Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок 11 Епіграф до уроку: «У свої пісні я вкладаю все найпотаємніше, найдорожче, усю себе, свою душу, серце, свою любов »

Урок 11 Епіграф до уроку: «У свої пісні я вкладаю все найпотаємніше, найдорожче, усю себе, свою душу, серце, свою любов »





УРОК 11

Епіграф до уроку:

«У свої пісні я вкладаю все найпотаємніше, найдорожче, усю себе, свою душу, серце, свою любов...».

Е.Піаф

Тема. Зірки французької естради.

Мета! Визначити особливості розвитку французької естради у XX—XXI століттях на прикладах творчої діяльності Едіт Піаф, Джо Дассена та Патрі- сії Каас (або Френсіса Лея, Мірей Матьє та Поля Моріа). Учити аналізувати зміст і звучання легкої музики, порівнюючи її зразки з різних країн, знаходити між ними спільне >га відмінне. Закріпити знання понять «шансон», «шансоньє», «диско». Розвивати здатність виявляти й розуміти головну думку іншомовної пісні. Формувати відчуттяритму та ансамблю під час колективного виконання пісні, здатність емоційно та виразно виконувати її, інтерес до французької естрадної музики. Виховувати естетичний смак учнів.

Музичний матеріал: Ш. Дюмон. «Ні, я ні за чим не жалкую» у виконанні Едіт Піаф (слухання); П. Грос. «Безі» у виконанні Патрісії Каас (слухання); Ф. Лей. «Історія кохання», «Чао, бамбіно!» у виконанні Мірей Матьє (слухання); Д. Даесен. «Бабине літо», (слухання); Д. Леннон, П. Маккартні. «Вчора» (виконання).

Тип уроку: поглиблення теми, урок-подорож, урок- конференція.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрети композиторів Ш. Дюмона, П. Грос, Ф. Лея, Д. Дассена, Д. Леннона, П. Маккартні, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко). ,

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні Ш. Дюмона «Ні, я ні за чим не жалкую» у виконанні Е. Піаф.

2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

  • Які твори рок- і поп-музики схвилювали вас упродовж тижня?

  • Про які з них ви підготували повідомлення?

  • Що ви знаєте про рок-музику та її зірок?

3. Розучування пісні Д. Леннона, П. Маккартні «Вчора».

Спробуйте виконати пісню з різними текстами (українським, російським, англійським).

— Який із них найпростіший для виконання, а який — найважчий?

4. Гра «Режисер».

Уявіть, що кожен із вас — режисер свята «Пісні зарубіжної естради». Які пісні ви включили б до концертної програми? Якою : бачите афішу до концерту як художник?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Хто не знає Парижа? Важко і знайти людину, яка б не мріяла пройти по вулицями, бульварами. І ось нагода — ми вирушаємо на міжнародну конференцію «Зірка французької естради». Наш гід по Франції (називає ім'я) та знавці французької естради (називає імена). Згадаймо вірш французького поета П’єра Беранже:

Не згасає наша слава,

Ми чаруємо весь світ.

Звідусіль кричать нам: «Браво!»

Наш Париж— кумир для всіх...

Париж — місто музики й поезії, місто надій і кохання, місто композиторівЖ.Бізе, М. Равеля, К. Дебюссі. Його вулицями свого часу ходили Ж. Санд, Ф. Шопен, І. Тургенєв.

Його красі присвячені світові художні шедеври, наприклад оперета «Фіалка Монмартра» І. Кальмана. Окрасою, символом Парижа стала Ейфелева вежа.

Що вам відомо про французьку естраду, її зірок, традиції жанру «щансон»?

Цим питанням присвячена конференція, у якій ми будемо брати участь.

Французька естрада сформувалася на межі XIX—XX століть і походить від традиції жанру «шансон», що виникла ще в XV— XVI століттях.

Звернімося до словника

Шансон (фр.chanson — пісня) — французька лірична пісня — народна та естрадна, що має різноманітні жанрові й історичні різновиди.

Виконували французькі пісні (шансон) співаки, які часто були авторами слів і музики.

Шансоньє (фр. сhansonier — співак) — французький естрадний співак, часто — автор тексту й музики пісні.

6. Слухання пісні Ш. Дюмона “Non, jeneregrettedrien” («Ні, я ні за чим не жалкую») у виконанні Едіт Піаф.

а) Запитання до учнів.

— Яким є характер цієї пісні, її образний зміст?

— Що, на вашу думку, характерно для виконавської манери голосу Е. Піаф?

б) Розповідь про Едіт Піаф.

Учень-«музикознавець» (група «Едіт Піаф»). Едіт Піаф — це зірка, «...котра одиноко згоряє від внутрішнього вогню в нічному небі Франції»,— писали про неї сучасники. Вона народилася 19 грудня 1915 року в сім'ївуличного акробата та співачки.

Справжнє ім'я зірки — Едіт Гассіон. «Бродяжку Едіт» у дитинстві покинула мати, і дівчинка жила в бабусі в одному з най- бідніших кварталів Парижа, не отримавши ні якісної освіти, ні виховання. З восьми років Едіт виступала з батьком на вулицях — збирала гроші та співала,' доки батько виконував акробатичні трюки. У п'ятнадцять років почалося її самостійне життя.

Свій псевдонім «Піаф» вона отримала від директора одного з театрів-кабаре в Парижі.

Вражений голосом Едіт, яка співала пісню про маленького горобчика, він запросив її до театру, називаючи з того часу «маленьким горобчиком».

Невтомно працювала Піаф під час Другої світової війни, створивши власну групу Опору з єврейських музикантів.

Багато років Е. Піаф дружила й співпрацювала з видатною ак-« трисою Марлен Дітріх та шансоньє Івом Монтаном, Шарлем Азна- вуром і Жільбером Беко. Упродовж своєї кар'єри співачка написала близько 80 пісень, що одразу ставали справжніми хітами.

Пісню «Ні, я ні за чим не жалкую» написав у 1960 році для Едіт Піаф молодий композитор Шарль Дюмон. Ця пісня вперше була представлена публіці в 1961 році на сцені «Олімпії».

7. Слухання пісні П. Грос «Веssi» («Безі») у виконанні ПатрісіїКаас.

Учень-«музикознавець» (група «Патрісія Каас»).У 1987рoці у Франції у виконанні непримітної' дівчини прозвучала пісня «Мадемуазель співає блюз». Її голос та манера виконання нагадали слухачам неперевершену Едіт Піаф. Так на горизонті французької, а згодом і світової естради з'явилася нова зірка — Патрісія Каас, яка отримала титул «відкриття року». З виходом у 1990 році другого альбому «Сцена життя» співачка вже мала світове визнання.

Чудовий, чуттєво-виразний голос — головне багатство П. Каас, голос, що зачаровує з перших звуків особливими виконавськими прийомами: підкресленою вібрацією, затриманням останнього звука та глісандо.

Артистичний талант і невтомне працелюбство невдовзі зробили П. Каас найпопулярнішою французькою співачкою, а постійні гастролі принесли їй світову славу.

Співачка не приховує, а навіть підкреслює близькість своєї виконавської манери та голосу до Едіт Піаф і часто виконує її пісні.

У репертуарі П. Каас переважають повільні, мінорні пісні про нещасне кохання. Завдяки оригінальним знахідкам співачки у виконанні та аранжуванні ці пісні не здаються нудними й одноманітними і мають великий успіх.

Виступи Каас — справжні спектаклі з відповідними декораціями та персонажами, інструменталістами й бек-вокалістами; у хореографічній частині вражає витончена пластика рук співачки.

Завойовуючи сучасну аудиторію слухачів, П. Каас почала виконувати більш танцювальні, енергійні пісні, а також співати англійською мовою. Упродовж останнього часу вона працює над випуском записів англомовних пісень із американським продюсером.

Запитання до учнів

  • Що ви можете сказати про образний зміст щойно прослуханої пісні?

  • Який характер властивий її музиці?

  • Як ви можете охарактеризувати виконавську манеру П. Каас?

  • Чи відчувається в ній близькість до голосу, виконавської манери Едіт Піаф?

8. Слухання пісень Ф. Лея «Історія кохання», «Чао, бамбіно!»

у виконанні Мірей Матьє.

а) Запитання до учнів.

  • Яким є образний зміст пісень, які щойно прозвучали?

  • Що ви можете сказати про характер їхньої музики?

  • Чи знаєте ви щось про виконавську манеру М. Матьє?

б) Розповідь про Френсіса Лея.

Учитель, Френсіс Лей — це видатний

французький композитор і талановитий піаніст, який написав музику до 120 кінофільм мів. Найвідоміші з них — «Історія кохання», «Чоловік і жінка». У фільмі «Едіт і Марсель» він грав роль сліпого акордеоніста.

Познайомившись з Едіт Піаф, Лей акомпанував їй та писав для неї пісні. Його пісні також виконували відомі співаки Ів Монтан, Френк Сінатра, Елла Фіцджеральд.

в) Повідомлення про Мірей Матьє,

Учень-«музикознавець» (група «Мірей Матьє»). Мірей Матьє — французька естрадна співачка, кавалер Ордена Почесного Легіону — найвищої державної нагороди Франції, надзвичайно популярна в усьому світі в другій половині XX ст. Вона народилася в 1946 році в місті Авіньйон у родині каменяра, де була старшою серед 14 дітей. '

Мірей Матьє привернула до себе увагу своїм голосом, дуже схожим на Едіт Піаф. У 1964 році — отримала першу перемогу, беручи участь у місцевому радіоконкурсі.

Перші записані Мірей платівки Відразу стали шлягерами, а пісні іноземними мовами проклали їй шлях до різних європейських хіт-парадів.

Серед найвизначніших концертів співачки — виступи на сцені паризької «Олімпії» в 1985 та 1998 роках. У червні 2001 року Мірей Матьє виступила з концертом у київському палаці «Україна», на якому був присутній Президент країни. Вона була більш популярна за кордоном, ніж на батьківщині.

У 1993 році вийшов альбом Мірей Матьє, присвячений її кумиру Едіт Піаф.

9- Слухання пісні «LeteIndien» («Бабине літо») Джо Дассена.

Учень-«музикознавець» (група «Джо Дассен»). Джо Дассен — одна з найвизначніших постатей в історії французької музики. Його пісні, що розійшлися мільйонними тиражами ще за його життя, вже понад 20 років звучать на французькому радіо.

Джо Дассен почав свою кар'єру в США зі співу класичного французького шансону. Народився він у 1938 році в Нью-Йорку в родині актора та режисера, російського єврея і скрипальки угорського Походження.

У 1950 році родина переїхала до Парижа, але через 6 років Джо Дассен повернувся до США,

закінчив університет і отримав докторський науковий ступінь. Під час навчання Джо заробляв собі на життя, працюючи кухарем, прибиральником та слюсарем, а в 1958 році — почав працювати діджеєм у місті Детройті.

У США Джо Дассен познайомився з багатьма відомими представниками шоу-бізнесу, зокрема зі співаками Пітом Сігером та Бобом Діланом.

У 1960-ті роки Джо повернувся до Франції і в 1965 році записав свій перший сингл. Наступного року про нього вже говорили як про зірку першої величини. Цьому сприяла співпраця з композитором Жаком Пле та відомим співаком Сальваторе Адамо.

Низький, глибокий голос, природна елегантність та екзотичне американське походження приваблювали слухачів. Незабаром він виступив на сцені «Олімпії» з великим успіхом. На початку 1970-х років співак очолював хіт-паради французької естради.

10. Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

    1. Чим, на вашу думку, відзначається творчість майстрів французької естради, про яких ішла мова на нашому уроці (на прикладі прослуханих творів)?

    2. Чи подобається вам французький шансон? Якщо так, то чим саме?

    3. Яких іще представників французької естради ви знаєте? Що ви можете розповісти про їхню творчість?

4. Які французькі співачки схожі своєю любов'ю до музики, пісні та до Едіт Піаф? Голос якої із них за звучанням нагадує голос Едіт Піаф?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

11. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на твори зірок французької естради.

12. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання музики на їхній вибір або вибір учителя.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Мій сонячний дім – це моя Україна Урок – подорож
Обладнання: фізична карта України; карта Європи; вірші про Україну, картки для групової роботи; картки з кросвордом; запис пісні...

Уроку
...

3 давніх-давен український народ вписує у скарбницю людства свою...
Віртуозна гра на цих інструментах було І залишається завжди одухотвореною, зігрітою великою любов’ю, а її художня сила просто вражає....

Урок засвоєння нових знань
Катеринославщини; формувати в учнів уміння готувати повідомлення та виступати з ними, прослідковувати причинно-наслідкові зв’язки...

Що треба змінити в чинній конституції україни
Платона є ідея справедливості. «Справедливість настільки ж оберігає державу, наскільки І людську душу» (Платон). У свою чергу знавець...

Сценарій проведення першого уроку «хай в серці кожної дитини живе любов до україни»
України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну...

Урок літератури рідного краю у 8 клас І «Чи можна зрозуміти душу ? Поети Луганщини про Україну»
Тема уроку: Урок літератури рідного краю у 8 класі «Чи можна зрозуміти душу ? Поети Луганщини про Україну»

Урок-гра на тему: «Зустріч з іграшкою»
Звучить мелодія колискової пісні. Виходять дівчата зі своїми ляльками І під мелодію гойдають свої ляльки І промовляють до них

Урок вивчення нового матеріалу (урок-подорож). Хід уроку: Епіграф:...
Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8»

Урок-віртуальна подорож
Тож епіграфом до нашого сьогоднішнього уроку будуть слова Василя Пахаренка: «Як Бога, людину, любов, вічність, так І таких поетів,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка