насувалася нова небезпека.

  • Розв’яжіть ребус і прочитайте, який ворог загрожував Русі в ХІІІ ст.. (ребус)

  • Хто такі монголо-татари? Звідки вони прийшли на українські землі і яке лихо принесли з собою на ці запитання ми спробуємо відповісти на сьогоднішньому уроці.

ІУ. Оголошення теми, очікуваних результатів.

Монгольська навала на українські землі (знайти ключове слово в цьому реченні).
Асоціація чого


НАВАЛА



Навала на українські землі чия? (монгольська)

  • Пропоную вам розглянути малюнок монголо-татарського воїна і згадати з 5 класу:

  1. Що відомо вам про монголо-татар?

  2. Звідки монголо-татари прийшли на руські землі?

  3. Яким було монгольське військо?

  4. Яким було його озброєння?



План вивчення нового матеріалу


  1. Битва на річці Калка

  2. Похід Батия на Русь.

  3. Оборона Києва від монголо-татар.

  4. Золотоординське іго.

1. Робота з підручником і картою. Опрацювати І підпункт і дати відповідь на запитання. Визначити в чому різниця між битвою і війною.

  1. Хто брав участь у битві на річці Калці?

  2. Хто переміг у цій битві?

  3. Визначне причини поразки військових дружин руських князів та інших союзників?

  • Робота за контурними картами

  • Через кільканадцять років монголо-татар знову рушили на Русь.

2. Прослухати розповідь літописця про монголо-татарське нашестя на Русь. (Виписати основні події, та князівства які були захоплені монголо-татарами та вказати причини швидкого вторгнення монголо-татар на Русь.)
Фізкультхвилинка (на 25 хвилині)

3.Цього ж року (1240) монгольські війська підійшли до столиці Київської держави. Залишившись на лівому березі Дніпра, завойовники були вражені красною і величчю міста. (розглянути картинки). Хан відправив поляків до киян з пропозицією здати місто без бою. Однак кияни не пристали на це, а вирішили захищати улюблене місто до останньої крові. Вгамувавши свій гнів, хан не наважився штурмувати місто, рушив на з’єднання з основними силами. Наприкінці 1240 р. Батиєва орда підійшла до стін міста. Почалася облога Києва.

  • Робота з історичними джерелами. Робота парами. Опрацювати матеріал і описати картину Шаталіна “Оборона Києва від монголів 1240р.”

  1. Який епізод оборони зображений на репродукції картини В.Шаталіна “Оборона Києва від монгол 1240р.”?

  2. Що на картині свідчить про:

а) запеклий опір киян загарбниками?

б) переважання сил монголо-татар над киянами?

  1. Яка будівля міста стала останнім укріпленням міста?

  2. Завоювавши Київську Русь монголо-татари вийшли на кордони Західної Європи, але(чи змогли вони піти далі) чому?

Це питання ми розглянемо при знайомстві з історичним словником.

Розповідь вчителя.

Історичний словник.

Золота орда – держава монголо-татар.

Улус – володіння монгольсько хана.

Ярлик – грамота-дозвіл на князювання, яка видалася князям від монгольського хана.

Хан – вождь монголо-татар.

Баскак – ханський збирач данини

У.Закріплення вивченого матеріалу.

Історичний диктант.


  1. Частина світу де жили монгольські племена (Середня Азія)

  2. Столиця Золотої Орди (Сарай Бату)

  3. Золотоординський намісник що відав збиранням данини і обліком населення (баскак)

  4. Грамота на княжіння що видалося руським князям монгольським ханом. (Ярлик)

  5. Держава, заснована ханом Батиєм.(Золота орда)

Тести.

  1. У якому місті збирали руські полки для походу проти монголів

а) на Хортиці

б) на Дону

в) у Переяславі.

  1. У якому році Батий вторгся у Північно -Західну Русь

а) 1237

б) 1238

в)1239

  1. Яких два періоди визначаються у обороні Києва.

а) 5 вересня – 19 листопада

20 листопада – 6 грудня

б) 5 вересня – 30 жовтня

31 жовтня – 19 листопада

в) 5 вересня – 1 грудня

2 – 6 грудня

  1. Битва на річці Калці відбулася

а)1222

б)1223

в)1225

  1. Останні захисники Києва загинули від обломками.

а) церкви св. Юрія

б) Успенського собору

в

УІІ .Підсумок уроку.

Чи досягли очікуваних результатів?

УІІІ. Д/з Переглянути 21. Дати відповіді на запитання .Скласти розповідь “Я – учасник оборони Києва”. Підготувати повідомлення про Данила Галицького.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок засвоєння нових знань І формування вмінь. Обладнання: підручник...
Тема: Найважливіші досягнення науки І техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Всесвітня історія 10 клас. Сл 1

Урок тема. Поширення влади польського короля та литовських князів на українські землі
Опрацювати тест підручника (С. 183) І зробити висновки про становище українців під владою Польщі

Тема. Українські землі під владою Російської та Австрійської імперій...
Позначте назву української землі, де у 1810 – 1815 рр., І в 1831 р були «холерні бунти»

5. Українські землі у складі великого князівства литовського та інших...
Тема українські землі у складі великого князівства литовського та інших держав

Урок №5 Тема: Писемні джерела. Архіви
Обладнання: підручник для 5 класу, роздатковий матеріал, атлас «Історія України. 5 клас», карта України, презентація

Урок з історії України 8 клас (урок з використанням здоров’язберігаючих технологій)
Обладнання: портрет Богдана Хмельницького, атлас з історії України 8 клас, карта «Національно-визвольна війна українського народу»,...

Урок (Історія України. Всесвітня Історія 6 клас) Тема: Війни Риму. Пунічні війни
Мета: узагальнити процес створення Римської республіки, розкрити причини та наслідки боротьби плебеїв та патриціїв, познайомити учнів...

Підручник історії України 10 клас, хрестоматія з новітньої історії,...
Підготувати тезове повідомлення «Входження Закарпаття до Чехословаччини», та «Історичний портрет Августина Волошина», «Становище...

Тема : «Сторінки українського козацтва»
Закріпити та узагальнити матеріал з теми «Українські землі у XVI- i пол. XVII ст.»

Урок вивчення нового матеріалу, формування умінь І навичок. Форма...
Обладнання: підручник В. С. Власова «Історія України (Вступ до історії). 5 клас», настінна карта Дніпропетровської області, туристичні...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка