Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Книга І комп'ютер в інформаційному суспільстві: сучасне І майбутнє

Книга І комп'ютер в інформаційному суспільстві: сучасне І майбутнє







Бібліотечний урок.

Книга  і  комп'ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і майбутнє

(урок-діалог для користувачів-учнів старшого шкільного віку)

    Головна мета уроку – допомогти зрозуміти дітям, що сучасні джерела інформації не витісняють книгу, а їх треба поєднувати у використанні. А також роз’яснити, що оволодіння ними основами інформаційної культури підготує їх до будь-якого виду пізнавальної діяльності забезпечить здатність жити в інформаційному суспільстві.
Слайд 1

    Друзі ! Вам пощастило жити в час небувалого злету науково-технічного прогресу, жити у Столітті інформації.

Розвиток потенціалу людини, навичок і вмінь у століття інформації, формування інформаційної культури особистості повинно брати свій початок з дитинства. Головними джерелами інформації в XXI столітті є книга і комп’ютер. Щоб бути освіченою, сучасною людиною, необхідно багато читати, знати Інтернет тощо. Тому ми вирішили запропонувати вам такий урок-діалог, під час якого можна розпочати з серйозну розмову про роль книги, бібліотеки і комп'ютера в інформаційному суспільстві.

Слайд 2

    Що ми розуміємо під словом "інформація" ? (повідомлення про щось).

    Ми оточені інформацією завжди: коли читаємо книжки, слухаємо радіо, дивимось телевізор, спілкуймось між собою. Запитання, відповіді , прохання, посмішки, рухи, - все це є передавання інформації. Взагалі, необхідність висловлювати і передавати інформацію привела до появи мови, писемності, мистецтва; викликала до життя книгодрукування телебачення, обчислювальну техніку. Технічний прогрес приніс нові засоби комунікації, тобто засоби спілкування. А разом з ними - нові цінності. Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше - періодичні друковані видання, потім - телеграф, радіо, телебачення і, нарешті Інтернет.

    На початку ХХІ століття книга і комп’ютер є найавторитетнішими джерелами інформації. Саме про них ми сьогодні поговоримо.

    Тривалий час книга була єдиним і основним джерелом інформації. Сьогодні світ заполонили комп’ютери.

     Чи знаєте ви, що означає слово "абак"? (Від грец. авах - дошка, поділена на смуги, де пересувалися камінці з метою арифметичних розрахунків. Щось на зразок рахівниці).

Слайд 3

    Саме від цього примітивного приладу для рахунків бере початок історія обчислювальної техніки, історія комп’ютера. Комп’ютери почали активно заповнювати наше життя після другої світової війни. До 1960 р. в усьому світі використовувалися не більше 7 тис. комп’ютерів. В 1993 р. настав історичний перелом, коли впер­ше обсяг виробництва персональних комп’ютерів перевищив обсяг вироб­ництва легкових автомобілів і досяг 35,4 млн. одиниць.

Слайд 4

    Де застосовуються комп’ютери?

(Варіанти відповідей: в установах, банках, школах, лікарнях, у побуті).

Слайд 5

    Сучасний комп’ютер пише музику і вірші, малює, грає у шахи, розмовляє. Він практично вміє робити все, що і людина. Сьогодні світ переживає процес бурхливої інформатизації і стрімко зростає кількість інформації.

Фантастично розвивається електронно-обчислювальна техніка, що робить інформацію доступною практично кожному. Вчені говорять про "інформаційний вибух", "інформаційну революцію", "інформаційну цивілізацію".

Слайд 6

За даними дослідників (І. Черезова, Д. Салюк) вітчизняний підліток за середньостатистичними показниками проводить за комп’ютером 3-5 годин на добу (для порівняння: польський підліток - 2-4 години на добу, у вихідні – до 5 годин. У США діти присвячують більше часу комп’ютеру , ніж навчанню. У Швеції учні впродовж 10 років навчання проводять 18 тисяч годин. Комп’ютер розповідає чи показує дитині більше "оповідок”, ніж батьки, друзі чи вчителі і досить часто діти довіряють цим оповідкам не менше, а іноді навіть більше ніж рідним і близьким. А сучасна трансляція для приваблювання уваги широкої публіки та отримання більших прибутків від реклами схильне транслювати насильницькі чи еротичні сюжети, пробуджуючи самі найнижчі інстинкти людини. Якщо дорослий ще може критично оцінювати всю цю телепродукцію і відмежовувати уявну реальність від дійсності, то дитина часто ці телевізійні схеми сприймає як план для реалізації в реальному житті і у неї поступово формується кримінальний стиль мислення.

Якщо тебе образили — ти повинен дати здачі і знищити кривдника, якщо ти розумієш, що не можеш досягнути того, чого прагнеш законними методами, то не страшно в чомусь переступити межу; якщо ти багатий і сильний — то закон для тебе не писаний. У результаті маємо звикання до цих сцен, уявлення, що основний шлях вирішення більшості проблем – насильницький, та формування вельми дивних ідеалів чи взірців для наслідування (позитивний герой віртуальної гри , стріляє чи вбиває учетверо більше, ніж герой негативний). Дані соціологічного дослідження канадський психолог наук О. Ю. Дроздова (Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України) зазначають що 58% молоді прагнуть копіювати поведінку героїв, здебільшого з іноземних фільмів, а 37,3% молоді взагалі готові вчинити протиправні дії, наслідуючи героїв.

Слайд 7

Особливо небезпечно показувати фільми зі сценами насилля чи розпусти та агресивні мультфільми маленьким дітям. Ці діти не можуть ще критично оцінювати побачене і намагаються його реалізувати в житті. Наприклад, коли дволітнім дітям показали «Тома і Джеррі», то після фільму вони почали битися маленькими табуретками, які були в кімнаті, копіюючи героїв. А деякі діти можуть взяти молоток чи ніж, як герої цих мультиків і вдарити іншу дитину чи навіть дорослих. Чотирирічна дитина почала бити кулачками своїх рідних після перегляду... «Матриці», так як вона побачила, що хороший Нео цілу годину бився з поганими «дядьками». На жаль значна частина зарубіжних мультфільмів наповнені агресивними чи аморальними сценами. Згадаймо різноманітних покемонів та кіборгів, які постійно знищують один одного. Як позитивний приклад слід згадати добрі радянські мультфільми: «Снегурочка», «Аленький цветочек», «Карлсон», «Леопольд», «Козаки» та інші, які викликають позитивні емоції і виховують прагнення до дружби, взаємодопомоги, щедрості, доброти, милосердя, любові. А деякі навіть в цілому добродушні американські мультфільми наприклад «Шрек», мають сцени, що виховують жорстокість. Мене та й багатьох моїх знайомих шокувала сцена, коли Шрек, щоб сподобатись Фіоні, надуває жабку. Що ж тоді діти будуть робити, щоб сподобатись іншому. Дослідники виявили, що діти, які здійснил и злочин, покалічивши інших дітей під час гри, взагалі не розуміють, що таке біль живої істоти та співпереживання, бо вони не можуть поставити себе на місце тої дитини, якій вони завдали шкоди, бо батьки їх цьому не навчили, а мультфільми навпаки показували, як «прикольно» завдавати болю іншій істоті чи людині, як це показано в «Томі і Джеррі».

Слайд 8

спілкування через Інтернет

Найбільш поширеними є програми: ICQ, Skype, Windows Live Messenger, сайти вКонтакте іFace Book

Перевага полягає в анонімності, в тому, що Вам не обов'язково бути самим собою. Ви можете вибрати для себе будь-яку роль, надягти будь-яку маску й ваш співрозмовник можливо ніколи не дізнається, хто за цією роллю, маскою. Ви можете стати улюбленим позитивним героєм або лиходієм, програючи позитивні або негативні якості своєї натури. І ви будете з'являтися і зникати в будь-який момент часу, який визначите Ви самі. Таким чином, Ви починаєте відчувати себе більш розкуто й безпосередньо, ніж в реальному житті, де Ви скуті певними соціальними ролями.

Cлайд 9

Молодіжний сленг в мережі.

Соціолект людей у віці 12 - 22 років, що виник із протиставлення себе не стільки старшому поколінню, скільки офіційній системі. Існує в середовищі міської учнівської молоді та окремих замкнутих референтних групах

Слайд 10

20-і роки. Перша хвиля пов'язана з появою величезної кількості безпритульних у зв'язку з революцією і громадянською війною. Мова учнів, підлітків та молоді забарвилася безліччю «блатних» слів, почерпнутих у них

Слайд 11

50-і роки. Друга хвиля пов'язана з появою «стиляг».

Слайд 12

70-80-і роки. Третя хвиля пов'язана з періодом застою, що породила різні неформальні молодіжні рухи і «хіпуюча» молодь створила свій «системний» сленг як мовний жест протистояння офіційній ідеології.

Слайд 13

Комп'ю́терний сленг — діалектжаргон, набір фраз та висловів, що мають вузьке (комп'ютерне) застосування та не є граматично правильними словами в мові. Більшість є словами та похідними від слів англійської мови.

Слайд 14

Рік проведення дослідження

1996

2003

Кількість респондентів

300

407

Кількість сленгових зворотів

169

203

Число нецензурних виразів

6

0

Кількість слів із позитивним змістом

20%

24%

Кількість слів з нейтральним змістом

25%

35%

Кількість слів з негативним змістом

55%

41%

Слова, запозичені з кримінальної мови

41%

49%

Оновлення сленгу



86%


Слайд15

Спілкування в мережі Інтернет з використанням смайликів

Смайли давно вже зміцнилися в нашому житті, вони служать нам заміною інтонацій і міміки, в письмовому спілкуванні. У різних мовах смайлики використовуються по-різному, є 2 словника смайликів стандартні і японські. Щоб зрозуміти співрозмовника часто необхідно знати, що означає смайлик, який він використовував. Поговоримо про звичайні смайлики, вони вважаються міжнародними та легко читаються:

Що означають смайлики

 або  або =), а також (: і (= означає посмішку і виглядає як особа, в російській мові цей смайлик поступово видозмінювався і втрачав очі спочатку з’явився одноокий варіант.) а потім і зовсім залишилися тільки скобочки ), які для підсилення емоційного навантаження ставляться у великих кількостях)))) велика кількість скобочек означає, що людині дуже подобається те про що йде мова, йому весело і він посміхається.

 : (або  або = (, а також) = і): означає прикрість, смуток, печаль. Він також скоротився в російській мові до скобочек (((((і вони значать що співрозмовнику не подобається, то про що йде розмова, або він сильно засмучений. Дуже сильне засмучення іноді позначається таким смайликом: С у нього дуже сильно опущені куточки рота.

 :. (або:, (або: `(- виглядає як особа зі сльозами і означає сильну смуток або показує, що людина плаче.

 : D або XD означають сміх і сильну радість, вони виглядають як обличчя з відкритим ротом, а другий з заплющеними очима.

 багато хто ставить питання що означає смайлик: 3 і = 3 виглядають як мордочка тварини, кота чи кролика, він використовується коли мова йде про щось милому, демонструє розчулення співрозмовника або коли співрозмовник передає який він милий зараз.

 це підморгує смайлик, він натякає або лукавить.

 : | або  це смайлик виражає задума або серйозність, їм іноді відповідають на не смішний жарт або позначають «покерне обличчя».

 :/ або: означає досаду, невдоволення або засмучення. Такий смайлик зазвичай використовують коли мова йде про неприємної ситуації.

 :-О або: 0 або = 0 або: О і інші варіанти, означають подив, це смайлик з широко відкритим ротом і він явно шокований почутим. Є також варіант із широко відкритими очима 8-О.

 : [або: - [означає збентеження і виглядає як людина, закушує губу.

 %) це приємний шок, «з глузду з'їхати», а це вже неприємний% (, він позначає що людина заплутався і збитий з пантелику.

 :.) і:. D це сміх до сліз.

 : Р або = Р або: р або: b або:-b це смайлик показує мову, а вже що має під цим на увазі співрозмовник визначте самі по контексту.

 : * або: - * або = * позначає поцілунок, якщо ваш співрозмовник вам його прислав значить він подумки послав вам поцілунок.

 : -! або:! позначає огиду або нудоту.

 : @ це гнівний смайлик, він кричить щосили широко розкривши рот.

 : Х або: х або:-Х цей смайлик тримає рот на замку і обіцяє тримати сектери в таємниці.

 Смайли демонструють крутість і пафос В-) темні окуляри m / пальці складені «козою».

 Р-) а це одноокий пірат і 0  ангел.

 Що значить смайлик [: | | |:] це баян, він може бути намальований по-різному, але ви завжди його дізнаєтеся, він означає, що ваш співрозмовник вже слухав те що ви йому говорите, бачив картинку або відеоролик, що ви йому прислали. Так що баяном позначається мотлох.

Отже, ви дізналися основні смайлики, які часто використовуються в мережі. Якщо ж ви побачите незнайомий смайлик, підключайте фантазію і швидко зрозумієте на що він схожий і що означає смайлик, використаний вашим співрозмовником. 

Слайд 16

КОМП’ЮТЕР ЧИ КНИГА

    Згадаємо, коли з'явилася перша книга ? (4-3 тис. до н.е.)

   Чим книга прислужилася людству ? (В книгах відображені історія людства, його досвід, думки, почуття тощо).

    Згадаймо, як любили і поважали книгу наші предки. Народна мудрість каже : "Книга вчить, як на світі жити", "Книга - джерело життя", "З книгою жити - з добром дружити".

    Висловлювання видатних людей : "Люди перестають мислити, коли перестають читати" (Д.Дідро), "Книги - діти розуму" (Джонатан Свіфт), "Книжки - кораблі думки, що мандрують хвилями часу" (Френсіс  Бекон), "Завдання книг - полегшити, прискорити пізнання життя,  а не замінити його" (Я.Корчак), "Без пристрасті до книжки людині недоступні культура сучасного світу, інтелектуальне і емоційне вдосконалення" (В.Сухомлинський).

    Як змінилася книга в наш час?

Ви, мабуть, знаєте про існування електронних книг. У Франції створено книгу, зовні схожу на традиційну. Під обгорткою розміщений екран розміром 21x16 см. Електронну книгу можна покласти до сумки чи рюкзака. Вона працює на батарейках протягом 5 год. Це одночасно і книга, і бібліотека, і віртуальний книжковий магазин. Її пам’ять зберігає одночасно біля 30 книг по 500 сторінок кожна. Маючи мобі­льний телефон чи телефонну розетку, ви підключаєтеся до Інтернету, можете гуляти по віртуальному магазину, вибирати і замовляти книги. Досить провести по екрану пальцем, щоб підібрати книгу чи газету, збільшити розмір букв, знайти значення незрозумілого слова у словнику.

    Останнє досягнення комп’ютерних технологій - "жива" книга  (Living Book). За допомогою комп’ютера можна не лише читати текст і переглядати картинки, а й чути голоси персонажів, "оживляти" ілюстрації, грати у цікаві ігри. Навіть є такі електронні книжки-ігри, які дають можливість не тільки познайомитися з авторським варіантом твору, а й самому впливати на хід сюжету.

   
ДИСПУТ

Як ви гадаєте : у майбутньому друкована книга залишиться чи її замінить комп’ютер? (Варіанти відповідей: Звичайно, залишиться. Адже для більшості наших читачів персональний комп’ютер не по кишені"; Гадаю, настане час, коли друкована книга стане раритетом і буде значно дорожчою за комп’ютер).

    Книга чи комп’ютер? Ви надаєте перевагу ...

    Чи можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп’ютера ?

    Чи можна бути сучасною людиною, якщо не читаєш книг?

    З якого джерела (книги чи комп’ютера) ви одержуєте основну інформацію і знання?

    Згадаймо давньогрецький міф про Лабіринт.  Виявляється, що книжковий світ, а особливо світ комп’ютерний, віртуальний і є тим самим Лабіринтом, де на молодого і недосвідченого користувача чатує небезпека, справжній жахливий "Мінотавр". Головна проблема сьогодні - це проблема вибору. Як відрізнити потрібну інформацію від непотрібної, глибоку від поверхневої, корисну від беззмістовної та шкідливої ?

    Досить часто знання художньої літератури обмежені гортанням детективів; з телевізійних програм вибираємо для перегляду лише бойовики, а комп’ютер використовуємо для сумнівних ігор. "Кібернетика подібна тому, що в часи середньовіччя вважали "чорною магією", - вона може дати все, що забажаєте, але вона не може підказати, що необхідно просити" (Норберт Вінер).

    Вміння вибирати книгу чи знаходити інформацію за допомогою комп’ютера, - це справжнє велике мистецтво. Як оволодіти ним ? Гадаю, саме бібліотеки навчать вас цьому мистецтву, покажуть вам шлях до Знань, до духовності.

    Що означає слово "бібліотека"? (Книгозбірня).

    Сучасна бібліотека збирає не тільки твори друку, а також аудіо - і відеокасети, компакт-диски, комп’ютерні програми, бази даних.

Слайд 17

До послуг читачів - різноманітна аудіо - і відеотехніка, комп’ютери, розмножувальна техніка.  Комп’ютерні технології використовуються при комплектуванні бібліотек, створенні довідкового апарату, обслуговуванні читачів. Бібліотека стає складовою сучасних інформаційних систем. "Якщо стара бібліотека була джерелом, до якого йшли всі, хто бажав знань, то новітня - це водопровід, який розносить життєдайну вологу по будинках" (Мельвіль Дьюі). Тому сучасну бібліотеку почали називати:  "віртуальна бібліотека”, "інформотека”, "медіатека", замість слова "читач” з’явився термін "користувач" бібліотеки.

    Чи потрібна бібліотека в майбутньому? (Варіанти відповідей:  Бібліотека завжди була і надалі збережеться як інтелектуальний і інформаційний центр; Бібліотека стане популярним місцем спілкування людей; Одна маса знань ще не робить людину щасливою і мудрою, не рятує від самоти; людині потрібна людина).

Слайд 18

Щоб комп`ютер не став ворогом, його потрібно «приручити».
Наші пропозиції:
- не працювати за комп’ютером довше 2 годин в день;
- хочеш вберегти очі, виконуй такі вправи:
1.Кругові рухи очей(до 10 вліво і вправо).
2.Поморгати протягом 1 хв., темп швидкий.
3. Протягом 1 хв. подивитись на зелений колір.
А також більше приділяйте уваги живому спілкуванню з батьками, друзями.
І тоді ніяка «комп’ютероманія» нам не загрожує!
Думки в висловлювання дітей.
Пісня у виконанні Саші Б «До чего дошел прогресс!».


    Сьогодні ми з вами обговорили лише деякі питання теми "Книга і комп’ютер", теми невичерпної і складної. Поки що ці два джерела інформації мирно співіснують, доповнюють один одного. А що буде далі - покаже час.

   


Додаток № 1. ЦІКАВЕ ПРО КНИГУ:

    Вчені підрахували, що в 1600 р. вийшло у світ всього 6078 видань. Протягом наступного століття їх кількість подвоїлась, ще через століття зросла на 40% (1800р. – 18646). Вже у 19 ст. число надрукованих книг і брошур збільшилося майже в десятеро /1900р. -158888/. В 20 ст. об’єми друкованої продукції стрімко зростають: за першу половину століття виробництво книг збільшилось на 70%.

    Кількість книг, яку може прочитати людина за все своє життя, не перевищує 6-8 тис, якщо читати щоденно по 50 сторінок.

    Найбільшою у світі книгою вважається "Суперкнига", видана в Денвері,  штат Колорадо, США в 1976 р. Її розміри 2,74 на 3,07 метра, вага 252,6 кг. В книзі 300 сторінок.

    У політехнічному музеї в Москві зберігається унікальна книга поезій Т.Г.Шевченка. Її створив український умілець Микола Сядристий. В книзі 12 сторінок, кожна площею 0,6 кв. мм. Вона зшита павутинкою, обкладинка – з пелюстки безсмертника, під мікроскопом можна прочитати і самі тексти.

    Один компакт-диск (різновид оптичного диску) вміщує 250 тис. сторінок тексту. На компакт-дисках площею близько 4м можна помістити тексти всіх книжок світу.

    Нині пристрій розміром з ніготь людської руки може зберігати інформацію, рівну за обсягом 100 книгам по 500 сторінок кожна.

   
    Додаток № 2. ЦІКАВЕ ПРО КОМП’ЮТЕР:

    Здатність людини засвоювати інформацію складає в середньому 25 Біт/с, або біля одного слова в секунду. Швидкість роботи сучасних SM сягає сотень мільйонів біт в секунду.

    Одна з перших електронних обчислювальних машин - ЕНІАК - була створена в 194бр. Вона займала в довжину більше 30м, важила 30 тонн. її обслуговувала ціла інженерно-технічна команда. В кінці 20 ст. створюються комп’ютери, які можна розмістити на долоні і які дуже прості в експлуатації.

    Нині найрозумніший комп’ютер в світі називається "Симулятор Землі", його створили японські спеціалісти з м. Йокогама. Він скла­дається з 640 суперкомп'ютерів і займає площу 4-х тенісних кортів. Лідер у списку 500 найшвидших комп’ютерів нашої планети виконує 35 млрд. операцій в секунду. З його допомогою моделюють процеси, які відбуваються на Землі, зокрема передбачають природні катастрофи.

    В загальному об’ємі продажу програмного забезпечення в Японії ігрові програми займають найбільше частку: 30%. На другому місці - учбові програми /20%/. Далі - обслуговуючі програми /17%/, ділові /13%/, наукові /10%/.

    Число користувачів Інтернету в Україні щомісяця збільшується на 200 тис.  і становить близько 1,5 млн.  чоловік.

     Інтернет - це оперативність : можливість оновлення інформації в режимі online, технології puch-каналів, біжучих рядків. Інформація тут оновлюється кожні 5-15 хвилин, що неможливо ні в яких інших засобах масової інформації.

    Сьогодні у високорозвинених країнах можлива купівля-продаж за допомогою електронних засобів не виходячи за поріг домівки. Стали реальністю освіта з навчанням в електронних класах; охорона здоров’я з комп’ютерною діагностикою та хірургією з дистанційним управлінням; транспорт та зв’язок з миттєвим замовленням квитків тощо.

    В Японії увійшли в моду домашні кішки - комп’ютери. Вони можуть муркотіти будь-які мелодії відповідно настрою господаря, робити масаж ланками і лікувати. Кішка - комп’ютер сама поставить діагноз, замовить необхідні ліки, складе лікувальну дієту.

    Наймолодший мільярдер у світі - Біллі Гейтс - засновник Фірми по виробництву програмного забезпечення Microsoft навчився програмувати у 1З років.

    Додаток № З. ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИК

    Абак /гр./ - лічильна дошка у давніх греків і римлян.

    Бібліо..,/гр./ - у складних словах відповідає поняттю "книга".

    Бібліотека /гр./ - книгозбірня.

    Біт /2 пол. ХХ ст./ - одиниця кількості інформації у двійковій системі зчислення.

    Віртуальна реальність - відтворення зорових, слухових і тактильних відчуттів за допомогою комп'ютеризованого аудіовізуального обладнання.

    ЕОМ /абревіатура/ - електронна обчислювальна машина.

    Інтелект - розум, здатність людини думати, мислити.

    Інтернет - Всесвітня інформаційна комп'ютерна мережа.

    Інформаційна технологія - використання обчислювальної техніки і систем зв'язку для створення, збирання, передавання, зберігання, обробки інформації.

    Інформаційна цивілізація - якісно нова суспільно-політична формація, що йде на зміну матеріальній (техногенній) цивілізації і забезпечує прогресивне освоєння процесів інформатизації.

    Інформація /лат./ - відомості про якісь події, чиюсь діяльність; повідомлення про щось.

    Комп'ютер /2 пол. ХХ ст./ - електронна обчислювальна машина.

    Медіатека  - /media - засоби масової інформації; theka - зібрання/ - зібрання засобів масової інформації на традиційних і нетрадиційних носіях.

    Раритет /лат./ - цінна рідкісна річ.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Сценарій Інтелектуальна гри
Мета: викликати в учнів цікавість до самонавчання роботі з комп’ютером, сформувати у них поняття про історію розвитку еом, сприяти...

Методика використання ікт як засобу навчання на уроці історії 7
В світі відбувається інформаційна революція. Якщо раніше земля, праця, капітал були ключовими елементами виробництва, то в інформаційному...

Методичний посібник «шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу» Підготувала
Україні на 2012-2021 роки окреслено завдання: упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення...

Тема. Ступені порівняння прислівників
Обладнання: підручник, таблиця, висловлювання про мову, комп’ютер, мультимедійна дошка, проектор

Сучасний період розвитку світової цивілізації окреслюється як так...
КТ, що забезпечує подальше удосконалення навчально-виховного процесу. Доктрина наголошує, що доступність та ефективність освіти забезпечує...

План конспект уроку з української мови 3 клас
...

Тема уроку
Обладнання для вчителя: Зразки лінійно конструктивної побудови, репродукції архітектурних будівель, вислови теоретиків, комп'ютер,...

Урок 4 Тема: Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я І Скіфії
Обладнання: Підручник для 8 класу Л. Кондратової, комп’ютер, альбом для малювання

Методична розробка виховної години на тему: «Батьківщину не обирають, обирають її незалежність»
Обладнання: комп’ютер, жовто-блакитний прапор, проектор, картки з віршами, державні символи

Не забирайте від мене життя…
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка