Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Барвінківська гімназія №1 Культура Київської Русі у IX-X ст. Урок-подорож

Барвінківська гімназія №1 Культура Київської Русі у IX-X ст. Урок-подорож





Барвінківська гімназія № 1
Культура Київської Русі у IX-X ст.




Урок-подорож

7 клас

Учитель історії Барвінківської гімназії № 1

Паніотова Вікторія Леонідівна

Барвінкове -2013
Тема: культура Київської Русі у IX-X ст.
Мета: познайомитися із культурою Київської Русі у X-XI століттях, дослідити процес зародження давньої української мови, розвиток освіти, архітектури, малярства; розвинути мовні, інформаційні, логічні, естетичні, асоціологічні компетентності; виховати естетичний смак і почуття прекрасного, повагу до історичного минулого України.
Тип уроку: урок-подорож.
Обладнання: комп`ютер і мультимедійна дошка, витяги із тексту історичного документа для роботи у парах, зошит.
Форма роботи: робота у парах.
Очікувані результати:

після цього уроку учні зможуть:


  • ми сформуємо естетичне сприйняття культури Київської Русі;

  • довідаємося про значення нових термінів – “глаголиця”, “кирилиця”, “мозаїка”, “фреска”;

  • познайомимося із шедеврами культурної спадщини нашого народу;

  • закріпимо набуті знання.



Хід уроку:
I. Організаційний момент: учні сідають за парти для роботи в парах, записують у зошитах число і тему уроку, заздалегідь записані на дошці.


  1. Мотивація навчальної діяльності учнів:

Учитель: зараз ми зануримося у чудовий світ культури Київської Русі, перенесемося в епоху наших предків, зазирнемо у їх повсякденне життя. Чи цікава вам довідатися, як жили наші давні слов`яни? Як вони навчалися у школах? Як вчилися читати і писати?


  1. Основна частина:


Перед вами давні абетки – глаголиця и кирилиця. Розглянемо подібності і відмінності у них:


  • яка із абеток, на вашу думку, виникла раніше?

  • чому відбулося спрощення письма?

  • які простежуються паралелі із сучасним алфавітом?

Відповіді учнів


Учитель: а зараз запишемо в зошити визначення:


  • Глаголиця – від старослов`янського “глагол” – “слово”, одна із двох найдавніших систем слов`янського письма, створена близько 863 р. просвітителем Константином (Кирилом), родом з м. Салоніки.

  • Кирилиця – абетка, створена на основі грецького алфавіту, доповнена літерами, яких не було у грецькій мові. Від давньоруської кирилиці походять український, російський, болгарський, сербський та інші алфавіти.


  • Перша школа була відкрита у Києві Володимиром Великим. Ярослав Мудрий заснував школу для духовенства у Новгороді. Онука Ярослава княжна Янка (Ганка) відкрила у Києві при Андріївському монастирі першу школу для дівчат.



Учитель: освіта у Київській Русі була досить доступною. Спершу з`явилися школи для хлопчиків за князя Ярослава Мудрого, а пізніше – для дівчаток.





Учитель: що спричинило

Учитель: до нашого часу




  • До усної народної творчості відносяться обрядові пісні, перекази, легенди, билини. Знамениті билини, у яких дійсність тісно переплітається із вигадкою – це оповідання про Іллю Муромця, Добриню Микитича та Альошу Поповича. А також, легенда про заснування Києва.


Учитель: а зараз поділимо матеріал параграфа по пунктам між парами. Кожна пара читає свій пункт, переказує один одному. Хтось готується переказувати матеріал, а хтось – ставити питання. Приступаємо до роботи, у вас п`ять хвилин.

Учні опрацьовують текст самостійно і задають одне одному питання.

Дана форма роботи оцінюється учителем наприкінці уроку у комплексі із іншими відповідями і загальною активністю кожного учня.

Архітектура

Один учень іде до дошки і по пам`яті називає пам`ятку архітектури і місто, де вона знаходиться.
Учитель: розглянемо особливості живопису у Київській Русі і запишемо до зошитів визначення:



  • Фреска – картина, написана фарбами (водяними або на вапняному молоці) на свіжій вологій штукатурці.

  • Мозаїка – зображення або візерунок, зроблений з окремих, щільно припасованих один до одного і закріплених на цементі або мастиці різнокольорових шматочків скла, мармуру, камінців.


Шедеври фрескового розпису

Учитель: перед вами внутрішнє оздоблення Софіївського собору. На фрагментах стіни, що залишилася, можемо спостерігати музикантів та скоморохів, які грають на своїх інструментах.



IV. Перевірка і корекція здобутих знань:
Учитель: А зараз ви отримаєте друковані листочки із кросвордом. Впишіть у клітинки назви архітектурних, літературних, живописних пам`яток Київської Русі і віднайдіть ключове слово.
Учні відгадують кросворд. Текст кросворду і питання до нього складаються відповідно до теми.
Учитель: а тепер давайте підведемо підсумки разом:



  • культура Київської Русі була неповторною і самобутньою сторінкою історії;

  • у X-XI століттях зародилися основи давньоукраїнської мови і літератури;

  • архітектурні пам`ятки вражають своєю красою, гармонією, духовністю;

  • малярство на дивовижу яскраве, одухотворене, наповнене глибоким змістом;

  • ми шануємо надбання своїх предків, свого народу, як підказує нам наша совість і душа, як записано у Конституції нашої держави.


Учитель підводить підсумки разом із учнями, виставляє бали і коментує їх. Потім задає домашнє завдання. Наступний слайд:


  • Опрацювати &9, розглянути питання1-10 після параграфу, ст.95

  • Для цікавих і допитливих підготувати повідомлення на дві-три хвилинки «Подорож до київської школи» або «Перлини архітектури Київської Русі».


Усім дякую! Урок закінчено.
*** При розробці уроку використано ілюстрації підручника

Ю.Ю. Свідерського, Т.В. Ладиченко, Н.Ю. Романишина «Історія України 7 клас» та ілюстрації із Вікіпедії.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 16. Тема: Феодальна роздробленість Київської Русі
Обладнання: підручник ( Свідерський Ю. Ю., Ладиченко Т. В., Романишин Н. Ю. Історія України 7 клас. Грамота, 2007.), карта “Феодальна...

Урок контролю І корекції навчальних досягнень учнів із теми
Політичний І соціальний устрій та господарське життя Київської Русі (Русі – України)

Тема та зміст уроку
Трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор'я. Художня культура Київської Русі: архітектурні...

Відповіді до тестів з історії України Тест Культура Київської Русі...

Урок №3 Тема
Тема. Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Ілля Муромець – улюблений билинний богатир

Завдання для учнів з теми «Художня культура Київської Русі» Інформаційний матеріал
У той же час слов'янські майстри мали свої стійкі, вікові традиції язичницького мистецтва. Тому, сприйнявши багато чого з Візантії,...

Урок №13 Екскурсія до Софіївського музею Мета
Мета: ознайомити учнів з видатною архітектурною пам’яткою періоду Київської Русі; виховувати почуття прекрасного, гордості за досягнення...

Тест Політичний устрій І соціально-економічний розвиток Київської...
Тест Політичний устрій І соціально-економічний розвиток Київської Русі та Галицько-Волинського князівства у ІХ-ХІV ст

Література Урок №8 тема: Давня українська література. Розвиток писемності....
Мета: ознайомити школярів з особливостями розвитку давньої української літератури; її жанрами, тематикою, ідейно-художніми особливостями...

Підсумково – узагальнюючий урок «Київська Русь X – XII ст »
Завдання: Перевірити знання учнів з історії Київської Русі, біології, географії, навчити логічно мислити, розвивати здібності приймати...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка