Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Міністерство освіти І науки україни гімназія №31 гуманітарно-естетичного профілю

Міністерство освіти І науки україни гімназія №31 гуманітарно-естетичного профілю





МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ГІМНАЗІЯ №31 ГУМАНІТАРНО-ЕСТЕТИЧНОГО ПРОФІЛЮ

М.ЧЕРНІГОВА

Про концепцію оформлення кабінету математики
З досвіду роботи вчителя математики

ЛЕМЕШОВЕЦЬ О.І.





2011

Про концепцію оформлення кабінету математики
У сучасній науково-педагогічній літературі дається таке визначення навчального кабінету: це єдина, органічно пов'язана система навчального обладнання, змонтована в окремому приміщенні, оформлена відповідно до вимог наукової організації праці вчителя та учня, що забезпечує висо­кий рівень викладання предмета.

Виходячи з цього, визначено основні завдання навчального кабінету:

  • надання науково-методичної допомоги вчителям в удосконаленні нав­чально-виховної роботи;

  • забезпечення можливості використання вчителем сучасних педаго­гічних засобів навчання;

  • узагальнення і розповсюдження досвіду кращих учителів;

  • організація позакласної роботи з учнями («Навчальний кабінет та його основні завдання»).



Завданням функціонування навчальних кабінетів є створення передумов для:

  • організації індивідуального та диференційованого навчання;

  • реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;

  • забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання;

  • організації роботи гуртків та факультативів;

  • проведення засідань шкільних методичних об'єднань;

  • індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня («Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів»).


Перелік вимог до оформлення та наповнення кабінету сформульовані у «Положенні про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів», але якщо відійти від офіційної мови, то створення кабінету шкільного можна порівняти з облаштуванням власної кімнати.

Якщо б кожен сучасний вчитель мав можливість дома виділити кімнату – кабінет – для роботи, то без сумніву там би опинилися книжкові шафи з літературою самих різних напрямків, добірки газетних та журнальних статей, улюблені картини та фотографії, різноманітне канцелярське приладдя, учнівські зошити різних років та безліч зошитів із власними нотатками. І хоча є серед педагогів настільки дисципліновані і охайні, що навіть їх домашня бібліотека має каталог, більшість все ж систематизує свої матеріали не «як треба», а «як зручно».
Наповнення шкільного кабінету теж має бути доцільним і зручним. «За алфавітом» - правильно, але книжку на «А» використовуєш раз на рік, а низку дидактичних матеріалів – щодня. Стаття про писанкарство – це ніби для кабінету українознавства, але і там трикутники і криві, тільки у народному тлумаченні. А ось і художня література – наприклад, «Аліса…» Льюїса Керролла – в ній завжди можна знайти цитату до будь-якого уроку з будь-якого предмету, а якщо ще пов‘язати це із задачами Керролла-математика… Важливо знати, чому саме ця книга або річ тут зберігається, яке її смислове навантаження, як її можна використати.
Оформлення математичного кабінету - процес постійний і невпинний. Завжди хочеться додати сучасних матеріалів, тим більше, що перехід до дванадцятирічної (а тепер знов одинадцятирічної) школи і нової програми потребує такого оновлення. Але математика – наука класична, тому видання минулих років часто є досить корисними і сьогодні, їх зручно використовувати для індивідуальної роботи.
Звичайно, переходи від «рішення з‘їзду» і «КПРС» до «прискорення» і «перебудови», від «національної ідеї» і «незалежності» через «освітню реформу» і «ДПА» до «світової кризи» і «ЗНО» накладають свій відбиток на зміст задач. Але правила знаходження відсотків залишаються, і 2+2 ще дорівнює 4 (хоча вже доведено існування групи арифметик, де 2+2=2…) Історичний зміст таких завдань навіть сприяє зацікавленню предметом. І з деякими такими матеріалами дуже сумно іноді розставатися як із частиною життя країни і нашої школи.

Серед нових надходжень – збірники дидактичних матеріалів, важливі для сьогоднішніх випускників тестові завдання («Експрес-контроль», зошити для комплексного оцінювання знань, матеріали у форматі ЗНО), оновлені картки і плакати. Серед традиційних – підручники минулих років, зошити на друкованій основі із творчими завданнями, різноманітні завдання на готових кресленнях, математичні таблиці. Дуже корисними виявилися старі підручники у період очікування підручників нових.

Перелічені посібники зібрані у великих кількостях – для всіх учнів, або, якнайменше, по одному на кожну парту. Хоча сучасна копіювальна техніка надає широких можливостей, кожен урок так забезпечити нереально, до того ж ми поважаємо авторське право. Це стосується більшості книг, на яких ми з колегами зупинилися на як корисніших та зручніших. Але дуже важливою є можливість вибору, тому багато посібників ми маємо хоча б у одному примірнику – з метою порівняти, обрати незвичне, змінити типовий хід уроку. До таких книг належать, наприклад, російськомовні видання – завдання для підготовки до ЕГЭ (рос.), методичні матеріали за програмою шкіл Росії, сучасні медіа проекти наших закордонних колег. Це також різноманітна література енциклопедичного та довідникового характеру, періодичні видання з фаху, методичні розробки наших колег з міста і з усієї країни.



Кожен вчитель обирає для себе власну стратегію підготовки і проведення уроку. Молоді вчителі часто спираються на видання типу серії «Майстер-клас», де пропонується загальна схема і план проведення/наповнення уроку. Ми не стали збирати ці матеріали на час перевірки у даний кабінет, бо добірка матеріалів в ньому і так дозволяє створити оригінальний і сучасний урок з будь-якої теми.
Власні методичні розробки і знахідки ми прагнемо сучасно оформити. До них можна віднести проекти «Євро-2012 на уроках математики», ігрові та фотопроекти, матеріали для класного керівника.
Виховна складова як триєдиної мети уроку, так і сучасної школи в цілому є дуже важливою. Вона реалізується і через роботу вчителя на кожному уроці, і через роботу класного керівника.

Широкий спектр матеріалів кабінету дозволяє провести сучасний виховний захід з предмету і не тільки. Дуже важливим ми також вважаємо наявність великої кількості творчих ідей щодо тем та змісту їх проведення («Код да Вінчі»: історія і сучасність», «Теорія ймовірностей та ігроманія», «Геометричні змісти писанкарства», тощо). Колекція поповнюється і роботами студентів-практикантів, але зберігаються лише оригінальні та дійсно творчі.
Це ж стосується і робіт учнів. Деякі з них роками є корисними і не втрачають актуальності (наприклад, моделі геометричних тіл), деякі створені «на перспективу» - проекти-презентації, фотоілюстрації до уроків, які створені нещодавно. Особливою частиною творчих робіт є вірші і сенкани про математичні науки.

В кабінеті зберігається і використовується велика кількість допоміжних матеріалів до уроку – лінійки, транспортири, олівці, вирізані з паперу геометричні фігури, коробки різних форм і розмірів, предмети правильної геометричної форми. І нема потреби їх інвентаризувати – це повсякденна «колекція», яка постійно втрачає і набуває за рахунок самих учнів. Використання знань з математики у практичні роботи – одна з найважливіших складових засвоєння предмету.
Стаціонарної «важкої артилерії» - комп‘ютера, проектора – кабінет не має. Але при необхідності ці переносні пристрої також використовуються. Є екран, зручна і широка дошка. До того ж «сучасний» - не є синонімом до «комп‘ютерізований», бо специфіка математики як навчальної дисципліни часто вимагає «живого» прикладу і роз‘яснення, індивідуального темпу побудови зображень і т.д. А ось складні стереометричні зображення дійсно красиво малювати за допомогою програмного забезпечення.

Завідувач шкільним кабінетом має бути не лише вчителем і класним керівником, але одночасно і бібліотекарем, дизайнером, завгоспом, організатором, архіваріусом, а іноді - маляром, столяром і навіть спонсором. Але коли все збираєш сам і відповідно до власних потреб (плюс - державних вимог), то приємно і легко знайти необхідний матеріал, порадити і поділитися, організувати і провести. Важче - зберегти та поновити, або описати-записати-надрукувати.
Комфорт шкільної кімнати – це скоріше не вимога адміністрації, а власна потреба. Багато зроблено руками батьків – стінові панелі, оновлення стендів, заміна вікна. Нові кришки для парт власноручно встановлювали випускники минулих років.

Навесні в кабінеті з‘являються квіти, а взимку – новорічні прикраси. Бо так само як вдома – на робочому місці має бути приємно і комфортно. І саме це задовольнить всім вимогам, забезпечить всі потреби і виконає всі завдання.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Міністерство освіти І науки України
...

Україна міністерство освіти І науки україни ізюмська гімназія №3...
«Про організаційно-методичну роботу з педагогічними кадрами закладів освіти в 2014/2015 навчальному році» та з метою подальшого вдосконалення...

Міністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової І повної загальної середньої освіти Міністерство освіти І науки...

Міністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової І повної загальної середньої освіти Міністерство освіти І науки...

Міністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
З метою організованого переходу на нові Державні стандарти Міністерство освіти І науки надсилає для практичного використання орієнтовний...

Міністерство освіти І науки, молоді та спорту України
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту України Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» вмго студентів-інвалідів...

Міністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
...

Міністерство освіти І науки україни
Міністерству освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти І науки обласних, Київської...

Міністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
Міністерству освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти І науки обласних, Київської...

Міністерство освіти україни міністерство охорони здоров'я україни нака з
Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти І науки, молоді та спорту n 72/78 від 01. 02. 2013



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка