Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про






Мета: розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про         
права  дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати в 
учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.

Обладнання: карта України, плакат «Календар правових дат»,
великі картки, на яких написані основні права дитини, визначені   
відповідною Конвенцією.

І. Організація класу

ІІ. Основна частина

^ 1. Вступне слово вчителя:
Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції і державні символи.

У кожної людини є права й великі обов’язки. Права і обов’язки записані у Конституції. (Показ). Якщо людина не лише користується наданими їй правами, а й виконує свої обов’язки, вона – справжній громадянин.
Скільки б тобі не було років, де б ти не жив, твоє життя і життя всієї твоєї сім’ї, сусідів, родичів, твоїх товаришів протікає і надалі складатиметься за Основним Законом нашої держави.
Ти, звичайно, ходиш до школи. До другого чи до третього класу – це не так важливо. Головне, що за Конституцією України всі діти не тільки мають право, а й мусять учитися. Взагалі, вся молодь нашої країни обов'язково повинна мати по-вну загальну середню освіту (ст. 53). Отже, вчитись – це зараз твій основний обов'язок.
Ми з вами — патріоти і громадяни, які покликані захищати свій край від ворогів, трудитись так невтомно й завзято, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя. А яке завдання стоїть перед учнями?
(Відповіді учнів)

У дорослих є ще багато інших обов'язків, записаних в Конституції.
А чи немає в тебе часом старшого брата, який уже закінчив школу? Багато таких молодих хлопців служать у лавах Української армії. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її дер-жавних символів є обов'язком громадян України.
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону (ст. 65).

Наша армія існує для захисту кордонів рідної землі, а не для нападу на інші країни. У нас ніхто не хоче війни. Конституція України зобов'язує всіх громадян берегти природу – землю і води, рослини і тварин, щоб вони приносили втіху не тільки нам, а й майбутнім по-колінням, що житимуть через десятки й сотні років після нас.Кожен зобов'язаний не заподіювати шкоду природі
^ 2. Бесіда про міжнародну організацію ООН
Учитель: А чи знаєте ви, що наша країна – правова держава? І сьогодні ми поговоримо про ваші  права, права дітей.
Як ви гадаєте, коли й як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?
(Учні висловлюють власні думки щодо запитання.)
Учень 1:
Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.
Учень 2:
Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
Учень 3:
З тих пір минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Учитель:
Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН.
Що ви знаєте про цю організацію?
(Учні відповідають на запитання)
1-й учень. 1945 року, після закінчення Другої світової війни - найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства - народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
2-й учень. А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.
^ 3. «Конвенція про права дитини»
Учитель:
Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом - і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
3-й учень. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція -- це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить -- пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
На столах у вас лежать роздруковані аркуші, на яких перелічені основні права дітей -- основні статті цієї Конвенції.
(Учні по черзі читають по одній статті і своїми словами коротенько пояснюють її зміст)
Учитель:
Ви дуже добре процитували й пояснили статті Конвенції про права дитини. Але нам би хотілося дізнатися, чи добре ви знаєтесь на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?
^ 4. Проведення «Казкової правової вікторини»
Учитель:
Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.
Вчитель проводить вікторину і по черзі описує негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.
Ситуація 1
Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки?
(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь
у розважальних заходах, що відповідають її віку.)
Ситуація 2
За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?
(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація З
Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?
(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)
Ситуація 4
Мауглі не вміє говорити людською мовою -- лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?
(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю.)
Ситуація 5
Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?
(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 6
Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?
(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)
(Учитель відзначає учнів, які брали активну участь в обговоренні ситуацій вікторини.)
Учитель:
^ 5. Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень
Учитель:
«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.
(Учні перелічують обов’язки)
Обов’язки:
1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.
4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.
13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих.
15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.




^ ДЕСЯТЬ "НЕ МОЖНА"

  1. Наодинці з собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.

2. Лінуватися, бути ледарем, дармоїдом, неробою.

3. Видавати за заслугу те, що є твоїм прямим обов'язком.

4. Вимагати від батьків те, чого ти не заслужив працею.

5. Бути жадібним, корисливим, негостинним.

6. Гребувати працею своїх батьків.

7. Сміятися зі старості, не поважати старість.

8. Лицемірити, говорити не те, що думаєш, що відчуваєш.

9. Запобігати перед тим, хто сильніший тебе.

^ 10.Давати "пусті” обіцянки, не дотримуватися слова



"Дев`ять негідних речей"

1.     Нашіптувати, доносити на товариша.

2.     Бути легкодухим. Уникати відповідальності за свій учинок.

3.     Байдуже проходити повз чужу біду, горе, відчай, посилаючись на свою слабкість.

4.     Використовувати свою силу й фізичну перевагу на зло.

5.     Мовчати, коли треба говорити, і говорити, коли треба мовчати. Базікати.

6.     Відступати перед небезпекою, щоб зберегти спокій, добробут.

7.     Добиватися для себе полегшення за рахунок товариша.

8.     Не слухати батьків, обманювати їх.

9.     Глузувати з калік. Кривдити дівчинку, дівчину, жінку. Не любити і кривдити тварин.

Закони шкільної родини для української дитини
Закон 1.

Люблю я край свій дорогий,

Що зветься Україна –

І Батьківщині я своїй

Зросту достойним сином.

Закон 2.

Зі слова починається людина,

Із мови починається мій рід…

Люблю свою я мову і пісню солов'їну,

Що полонила ніжністю весь світ.

Закон 3.

Повинен кожний гідний син,

Всяк український громадянин

Сторінки роду свого знати

І свято їх оберігати!

Закон 4.

Моя рідна школа – святиня моя,

Люба і дружна велика сім'я.

а) Я люблю і шаную Учителя свого.

б) Буду добре я учитись

І культурно поводитись.

Буду гідним скрізь і всюди,

Щоб нести вам радість, люди!
 
Закон 5.

Вишита сорочка, рушник та калина

З цього починається ненька Україна.

Обереги пращурів завжди поважай

З ними ти наслідував рідний дім і край.

 Закон 6. Святими хай будуть навічно слова:

"Вітчизна, як ненька, у мене одна".

І жити я хочу назавжди, як нині,

На мирній Землі у моїй Україні.

 Закон 7.

Хочеш Людиною справжньою стати?

Наші Закони навчись поважати,

Навчись їх виконувати завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди.

Як сподобатися людям

1. Щиро цікавтеся іншими людьми.

2. Посміхайтеся.

3. Пам'ятайте, що ім'я людини – це найсолодший та найважливіший для неї звук у будь-якій мові.

4. Будьте уважним слухачем. Заохочуйте інших говорити про самих себе.

5. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.

6. Навіюйте вашому співрозмовнику усвідомлення його значимості та робіть це щиро.

ІІІ. Підсумок
Заключне слово вчителя:        
Від народження ви маєте певні права, які гарантовані і захищаються державою.
х ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас збільшиться обов'язків і відповідальності. Існують закони, які визначають ваші обов'язки. Ви мусите їх знати.
Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.
Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров'я. Від вашого ставлення до здоров'я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конвенцією про...
Обладнання: карта України; плакат «Календар правових дат»; великі картки, на яких написано основні права дитини, визначені відповідною...

Про мій Харків – моїм учням
Мета: розповісти учням про історію та сучасність міста Харкова; виховати шанобливе ставлення до рідного міста; розвиток патріотичних...

«Правова абетка» ( Для учнів 1-4 класів; заняття розраховано на 25 хв.) Мета заняття
Міжнародними документами в яких записані права дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини

Мета: поглибити знання учнів про права І свободи людини та права дитини
Обладнання: нормативно-правові акти щодо прав людини, класна кімната прикрашена плакатами

Д ержавні символи України
Мета: розповісти учням про державні символи України ( прапор, герб та гімн), ознайомити

Тема: Права І свободи людини
Обладнання й матеріали. Загальна декларація прав людини; Конвенція ООН про права дитини; Конституція України; плакати, присвячені...

Тема: Іван Нечуй-Левицький. Цікава сторінка з біографії митця. «Запорожці»...
Мета: навчальна: дати цікаві відомості із життя поета; розповісти учням про побут, культуру, спосіб життя запорожців; вчити переказувати...

Конспект уроку позакласного читання у 7 класі Урок підготувала
Жиленко, творчість яких вивчалася у 5-7 класах, розповісти про дитинство поета-шістдесятника Василя Стуса, ознайомити з ім’ям маловідомої...

Права І обов’язки громадян україни. Діти та їхні права
Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна...

Для дітей середнього шкільного віку
Гортаючи сторінку за сторінкою, ви дізнаєтесь багато цікавого: як жили І боролися за свободу наші предки слов’яни, про мудрих І непереможних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка