Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

«Правова абетка» ( Для учнів 1-4 класів; заняття розраховано на 25 хв.) Мета заняття

«Правова абетка» ( Для учнів 1-4 класів; заняття розраховано на 25 хв.) Мета заняття





Інтерактивне заняття «Правова абетка»

(Для учнів 1-4 класів; заняття розраховано на 25 хв.)
Мета заняття:

- познайомити учнів початкових класів з Міжнародними документами в яких записані права дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини;

- нагадати та повторити окремі правила для учнів,

- акцентувати увагу на правилах особистої безпеки в соціумі та правилах безконфліктного спілкування;

- розвивати у старшокласників комунікативні здібності у спілкуванні з ровесниками та молодшими дітьми;

- формувати соціальну та правову компетентності.

Обладнання і матеріали:

плакат «Права дитини»,

на дошці запис теми уроку: (яскравий плакат) « Правова абетка»;

оформлена коробка з написом: «Правова скринька»;

у скриньці:

- Декларація прав дитини,

- Конвенція ООН про права дитини,

- папка з написом: «СТАТУТ спеціалізованої середньої школи №17 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов м. Сєвєродонецька, Луганської області »;

- учнівський щоденник

- великі кольорові літери Д,О,П, У, С,К.

-«Пам’ятка»(на кожен клас);

-«Пелюстки ромашки, на кожному з яких записано якесь право дітей за Декларацією»;

- круглі таблички з кольорами світлофору.

Учасники: учні 1-2; 3-4 класів, підготували та провели учні 9-х класів.

Хід заняття:

Педагог соціальний: Любі друзі! Сьогодні учні 9-го класу, які уже почали вивчати предмет «Правознавство», прийшли до вас, щоб обговорити деякі правила учнів, згадати правила безпечної поведінки в суспільстві, окремі ситуації із захисту прав дітей, та в яких державних і міжнародних документах про це говориться. Але спочатку хотілось би дізнатися про вашу думку. Як ви вважаєте,чи могла б людина існувати без норм життя, правил поведінки? (Діти висловлюють свою думку).

Отож і тема нашого заняття називається (діти хором читають напис) «Правова абетка»
Всім школярам абетка правова

Розповість про обов’язки та права.

Ці знання корисні дуже,

Будь уважним, юний друже!
Учень Життя вимагає від людини уваги до того, що ми робимо та високої дисципліни при виконанні будь-якої справи.
Учень Я пропоную під час гри «Корисно та шкідливо» перевірити, які ви уважні, а також згадати правила поведінки. Плескайте у долоні, коли потрібно так вчинити, та сидіть тихо, коли не можна так робити. Отже, увага:

1) Вітатися під час зустрічі? (діти плескають в долоні)

2) Смоктати палець?

3) Дотримуватися режиму дня? (діти плескають в долоні)

4) Говорити неправду?

5) Старанно навчатися? (діти плескають в долоні)

6) Порушувати дисципліну на уроці?

7) Виконувати вимоги батьків і вчителів? (діти плескають в долоні)

8) Бігати в шкільних коридорах під час перерви?

9) Вітатися в школі зі всіма працівниками? (діти плескають в долоні)

Молодці, ви всі були уважними та знаєте,як правильно себе поводити.
Учень Як ви думаєте, друзі? Де записані правила поведінки учнів? (Діти висловлюють свої думки та згадують про щоденник учня).

Правильно. Саме в щоденнику кожного учня нашої школи. А щоб переконатися, що це саме так, ми звернемося до «Правової скриньки» і зараз ми побачимо, а що у нас там є?

(Дістає із скриньки щоденник). О, щоденник! Про що ж говорить наш учнівський щоденник?

(Чується звук розбитого скла)

Але зачекайте, щось трапилося?!

Сценка: в клас, штовхаючись, заходять хлопці (у одного в руках мяч) і дискутують:

- Це ж ти розбив шибку!

- Ні, ти!

- Але ж ти мене штовхнув.

- Але ж я ненароком, ти чому у мене м’яч забрав?

- Так я ж хотів останній раз буцнути, поки в коридорі нікого не було.
Учень Друзі! Які з правил, що записані в щоденнику порушили учні?

(Зачитуються правила із щоденника та обговорюються порушення поведінки учнів) (Діти висловлюють свої думки)

Учень Отже, правила поведінки учнів,що записані у ваших щоденниках, взяті із Статуту школи.

( дістає зі скриньки та показує папку з написом «СТАТУТ спеціалізованої середньої школи № 17 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Сєвєродонецька, Луганської області»)

Тож якщо кожен із нас буде дотримуватися правил, які записані в Статуті, то всім буде в школі комфортно і затишно. (Папку закріплює на стенді)

Учень А як ви думаєте, чи всі правила, за якими ми живемо, записані в нашому щоденнику?

Діти - Ні.

Учень Правильно. Не всі,бо існує ще багато інших правил: правила гігієни, правила дорожнього руху, правила етикету та багато інших. І всі ці правила люди придумали, щоб всі жили в дружбі і злагоді. А також, щоб ніхто не порушував нічиїх прав. А для захищеності дітей в світі існують документи, які називаються: Конвенція ООН про права дитини та Декларація прав дитини.

(Дістає із скриньки табличку з написом «Декларація прав дитини»), показує,зачитує, прикріплює на дошці назву).

Учень

В Декларації записано:

  • В кожній дитині необхідно виховувати почуття дружби та взаємопорозуміння між народами.

  • Жодна дитина не може бути продана чи куплена.

  • Кожна дитина має право на безкоштовну обов’язкову освіту.

  • Жодна малолітня дитина не може бути розлучена зі своєю матір’ю, окрім виключних випадків.

  • Кожна дитина потребує любові та уваги.

  • Кожна дитина з народження має право на громадянство та власне ім’я.



Учень Пропоную вам зіграти в гру «Дозволяється-забороняється» в якій говориться про права дитини. Я буду говорити про певну ситуацію, а ви відповідно визначати, що дозволяється, а що - забороняється .
Ось в кутку стоїть хлопчина,

Плаче, надривається

Бити, жорстоко карати дитину - Суворо….. (Забороняється)
З мамою діти повинні жити,

Добрі справи для неї робити - Це… (Дозволяється)

Ця межа означає:

Маму з дитиною розлучають. - Це ….(Забороняється)
Важко працює дитина,

Мало в неї сили,

Ніжки підгинаються,

В дитинстві важка робота….(Забороняється)
Разом в мирі дружно жити,

З різними дітьми дружити. - Це всім… (Дозволяється)
Учень Декларація - це просто

Оголошення всіх прав.

Є права й дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте,що усі ви рівні

Від народження в правах.

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.
Знайте, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто у цілім світі

Їх не сміє ображать.
Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружити.

І по правилах хороших,

По закону треба жити.

Учень Я пропоную під час наступної гри перевірити, чи всі у нас готові дотримуватись правил?

Я буду показувати кольори світлофору в різному порядку, а ви повинні правильно виконувати його команди.

Червоний - присісти.

Жовтий – плескати в долоні.

Зелений – тупотіти ногами.

Увага! Почали.

(Проводить гру «Світлофор»).
Учень - Друзі, а чи знаєте ви, хто захищає ваші права? (Держава, родина)

  • До кого слід звернутися, якщо права дитини порушено? (До вчителя, батьків чи близьких родичів,кому ви довіряєте, до соціального педагога, директора школи, міліції)


Учень А ще є один документ, де записані всі права всіх дітейміжнародний, тобто він діє у багатьох країнах світу. Це «Конвенція ООН про права дитини». (дістає зі скриньки табличку, діти хором читають, прикріплює на дошці) «Конвенція ООН про права дитини»)

А де ж ми можемо познайомитись із цим документом? Як ви думаєте?
Учень . Звернемося до нашого шкільного щоденника. Пропоную відкрити його на передостанній сторінці. Уважно всі разом прочитаємо заголовок (Конвенція ООН Про права дитини.)

Ви, напевне, уже знайомилися з цим документом,то давайте звернемо ще раз увагу на окремі статті (Діти зачитують із щоденника.)

Учень В Конвенції ООН Про права дитини говориться:

Кожна дитина має право:

  • на ім’я та громадянство,

  • на сім’ю,

  • на захист,

  • на медичну допомогу,

  • на інформацію,

  • на навчання,

  • на відпочинок.

Тож давайте запам’ятаємо ці права і закріпимо пелюсточки із записами прав дитини на дошці .

(На заготовлених пелюстках квітки записані права, діти прикріплюють на дошці навколо серцевини з написом «Права дитини»; утворюється ромашка).
Учень А зараз ми пропонуємо вам подивитися, як зрозумів права дитини хлопчик Петрик. Отже, родина в кімнаті.

Сценка (бабуся,мама,син Петрик,батько)

(бабуся в’яже, мама пише, тато читає газету. Забігає син Петрик.)

Син: Мамо, так їсти хочеться! Швидше дай поїсти! (Сідає за стіл, починає їсти)

Мати: Із брудними руками за стіл?! Помий руки!

Син: Це насильство над особистістю! Ми сьогодні з Конвенцією про права дитини ознайомилися!

Бабуся: Петрику, сходи в аптеку за ліками, щось тиск піднявся.

Син: Бабусю, не маєш права експлуатувати дитину (встає із-за столу) Дякую, я так наївся.

Мати: Помий посуд, синку.

Син: Не маєш права використовувати дитячу працю, мамо! (сідає,грається телефоном).

Батько: Вимкни телефон та берися до уроків, інакше я тебе відлупцюю!

Син: Це прояв жорстокості, тату!

Учень Як ви думаєте, чи правильно зрозумів хлопчик свої права? (Діти висловлюють свою думку)

Варто назавжди запам’ятати, що у всіх нас, і дорослих і малих, крім прав є ще й обов’язки, які тісно пов’язані з правами.

Згадаємо деякі із них: (діти називають):

- турбуватися про молодших, слабких та хворих,

- допомагати батькам,

- поважати старших,

- використовуючи право на освіту - добросовісно навчатися,

- бути дисциплінованим. Молодці, добре знаєте обов’язки дітей
Учень Всі діти мають право на відпочинок, так чи ні? (Діти відповідають)

Я пропоную зараз всім відпочити і збадьоритися, але одна умова, щоб всі рухи всі діти робили правильно і старанно.

(Рухавка)

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Повертілись, покрутились,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

Всі на місце посідали.

Учень Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку ми зараз зробимо крок,

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає до нас.

Ми познайомились із положеннями Конвенції ООН Про права дитини і пропонуємо згадати відомі вам казки та відповісти на запитання.

  • З якої казки ці слова? Хто її автор?

«Сподобалася дівчинка мишці, ось вона й каже: «Можеш залишатися у мене на всю зиму, тільки прибирай добренько мою кімнату,розказуй мені казки, я їх дуже люблю» І дівчинка почала робити все, що веліла їй добра та стара миша, і їй було дуже добре ». (Г.К.Андерсен «Дюймовочка»)

- Чому Дюймовочка із задоволенням виконувала роботу вдома у миші?(Її ніхто не примушував до роботи. Вона охоче допомагала старенькій миші).

  • А хто і які злочини вчинив проти Дюймовочки? (Кріт,Жаба)

  • Згадайте казку О. Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно». Назвіть, хто із персонажів скоїв правопорушення.(Кіт Базиліо, Лисиця Аліса)

  • Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувались? Хто їх порушував? (Право на відпочинок,на навчання, на розвиток особистості,було жорстоке поводження з дитиною в сімї, мачуха залучала до примусової праці )

  • Казка «Колобок».Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? (Лисиця, вона позбавила Колобка права на життя)

Учень Ніхто не може порушувати права дітей: так чи ні?

Діти (відповідають) Так!

Учень Але ж і ми повинні бути обачними та уважними, не піддавати себе небезпеці. Отже, давайте повторимо та перевіримо «Азбуку безпеки» під час гри «Так чи ні». Якщо відповідь правильна, ми відповідаємо «так», неправильна - «ні». Як ви зрозуміли? Правильна (всі діти відповідають) «так», неправильна «ні»

Тож тихенько всі сідаємо,

Нашу гру розпочинаємо:

  • Не сідай до машини з незнайомцями чи з тим, з ким маєш погані стосунки. Так чи ні? (Так)

  • Не наближайся до незнайомця, навіть якщо він тебе кличе. Так чи ні? (Так)

  • Ніколи не кажи, що ти один вдома. Кажи, що мама і тато не можуть підійти до телефону, тому зателефонують пізніше. Так чи ні? (Так)

  • Вільно заходь в дім до незнайомців. Так чи ні? (Ні)

  • Завжди бери солодощі від незнайомців. Так чи ні? (Ні)

  • У класі можна брати речі однокласників без дозволу. Так чи ні? (Ні)

  • Підбирай на вулиці знайдений незнайомий предмет. Так чи ні? (Ні)

  • Гуляй на вулиці у пізній час. Так чи ні? (Ні)

  • Дослухайся до порад дорослих. Так чи ні? (Так)

Молодці! Всі добре засвоїли правила безпечної поведінки.
Учень Я пропоную завчити напам’ять вірша про наші права і пам’ятати його.

(На дошці аркуш із надрукованими крупним шрифтом словами)

Розучування вірша

Я маю право на життя,

Я маю право на свободу,

Я маю право на освіту,

А також на щастя для мого народу

Педагог соціальний: Ось і підійшла до кінця наша зустріч. Ми сьогодні гарно із вами поспілкувалися: згадали документи, де записані права дитини та правила поведінки учнів, ви добре показали, як ви їх виконуєте, згадали правила безпеки, правила спілкування, до кого можна звернутися, якщо вас ображають чи принижують.

А згадайте, як називалася тема нашого заняття? (звертає увагу на запис на дошці) Прочитаємо всі разом (Правова абетка)

А які слова ми сьогодні часто використовували? Я показую букву, а ви називаєте слово (прикріплюю на стенді)

К З яким міжнародним документом, який захищає права дитини, ми познайомилися? (Конвенція)

Які слова ми використовували на букву «Д»

Д – (дитина),а в якому документі проголошені права дитини? (Декларація прав дитини) П В Декларації говориться про що? (про права дитини) а з яким ще словом на цю ж букву ми сьогодні познайомилися? (правила).

О- Діти мають тільки права? (обов’язки).

С- Як називається документ, де записані правила поведінки, права та обов’язки учнів школи? (Статут школи)

У- А для кого записані правила в Статуті школи? (для учнів)

(Букви переміщаються) Ми склали букви і читаємо, яке слово у нас вийшло (діти читають) «ДОПУСК».

Виконання всіх обов’язків, дотримання прав і правил може стати допуском в чудовий світ добра і злагоди, який ви будете будувати з близькими і рідними, друзями і однокласниками чи просто знайомими.

Пам’ятайте, кожен із вас живе не один, а серед людей, то вчіться приймати правильні рішення в різних життєвих ситуаціях, контролювати свою поведінку у спілкуванні із іншими людьми. Тож запам’ятаємо правила безконфліктного спілкування:

(Зачитується розміщена на стенді)

«ПАМЯТКА»

  • умій вислухати співрозмовника не перебиваючи;

  • умій визнати, що ти неправий;

  • допомагай товаришу, старайся домовитись з ним;

  • ніколи не застосовуй кулаки як аргумент;

  • говори завжди тільки правду;

  • радій успіху товариша;

  • дав слово - тримай його, дав обіцянку - виконай.

Ця пам’ятка буде знаходитися у кожному класі і коли вам знадобиться згадати, як поступити в тій чи іншій ситуації, ви зможете подивитися у свій класний куточок і згадати наші поради.

(передається класоводам для розміщення в класний куточок)

Прощаючись із вами, нагадуємо про те, щоб кожен із вас поважав права іншої людини, ніхто не піддавався жорстокому поводженню. І пам’ятайте правило:
«Погано тому, хто добра не робить нікому» (плакат із написом на стенді, діти читають разом із ведучим).
Тож будьте здорові, розумні, виховані, та щасливі.

Підготувала :

Л.Г. Лисенко, вчитель історії та правознавства, вищої категорії, звання «вчитель-методист»

соціальний педагог вищої категорії ССШ № 17

м. Сєверодонецьк, Луганської обл..


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема заняття
Розробка заняття з української літератури за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня»

План-конспект заняття тема: «спостереження як метод збору інформації»
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація заняття, фільм про школу

Європа наш спільний дім (виховна година)
Цей виховний захід розраховано на учнів 7-9 класів. Мета цього заходу познайомити учнів з історією створення Європейського Союзу,його...

Конспект практичного заняття з інтегрованого курсу «Всесвітня історія, історія України»
Відомі в історії народи, що проживали на території сучасної України, простежити вплив природних умов на заняття та спосіб життя кіммерійців...

Тема заняття
Мета: ознайомлення учнів із структурою web-сайту, вироблення умінь І навичок використання програми-броузера для перегляду Web-сторінок,...

Конспект практичного заняття з інтегрованого курсу «Всесвітня історія, історія України»
Мета: розвивати практичні вміння та навички учнів з опрацювання історичних джерел з історії: речових, писемних; формувати уміння...

Методична розробка практичного заняття з дисципліни «Хірургічні хвороби...
Практичного заняття з дисципліни «Хірургічні хвороби з дитячою хірургією та онкологію» для викладачів

Заняття для середньої групи з аплікації на тему «Книжка-саморобка»
Мета: розвивати вільну творчу особистість дитини; формувати інтерес до читання та навчання; виховувати бережливе ставлення до книжок;...

Конспект інтегрованого заняття за темою “чайний посуд ” для дітей...
Конспект інтегрованого заняття за темою “чайний посуд ” для дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку

Методична розробка національна ідея як складова державотворення в...
Методична розробка заняття з дисципліни «Історія України». Підготувала Ноженко І. В. – викладач Артемівського індустріального технікуму...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка