Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок української мови у 6 класі Займенник. Сім чудес Кременівки Мета: відтворити й узагальнити знання учнів з теми «Займенник»

Урок української мови у 6 класі Займенник. Сім чудес Кременівки Мета: відтворити й узагальнити знання учнів з теми «Займенник»





Розробка уроку з української мови

Учитель української мови і літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені братів Зосіма с. Кременівка Володарського району Донецької області

Єрмакова Марина Юріївна

Урок української мови у 6 класі
Займенник. Сім чудес Кременівки
Мета:

  • відтворити й узагальнити знання учнів з теми «Займенник»;

  • розвивати й удосконалювати навички грамотного письма, рівень комунікативних здібностей, через різноманітні види зв’язного мовлення, вміння спостерігати й узагальнювати;

  • формувати естетичні смаки учнів, виховувати патріотичні почуття, гордість за свою малу та велику Батьківщину.


Тип уроку: підсумковий.
Форма: урок-проект.
Міжпредметні зв’язки: історія України, географія, література, музичне мистецтво.
Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія, синтаксис, культура мовлення, текст.
Обладнання: плакат «Український менталітет», фотоматеріали презентації «чудес» Кременівки, вітрильники, фломастери, кольорові смужки, тлумачний словник.

.

Забезпечення: Українська мова. Підручник для 6 класу.
Очікувані результати: після уроку

  • учні знатимуть: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль займенника; про унікальність культурних пам’яток Кременівки;

  • учні вмітимуть: знаходити займенники у реченні; визначати граматичні ознаки займенників; правильно писати займенники, відповідно до орфограм; конструювати речення з займенниками; оцінювати власну діяльність;

  • учні цінуватимуть: багатовікову історію села Кременівка, українське мистецтво, культуру, звичаї, традиції.


Випереджальні завдання: шестикласники за бажанням об’єднуються у творчі групи для презентацій.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

Забезпечення емоційної готовності.

Психологічна вправа «Наш настій».

  • Перед кожним з вас у довільному порядку розкладені кольорові смужки. Візьміть, будь ласка, у руки той колір, який вам сьогодні найбільше до вподоби, з яким хочеться потоваришувати, побути довше.

(Вибір дітей).

  • Ви підсвідомо вибирали собі «в друзі» ті кольори, які відповідають вашому настрою:

  • червоний – піднесеність;

  • жовтогарячий – радість;

  • жовтий – приємність;

  • зелений – спокій;

  • синій – сум;

  • фіолетовий – тривожність;

  • чорний незадоволення;

  • білий – складно сказати про настрій.

  • Отже кольори впливають на людину, її самопочуття, емоції.

  • А чи знаєте ви, що кожний день тижня теж має колір?

  • Понеділок – фіолетовий;

  • Вівторок – червоний;

  • Середа – жовтогарячий;

  • Четвер – зелений;

  • П’ятниця – синій;

  • Субота – коричневий;

  • Неділя – жовтий.


Медитаційна вправа « Кольорове довкілля»

  • Щойно ви ознайомились із ознаками «кольорового тижня». Візьміть у руки смужку, яка відповідає кольору сьогоднішнього дня. Заплющте очі і, зберігаючи в уяві цей колір, спробуйте поширити його в довкіллі.

Ця вправа допомагає дітям врівноважитися, почуватися впевнено.

Висновок: сприймайте світ у кольорі, адже це радість для людини, це позитивні емоції, енергія сили, здоров’я та успіху!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

Епіграф «Україно! Ти для мене диво! ( В. Симоненко)»
Учитель. Скільки прекрасних чудес є у нас в Україні!

«Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе», - писав класик української літератури С. Симоненко. Нам є чим пишатися, що цінувати і про що розповідати іншим.

Ім’я нашого уроку «Сім чудес Кременівки» суголосне із загальновідомими сімома чудесами світу. Отже, сьогодні ми презентуємо ті архітектурні, культурні та історичні місця, які дійсно гідні називатися дивами Кременівськими.
Оголошення теми уроку.

  • Слухаючи і дивлячись презентації, ми будемо узагальнювати знання з теми «Займенник».

( Запис теми уроку у зошити).
ІІІ. Етап реалізації плану діяльності (32 хв )
Реалізація. Робота з підручником.

  • Давайте з’ясуємо у «Довідковому бюро», що таке ментальність нації, менталітет?

Ментальність – це образ думок, світосприйняття, психологія особи або національної спільноти. Інакше кажучи, це особливості мислення, культури, традиції нації.

- Ще одним результатом нашого уроку буде типовий портрет українця, який ми складемо, визначивши риси національного характеру. Отже, кожне презентоване вами «диво» символізує риси характеру, притаманні нашому характеру, притаманні нашому народові.

Також ми маємо створити туристичний маршрут – своєрідну візитівку нашої країни .

  • Готові? Тоді починаємо!

«Тематичний рюкзак»

  • Наповнимо наші рюкзаки туристичним реманентом.

( Актуалізація знать про займенник).

  1. Яка частина мови називається займенником?

  2. На які розряди за значенням поділяються займенники?

  3. Коли займенники пишуться через дефіс?

  4. Як пишуться заперечні займенники?

  5. Чим у реченні можуть виступати займенники?




  • А зараз я запрошую вас у мандрівку. Нашим путівником буде магічне число сім. Сім нот, сім днів тижня, сім кольорів веселки, сім чудес світу. Отже, в путь!

( Кожна група проводить віртуальну екскурсію, користуючись фотовиставкою).


Презентація перша. Знайомство з Кременівкою.

Якщо їхати з Донецька до Маріуполя, то приблизно на 85 кілометрі можна побачити дороговказ «Кременівка». Поселення виникло більше 200 років тому, у 1780 році, а засновниками його стали греки, переселенці з Криму. Перша назва села – Чердаклі. У 1945 році перейменоване у Кременівку. Батьківщиною вона стала для багатьох видатних людей. Звідси і Хартахай Феоктист Авраамович, видатний педагог, історик, етнограф, засновник перших навчальних закладів у Маріупольській губернії, Челпан Костянтин Федорович – вчений, конструктор двигуна танку Т-34, Яцко Василь Васильович – керівник цеглово-черепичного заводу, який побудував його батько в селі Чердаклі, Дандик Костянтин Костянтинович – у 90-х роках запатентував для підводного та надводного морського транспорту. Цей список можна доповнити і прізвищами Сарри Михайла Федоровича ( вченого), Ялі Івана Олександровича (професора), Черказової Євгенії Іванівни ( заслуженої артистки України) та багатьма іншими. І все це – кременівці. Я пишаюся тим, що народився на цій благодатній землі, уславленій геніальними людьми.
Кали мера калус иртис , стукомас ту налмитку тхора Чердаклі ( Здрастуйте, добре що ви завітали в наше чудове село Чердаклі)

Вірш грецькою + переклад
Яку з рис українського характеру, на вашу думку, уособлює наше село?

(Братерство, професіоналізм).

( Після виступу кожен виступаючий відмічає на плакаті рису характеру справжнього кременівця).
Завдання №1.

Виконати синтаксичний розбір речення. Я пишаюся тим, що народився на цій благодатній землі. ( біля дошки)

Презентація друга. Кременівська школа.

Одним з найсвятіших чудес Кременівки є наша рідна школа. Заснована у 1911 році, вона пережила, як і люди, всього на своєму шляху: і революції, і війни. Але вистояла, вижила. Це справжня пам’ятка села. Не одному вона дала дорогу в життя, зробила патріотами.

Вже 10 років на посаді директора Кременівської школи Харагирло Іван Володимирович. Незамінний, невгамовний, турботливий, він завжди прийде на допомогу. Його романтична натура шукала справедливості і добра, тому він запалав бажанням створити таку школу, щоб нам у ній було тепло і затишно. Саме сюди прийшли ми до нашої першої вчительки Авджі Марини Іванівни, тепер нашою другою матір’ю, наставником стала Ходжайса Тетяна Олександрівна. І зараз кожного ранку, переступаючи поріг школи, чую голос у душі: «Забудь про неприємності, якщо ти щасливий – будь ще щасливішими!».
- Як ви думаєте, чому вчить нас школа, які якості розвиває? ( Діти відмічають на плакаті обдарованість, знання).
Завдання №2.
Реконструктивне. Поставити займенники в потрібній формі, встановити їх відмінок, рід і число (усно вірш, морфологічний розбір у зошит письмово).
Мої односельці, (ви) в праві пишатись

(Свій) ділами і труд прославлять,

Красою святої землі милуватись,

Адже Кременівці – 225!
Презентація третя. Краєзнавчий музей села Кременівка.
Вражає своєю дивовижністю краєзнавчий музей села Кременівка. Невеличка непримітна будівля містить у собі відомості не про одне покоління наших земляків. Музей засновано у 1990 році Аніміцею Антоном Олексійовичем. З 1995 року на посаді директора Сідлецька Євгенія Іванівна. Тут можна побачити козацький і селянський одяг, зброю, давні рукописи, монети, макети птахів і звірів нашого краю. Усього пощастило зібрати більше 1300 експонатів. Багато можна взнати і про видатних земляків, які стали гордістю нашої Кременівської землі.
- Як ви думаєте, які якості в нас з’являються при відвідуванні музею? ( Діти відмічають на плакаті знання традицій свого народу).
Завдання № 3.
Поясніть значення фразеологізмів, визначте відмінок зворотного займенника себе.

Само собою зрозуміло – … ( звичайно, ясно)

Показати себе – …. ( в якомусь ділі показати вміння)

Бути не в собі – … ( почуватися ніяково, нервувати, розгніватися тощо)

Сушити собі голову – … (думати над чимось)

Та й ні гадки собі – … ( не думав про щось)

Ціну собі знати – … ( поважати себе)

Набивати собі ціну – …( завищувати самооцінку).

Брати себе в руки – … ( опанувати себе).

Брати на себе сміливість - … ( брати відповідальність).

Не знаходити собі місця – … ( нервувати з якогось приводу).

Презентація четверта. Пам’ятки і пам’ятники села Кременівка.
Кожне століття поповнюється новими пам’ятками і пам’ятниками. Чарівне невеличке село Кременівка вражає нас своїми спорудами. Неперевершеною красою, яка запалила в наших очах велич і гордість за земляків, є сучасний пам’ятник - Монумент загиблими воїнам у Великій Вітчизняній війні.

Краєзнавчий музей села – візитна картка Кременівки. Чердаклі, мов лелека, звило затишне гніздо і вдивляється у степові далі. Це місток, прокладений від покоління до покоління, а тому пам'ять про минуле кожен береже тут як святиню.
- Як ви думаєте, які якості виховують у на спогади про героїчні подвиги наших рідних? ( Діти відмічають патріотизм).
Фізкультхвилинка. Тренінг «Друг чи недруг»

Умова. Учитель зачитує речення, якщо ні із займенниками пишеться разом, то діти беруться за руки, якщо окремо – опускають.
Мені поля задумливо шептали свої ніким не співані пісні.
Ніяка хмарка вгорі не пливла над замріяним степом.
Лише мох вкривав віковічне, ніким не займане каміння.
Ніщо не переконує краще за приклад.
Хто двічі оглянеться, той нічого не втратить.
Моя мати ні в кого не просила допомоги.
Презентація п’ята. Спортивна зала. Будинок культури.
Ще однією пам’яткою нашого села є спортивна зала, збудована у 1991 році. Керівником її був Ходжайса Іван Федорович. Кажуть, для людини здоров’я – найголовніше. Нас, маленьких кременівці, учитель фізкультури Ходжайса Тетяна Олександрівна виховує в дусі здорового способу життя, вчить бути витривалими, сильними та вправними. А керівництво і працівники нашого Будинку культури прищеплюють нам любов до прекрасного, вчать співу та акторській майстерності. Українці і греки живуть у селі як рідні брати і сестри. Кутняк Галина Михайлівна виховує в на риси патріотів нашої великої країни – України. А Смирнова Ольга В’ячеславівна вчить грецьким традиціям і продовженню спадщини наших односельців.


  • Які таланти розвивають у нас такі заклади, чому вчать?

(Учні додають на плакаті риси талант, здоров’я).
Завдання №4.
Скласти вітальний лист для матусі до 8 Березня, використовуючи займенники (вживайте у тексті епітети, порівняння).

Презентація шоста. Річка. Чудовна природа.
Ще один куточок нашої маленької батьківщини – річка Калка. Живописні береги, тихі заводі, невпинний плин невеличкої річки – все це тривожить наші душі, примушує повернутися думками у минуле. Тут відбувалися значні битви. А зараз, коли виходиш до річки, сидиш у тихому затінку дерев, то думаєш, скільки ще поколінь будуть приходити до неї, сидіти на цих же місцях, і точно так, як ми, міркуватимуть про минуле і майбутнє.

Мабуть, ми б не були справжніми кременівцями, якби в нас не було розвинуте достатньою мірою почуття регіонального патріотизму. Є у нашому краї такі островки, де хочеться не тільки милуватися їх красою, а й відпочити душею. Це зелені оази нашого села. Суди приходимо вчитися бачити навколишню красу: як соловейко, прокинувшись, п’є краплину роси, як заглядає метелик в обличчя квітці, як джміль чистить крильця, перед тим, як злетіти з квітки, на якій спав уночі. Бачити цю красу, цінувати її, наслідувати – це справжнє щастя.



  • Які риси виховуєте ви в собі, споглядаючи прекрасне?


(Учні додають на плакаті риси мрійливість, уміння відчувати прекрасне, відчуття краси природи).
Завдання № 5.
Словниковий диктант.


  • А тепер піднімемо орфографічні вітрила. Правила мандрівки такі: я диктую швидко, перепитувати і перемовлятися не можна, бо плавання одиночне. Слова пишуться у колонку, і вітрило одразу згортається тільки на одне слово. Попливли!


Що-небудь, ніяка, ні від кого, ніхто, дехто, деякі, абиякі, абихто, якийсь, ніякий, будь-які, казна-хто, хтозна-що, дещо, хто-небудь.
Самоперевірка.

- Хвилі меншають. Річка затихає. Піднімемо вітрила. Розгортаємо папірці, відкриваючи по слову і працюючи в парах. Якщо трапиться помилка, доведеться зробити в цьому

місці зробити дірку. Ручкою. Справжню. Наскрізь. ( Перевірка на латання «вітрил» ).

Презентація сьома. Національна кухня.

Вражає своєю дивовижністю і красою Кременівська шкільна їдальня. Кожного дня нас годують тут смачними обідами. Складовою цих обідів є грецька кухня. Найбільш популярними стравами на наших столах є томати, картопля, перець, цибуля, можна скуштувати також баранину, свинину, оливки, сир фета та бринзу. В десертах грецької кухні переважають мед та оливки. Господині села Кременівка – вправні і справжні майстрині. Вони вміють вдало приготувати дуже смачні страви: пироги сприча, грецьку халву, пах лаву, листкові пиріжки, шумуш, чебуреки та інше. Завітайте до нас у Кременівку і тут вас зустрінуть як рідних братів.
Діти вручають подарунки гостям «Кременівка. 1780»
А тепер повернемося до нашого плакату «Менталітет» і зробимо висновок, чи є кременівці окремою нацією, чи ми – частина великої України (діти роблять висновки)

ІV. Підсумки. Домашнє завдання. Оцінювання.
Творчість – одна з найважливіших людських рис. Своїми яскравими і продуманими презентаціями ви довели, що в кожного з вас поетична душа і величезний творчий потенціал. Кажуть, мистецтво жити – це жити з перспективою. І ваша мета в житті перетворити незграбні ще багатокутники вашого життя на чудові гармонійні кола.

  1. Ви створили власний ексклюзивний маршрут, провівши нас дорогами вашої маленької Батьківщини.

  2. Відтворили всі знання з теми «Займенник».

  3. Визначили риси справжнього українського характеру.

І тепер можна впевнено перегорнути наш лист уроку трохи назад, повернувшись до нашого епіграфу «Україно, ти для мене – диво!» і назвати справжньою Україною, нашою, невеличкою, рідне село Кременівку.

За виписаними займенниками відтворити текст.
Щороку першого вересня я з теплим відчуттям приходжу в рідне село. Ось моя вулиця, ось та знайома стежинка, по якій бігав семирічним хлопчиком з новенькими портфелем у руках. Стою біля своєї рідної школи, під старими тополями, що садили ми їх ще п’ятикласниками. Чую веселий гамір дітей на шкільному подвір’ї. В моїй уяві оживають спогади про те, як вперше мене привела сюди за руку моя мати. Звідси я полинув у світ знань, тут зустрівся зі своїми шкільними друзями, рідними мені вчителями.
Я, моя, та, якій, своєї, ми, їх, моїй, те, мене, моя, я, своїми, мені.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок-подорож «Сім чудес України»
Мета: Узагальнити та систематизувати знання про раціональні дроби,виконання дій над раціональними дробами

Частини мови. Принципи класифікації
Мета : узагальнити, систематизувати І поглибити знання з теми «Частини мови», закріпити набуті знання; розвивати в учнів логічне...

Урок подорож «Сім чудес України» Тема: Множення І ділення раціональних чисел
Розвивати інтелектуальні та творчі здібності учнів у процесі узагальнення та систематизації знань з теми уроку. Виховувати почуття...

Урок №1 Мета І завдання курсу
Мета уроку: поглибити І узагальнити знання учнів про музейну справу в Україні, підкреслити важливість музею у вивченні історії України...

З теми «краса І сила української мови» 9 листопада день української мови та писемності. Мета
Мета. Показати красу рідної мови; згадати історію виникнення писемності; виховувати любов І пошану до української мови

Тема: Сторінками історії України. (Підсумкове узагальнення в 5 класі). Мета
Мета: узагальнити знання учнів з історії та поглибити їхній інтерес до історичного минулого українського народу; розвивати вміння...

Тема: Урок узагальнення за темою США та Канада у 1945- на початку ХХІ ст
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів по темі „сша І канада”; перевірити та оцінити знання учнів; надати учням можливість...

На уроках української мови
Янчук Л. О. Використання ігрових технологій на уроках української мови (на прикладі вивчення теми «Іменник як частина мови» у 6 класі)....

Урок-гра з української мови, 10 кл. Тема : „Частини мови диво барвінкове (Система частин мови)
Мета: Повторити та систематизувати знання учнів про систему частин мови, про ознаки, за якими виділяються І характеризуються кожна...

8-му класі запор ізька січ у другій половині Х vii
Запорізької Січі в історії України; узагальнити І систематизувати знання учнів з теми Українські землі в 60-80-ті роки ХVII ст.;...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка