Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Права І обов’язки громадян україни. Діти та їхні права

Права І обов’язки громадян україни. Діти та їхні права





ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ.

ДІТИ ТА ЇХНІ ПРАВА

(Брейн-ринг)
Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є складне цікаве запитання, а фінішем – правильна відповідь. Необхідно зуміти швидко зреагувати, адже час прийняття рішення обмежений.

Успішне проведення брейн-рингу вимагає підготовчої організаційної роботи, а саме:

  • наявності спеціально обладнаного приміщення (класу), кількості ігрових столів, яка повинна відповідати кількості учасників;

  • встановлення на кожному столі сигнального пристрою, або дзвінка, щоб ставити до відома ведучого про готовність команди відповідати;

  • призначення ведучого, який є одночасно організатором і арбітром гри.

Готуючись до брейн-рингу, учням дають завдання:

  1. Створити команди.

  2. Дати їм назви.

  3. Обрати капітанів.

  4. Обрати девіз команди.

  5. Підготувати газету на правознавчу тематику.

  6. Підготувати прислів’я на правознавчу тему.

  7. Розшукати вислови відомих людей про право.

  8. Підготувати антирекламу.


У першому турі команда повинна дати правильну відповідь на три запитання, тоді вона зможе зайняти стіл лідера.

Команда, яка найдовше утримається за столом лідера, вважається переможцем гри.

Гру розпочинають ведучі із вступними словами:

1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!

2-й ведучий: Добрий день!

1-й ведучий: Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців.

2-й ведучий: Фахівців у галузях громадянського, адміністративного, кримінального та шлюбно-сімейного права.

1-й ведучий: Сьогодні на нашій сцені виступатимуть ті, хто через декілька років стане на стражі закону.

2-й ведучий: Майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати.

1-й ведучий: Та просто законопослушні громадяни. Тому зараз на сцену я запрошую команду правознавців "Праволюби".

Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: "Як світло денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!"

2-й ведучий: А я запрошую команду правознавців "Освітяни".

Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: ”На ниві правових знань немає краще освітян!”
Звучить музика, команди займають свої місця
1-й ведучий: Як на кожному солідному конкурсі, Ваші знання оцінюватиме компетентне журі...

2–й ведучий: Наш перший конкурс буде проходити за принципом брейн-ринга: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників.
Питання для брейн-рингу:


  1. Це слово є синонімом термінів "посередник", "проведор", "комісар". Воно означає особу, яку наділив парламент обов’язком здійснювати контроль за дотриманням прав та інтересів людини і громадянина. (Омбудсмен).

  2. На цій мові розмовляли Юлій Цезар і Цицерон, Юліан Клавдій і Корнелій. У V столітті вона почала вмирати. На ній записані "Пакти і конституції законів та вольностей Війська Запорізького". Сьогодні цією мовою широко користується медицина. (Латинь).

  3. Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? (Конституція).

  4. Вольтер сказав, що "Свобода полягає в тому, щоб залежати лише від..." Що сказав Вольтер? (…закону).

  5. Завершіть фразу Віктора Гюго "Право – це все те, що є істинне та ..." (…справедливе).

  6. Дочка Урана і Геї, друга дружина Зевса. За однією з версій,  мати Прометея. Богиня передбачення. Передавала людям повеління Зевса. Зображувалась з пов’язкою на очах (символ неупередженості), терезами в одній руці і мечем в другій. Хто вона? (Феміда).

  7. У наш час це слово є крилатим словом і юридичним терміном: так називають, наприклад, право постійного члена Ради Безпеки ООН заборонити прийняття рішення, з яким він не згоден. Цим правом користується і Президент України. Яке це слово? (Вето).

  8. У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, Норвегії – стортингом, в Ірані – меджлісом. А як він називається в Україні? (Парламентом).

  9. У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те, що добре, а що погано в житті. Пам’ятайте: "На злодію і шапка горить", а "У брехуна сльози ..." (…дешеві).

  10. Ще одне прислів’я говорить: "І той злодій, хто..." Хто ж це вважається злодієм згідно з цим прислів’ям? (Знав та змовчав).

  11. Ще один латинський афоризм означає "Знання закону не в тому, щоб знати його слова, а в тому..." В чому ж полягає знання закону, на думку давніх латинян? (А в тому, щоб розуміти їх зміст).

  12. Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).

  13. Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль).

  14. Основний Закон України. (Конституція).

  15. Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).

  16. Правило поведінки, що склалося людством протягом тривалого часу. (Звичай).

  17. Людина, що виступає носієм різних суспільних відносин у державі. (Особа).

  18. Перше і важливе право кожного громадянина. (Особиста свобода).

  19. Здатність особи мати права і обов’язки. (Правоздатність).

  20. Винна протиправна дія. (Правопорушення).

  21. Протиправна поведінка. (Проступок).

  22. Повна незалежність держави. (Суверенітет).

  23. Герб України. (Тризуб).

  24. Гімн України. ("Ще не вмерла Україна").

  25. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).

  26. Автор першої в історії українського народу справді демократичної конституції. (Пилип Орлик).

  27. Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (…18-річного віку).

  28. Засновником молодіжних та дитячих організацій можуть бути громадяни ... (…15-річного віку).

  29. Максимальна тривалість робочого часу в Україні… (…40 годин на тиждень).

  30. Повна дієздатність громадян настає... (…з 18-річного віку).

  31. Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин).

  32. Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (…з 14 років).

  33. Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (…з 16 років).

  34. Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).

  35. Письмові договори про повну матеріальну відповідальність можуть бути укладені підприємством лише з працівником, який досягнув... (…18 років).

  36. З якого віку настає правоздатність громадян. (З дня народження).

  37. Президент України обирається... (…всенародним голосуванням).

  38. Президентом України може бути особа віком... (…не молодша 35 років).

  39. Найдавніша класова людська цивілізація. (Рабовласницька).

  40. Джерелом особистого і суспільного багатства є ... (…праця).

  41. Не допускається прийом на роботу осіб, які не досягли... (…16-ти років).

  42. Перше невід’ємне право кожної дитини. (Право на життя).

  43. Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України? (16 липня 1990 р.).

  44. Коли підписано Акт проголошення незалежності України? (24 серпня 1991 р.).

  45. Чи платне в Україні використання землі? (Так).

  46. Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? (Так).

  47. У чиї функції входить забезпечення стабільності грошової одиниці України – гривні? (Національного банку України).

  48. Конституційний принцип, за яким особа, яка підозрюється у скоєнні злочину, вважається невинною до того часу, поки її вину не буде доведено. (Презумпція невинності).

  49. Правило поведінки, що склалось людством протягом тривалого часу. (Звичай).

  50. Вид, міра поведінки особи щодо використання та здійснення прав. (Обов’язок).


ІІ-й тур: Конкурс на кращу правознавчу газету.

ІІІ-й тур: Конкурс прислів’їв на правознавчу тему.

IV-й тур: Конкурс висловів на правознавчу тематику.

V-й тур: Конкурс ескізів.

VІ-й тур: Конкурс антиреклами.

VІІ-й тур: Конкурс пісні.

Бліц-вікторина “Навчання правам людини»

Мета: Ця вікторина корисна на будь-якому етапі навчання правам людини. Якщо діти до цього не вивчали їх, така вікторина дає нагоду визначити, наскільки вони обізнані з темою. Згодом вікторину можна використати для перевірки, наскільки їхня обізнаність зросла. З її допомогою також зручно встановити, які особливі інтереси та позиції мають діти щодо прав людини.

Запитання вікторини:

Чи можеш Ти назвати...

  • Якесь право людини?

  • Країну, де порушують права людини?

  • Документ, який проголошує права людини?

  • Групу людей, яку колись переслідували?

  • Країну, в якій громадян позбавляють прав через колір шкіри?

  • Країну, в якій громадян позбавляють прав через їхні релігійні переконання?

  • Країну, в якій права людей з різних груп суперечать одне одному?

  • Організацію, яка бореться за права людини?

  • Фільм або книжку про права людини?

  • Країну, в якій людей піддають тортурам?

  • Країну, в якій ситуація з дотриманням прав людини покращилася?

  • Країну, в якій громадян позбавлено права на еміграцію?

  • Право, якого Ти позбавлений в школі?

  • Особистість, яка бореться за права людини?

  • Право, в якому часто відмовляють жінкам?

  • Право, яке повинні мати всі діти?

  • Націю, яку позбавлено права на самовизначення?

  • Право, в якому відмовлено деяким громадянам Твоєї країни?

  • Право, яке мають Твої батьки, але якого позбавлений Ти?

  • Твоє право, яке ніколи не порушувалося?

  • Порушення прав людини, яке турбує Тебе особисто?



У пошуку скарбів
Мета: За допомогою вправи „гра у хованки” можна швидко познайомити учнів із Конвенцією про права дитини. Її можна також використати для першого ознайомлення із Загальною Декларацією прав людини.

Навчальний момент:

- Права людини є цінними.

- Вони задекларовані в спеціальних документах.

Оснащення: Текст Конвенції про права дитини.

Час: У межах півгодини.

Методика проведення:

  • Напишіть деякі статті Конвенції про права дитини на аркуші паперу або зробіть ксерокопії цих статей і виріжте їх.

  • Перед приходом дітей сховайте кожен аркуш у різних місцях кімнати.

  • Коли діти зайдуть у кімнату, скажіть їм, що в кімнаті заховані папірці, на яких записано щось дуже важливе. Хай діти шукають. Коли якусь статтю буде знайдено, попросіть того, хто знайшов, зачитати її і прокоментувати простими словами або навести приклад ситуації, коли б ця стаття могла бути важливою. Наприклад, стаття 7:


„З моменту народження дитина має право на ім2я і набуті громадянства, а також наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їхнє піклування”.

Коли ця стаття набуває особливого значення?

  • Хай ті учні, що знайшли папірці, залишать їх собі. Тепер це будуть „їхні” статті. Пізніше, коли клас перейде до інших вправ і якщо мова знову зайде про „їхні” статті, вчитель може попросити в цих учнів допомоги. З часом вони можуть стати експертами щодо проблем, пов’язаних їз „їхніми” статтями.

Гра з іменем
Мета: Ця сидяча гра дає змогу дітям отримати визнання і навчитися визнавати інших людей.
Навчальний момент:

- Всі ми маємо право на ім’я.

- Від справедливості виграє кожен.

Оснащення:

Спрощена версія Конвенції про права дитини.
Час: Менш ніж півгодини.

Методика проведення:

  • Діти сідають на підлозі в коло.

  • Одна дитина кидає м’яча іншій, вигукуючи ім’я того, хто має його піймати. Якщо ім’я названо правильно, то м’яча кидає далі той, хто піймав, вигукуючи наступне ім’я. Якщо ні, то дитина, яка зловила м’яча, виправляє помилку, називаючи правильне ім’я, і кидає його назад.

  • Не допускайте, щоб деякі діти залишалися осторонь або щоб діти спеціально кидали м’яч не тій дитині.

  • Коли кожен з учнів зробив уже декілька спроб, припиніть гру і поставте запитання, подані нижче.

Запитання:

  • Чи кожен мав однакову можливість кинути м’яч? Чому так? Чому ні?

  • Що б ви відчували, якби ви так ніколи й не мали нагоди кидати його? Чому?

  • Що ми можемо зробити, щоб наступного разу гра обов’язково пройшла справедливо?

  • Чи можете ви пригадати момент, коли щодо вас було вчинено несправедливо?

  • Як можна уникнути несправедливості в нашому класі, школі, сім’ї?



Розпізнай своє яблуко
Мета: Ця дослідницька гра вчить дітей ділитися одне з одним, а також розуміти, що наше розуміння схожостей і відмінностей є дуже суб’єктивним. Ця основна думка пізніше доповнюється питаннями щодо проблеми вироблення стереотипів у суспільстві.
Навчальний момент:

- В основі прав лежить справедливість.

- Діти мають право не терпіти голод.
Оснащення: Короткий виклад Конвенції про права дитини. Одне яблуко (або якийсь інший фрукт чи овоч) для кожної дитини.
Час: Одна година.
Методика проведення:

  • Запропонуйте дітям сісти парами, утворивши невелике коло.

  • Запитайте клас, які ознаки характерні для яблук. Чи всі яблука однакові?

  • Дайте одне яблуко кожній парі.

  • Кожна пара повинна уважно роздивитись яблуко протягом певного проміжку часу. Хай діти запам’ятають колір, нарости, грудки і таке інше, що відрізняє одне яблуко від інших.

  • Зберіть яблука в сумку.

  • Передайте їх по колу одне за одним. Усі пари розглядають по черзі кожне яблуко. Якщо якась пара вгадує своє яблуко, вона залишає його собі.

  • Коли всі пари розпізнали свої яблука, вони можуть їх з’їсти, розділивши навпіл.

Запитання:

  • Зверніться до пункту 2 короткого викладу Конвенції про права дитини. Як справедливість і розподіл можуть забезпечити виконання згаданого в цьому пункті права для всіх і кожного?

  • Хто отримав своє яблуко назад першим, а хто останнім? Чому?

  • Чи відчували ви хвилювання, коли хтось інший отримав ваше яблуко?

  • Що б сталося, якби вашого яблука взагалі більше не було? Що б ви відчували?

  • Сьогодні ми поділили між собою яблука. Чим ще можна поділитися в школі?

  • Чи виникають часом проблеми, коли треба щось поділити? Чому?

  • Що б сталося, якби всі забули, як ділитися одне з одним? (у школі, вдома, у світі.)

  • Чи всі яблука були однакові? Що було подібного в яблуках? Що було відмінним? (якщо клас приступив до виконання цього завдання, вірячи, що всі яблука однакові, запитайте їх, чи змінилась їхня думка тепер).

Альтернативна методика:

  • Цю вправу можна урізноманітнити, використовуючи каміння, шматки дерева або інші предмети, які мають незначні відмінності.

  • Якщо Ви хочете обговорити проблему вироблення стереотипів, нагадайте дітям, що вони вважали всі яблука однаковими, хоч насправді вони дещо різні. Тепер покажіть їм якнайбільше малюнків, на яких зображені соціальні групи, про які деколи кажуть, що вони „всі однакові”. Наприклад, етнічні меншини у Вашій країні або люди з віддалених куточків світу. Запитайте дітей, яке стереотипне уявлення могли б мати люди інших країн про людей Вашої країни. Чи необхідні стереотипи? Чому так? Чому ні?

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Розділ II права, свободи та обов’язки людини І громадянина
Верховна Рада України від імені Українського народу — громадян України всіх національностей

«Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай» Вчитель...
«Світова книга прав дитини», демонстраційний матеріал «Весела абетка» (паровоз), презентація фізхвилинки, вислови про права І обов’язки,...

Тема Д\З
Вступ. Захист Вітчизни – головне завдання зс, обов’язок громадян України. Обов’язки та правила поведінки учнів на уроках

Національна юридична академія україни імені ярослава мудрого на правах...
Права та обов'язки суб'єктів правовідносин з геологічного вивчення надр

Методичні рекомендації до проведення заходів Оформлення експозицій...
Які права та обов’язки має громадянин?

Розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конвенцією про...
Обладнання: карта України; плакат «Календар правових дат»; великі картки, на яких написано основні права дитини, визначені відповідною...

50042, м. Кривий Ріг, Саксаганський район, Співдружності, 44-a
Кожна дитина, яка живе у суспільстві, має свої права та обов’язки незалежно від кольору шкіри чи очей, місця народження та проживання,...

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про
Мета: розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про

Кандидат юридичних наук, доцент кафедри цивільного права №1 Національного...
Відкриття спадщини як певна сума юридичних фактів зумовлює виникнення спадкового правовідношення та означає, що до прав І обов’язків...

Проект неперервної правової освіти та виховання «Я громадянин України»
Адже будувати нову незалежну державу можуть лише ті, хто розуміє, що права людини священні, що за них потрібно боротися, що вони...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка