Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставленнядо

Розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставленнядо





ЗНАЙ СВОЇ ПРАВА, ДИТИНО!

Мета: розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставленнядо власної особистості та інших.

Обладнання: карта України; плакат «Календар правових дат»; великі картки, на яких написано основні права дитини, визначені відповідною Конвенцією; афоризми та вислови, народні прислів’я про права дитини.

Хід заходу

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА ЗАХОДУ
1. Вступне слово вчителя

— Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, завжди була вільною і незалежною, адже всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України. Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи. Ми — патріоти і громадяни, які мають захищати свій край від ворогів, працювати так не-втомно й завзято, щоб жили всі добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойнее і радісне життя. А яке завдання постає перед учнями? (Відповіді учнів.)
2. Бесіда про міжнародну організацію ООН

— А чи знаєте ви, що наша країна — правова держава? І сьогодні ми поговоримо про ваші права, права дітей.

— Як ви гадаєте, коли й як наші пращури зрозуміли, що права людини слід захищати?

З’ясувати це нам допоможуть наші історики-консультанти та журналісти.

(Заздалегідь підготовлені учні висловлюють думки щодо запитання.)
1-й учень (історик). Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, хто бажав би допомогти їй у розв’язанні суперечок.
2-й учень. Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильний, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава захищала й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
3-й учень. Відтоді минуло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ.

Так, оголошуючи сусідній країні війну чи ухвалюючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Учитель. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН. Що ви знаєте про цю організацію? (Учні відповідають на запитання.)
Історик. 1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої та найжорстокішої війни за всю історію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об’єднатися. Навіщо? Для того щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому розв’язувати не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року було створено Організацію Об’єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.
Журналіст. 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії й багато іншого.
3. Робота за «Конвенцією про права дитини»

Учитель. Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому йдеться про людей загалом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\йййййййййййййййййй\p1010301.jpg

Історик. Саме тому 1989 року ООН ухвалила окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція — це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, отже, — по обіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
4. Робота в групах

На столах — роздруковані аркуші, на яких названо основні права дітей — основні статті цієї Конвенції. Учні по черзі читають по одній статті, пояснюють її зміст.
Учитель. Ви дуже добре процитували й пояснили статті Конвенції про права дитини. Чи добре ви розумієтеся на своїх правах і чи вмієте їх правильно реалізовувати?


5. Проведення «Казкової правової вікторини»

— Проведімо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо пояснити статті Конвенції про права дитини. Учитель проводить вікторину: по черзі описує негативні ситуації, у які потрапив певний казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.
Ситуація 1

— Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

— Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)
Ситуація 2

— За часи письменника Марка Твена в Америці дружбу дітей із різних соціальних пластів не схвалювали і навіть уважали іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Геккльберрі Фінн?

(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)
Ситуація 3

— Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, яка не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4

— Мауглі не вміє говорити людською мовою — лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки. Чи мають право люди, які знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?

(У жодному разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров’ю.)



Ситуація 5

— Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчикові зі школи чарівників Ходвадсу. Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)
Ситуація 6

— Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев’ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?

(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, за Конвенцією заборонено незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

Учитель відзначає учнів, які брали активну участь в обговоренні ситуацій вікторини.
6. Хвилинка мудрих думок

— «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» — ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права є виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.

— А як ви гадаєте, які найважливіші обов’язки мають виконувати діти?
7. Бліцопитування

— Проведемо невеличке бліцопитування, щоб з’ясувати, як ви виконуєте свої обов’язки. Підведіть руку ті:

х то вважає, що він сумлінно виконує свій обов’язок добре навчатися;

хто завжди дотримується правил поведінки у школі та поза нею;

хто завжди дотримується правил дорожнього руху;

хто дбає про своє здоров’я і щодня вранці робить фіззарядку;

хто піклується про природу: робить годівнички для пташок узимку;

хто сумлінно виконує свої хатні обов’язки.

ОБОВ’ЯЗКИ

1) Поважати і любити своє оточення. Ставитися до всіх так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас.

2) Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитися так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.

3) Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.

4) Дотримуватися режиму харчування. Уживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5) Дотримуватися правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6) Сумлінно навчатися; активно працювати на уроках, готуватися самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

7) Дотримуватися певних норм поведінки, ухвалених у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, що призводять до порушення закону.

8) Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав’язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9) Цінувати і дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів за потреби.

10) Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватися правил мовного етикету.

11) З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12) Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров’ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13) Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

14) Не ображати і не принижувати оточуючих.

15) Дотримуватися норм і правил поведінки, ухвалених у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

8. Робота над афоризмами та висловами,

народними прислів’ями про права дитини
— Прочитайте вислови та спробуйте пояснити їх.

Світ не зігрієш, світ не одягнеш,

Світ не нагодуєш, але не відпускай Голодну дитину,

Не подавши їй шматка. Не залишай голодну дитину —

Хоч рукою її прикрий,

Не кидай змерзлу дитину, не зігрівши її.

(Грузинська народна пісня)

Хто не поважає молодшого — той і старшого не буде поважати.

(Туркменське народне прислів’я)

Нащо ліпший клад, коли в дітках лад.

Любо й ненці, як дитина в честі.

Як не навчиш дитину в пелюшках, то й не навчиш і в подушках.

Ніхто не бачить і не чує, як сирота плаче й горює.

З хати по нитці — сироті свитина.

Сирітська сльоза не капає дарма.

Як батька покинеш, то й сам загинеш.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

(Українські народні приказки)
III. ПІДСУМОК УРОКУ
Заключне слово вчителя

— Від народження ви маєте певні права, що гарантовані й захищаютьсядержавою. Їх ви повинні знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших. З часом у вас стане більше обов’язків і відповідальності. Існують закони, що визначають ваші обов’язки. Ви мусите їх знати. Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

Пам’ятайте! Саме ви відповідаєте за своє здоров’я. Від вашого ставлення до здоров’я залежите не тільки ви самі. Ваша позиція впливає на ваших друзів, знайомих, батьків, на ваших майбутніх дітей.
c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\13.jpg

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про
Мета: розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про

«Правова абетка» ( Для учнів 1-4 класів; заняття розраховано на 25 хв.) Мета заняття
Міжнародними документами в яких записані права дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини

Тема: Права І свободи людини
Обладнання й матеріали. Загальна декларація прав людини; Конвенція ООН про права дитини; Конституція України; плакати, присвячені...

«Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай» Вчитель...
«Світова книга прав дитини», демонстраційний матеріал «Весела абетка» (паровоз), презентація фізхвилинки, вислови про права І обов’язки,...

Права маленької дитини
України, товаришів, виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших

Мета: поглибити знання учнів про права І свободи людини та права дитини
Обладнання: нормативно-правові акти щодо прав людини, класна кімната прикрашена плакатами

План-конспект виховної години Вчитель української мови та літератури...
Мета: поглибити знання учнів про права дитини, зокрема І про право на власне ім’я; розвивати вміння співвідносити своє ім’я з «добрим...

Закон. Соціальне призначення та функції права, цінність права
Формула спеціальності: Спеціальність 12. 00. 01 група галузей юридичної науки, яка

Корпоративні права в нотаріальній практиці
Перш за все для вивчення цих питань необхідно проаналізувати історію виникнення корпоративного права й корпоративних відносин

Програма вступного іспиту в аспірантуру зі спеціальності 12. 00. 07
Розробники: завідувач кафедри адміністративного права І процесу, фінансового та інформаційного права, кандидат юридичних наук, доцент...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка