Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Уроку за програмою

Уроку за програмою





Цикл уроків (5 клас)

Сила творчої уяви (8 годин) Вчитель: Перемєєнко О.В.

(5 годин на вивчення творчості Льюїса Керролла)

Урок 1. Льюїс Керролл. «Аліса в країні див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

Урок 2. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

Мета вивчення теми: ознайомити учнів із відомостями про англійського письменника Льюїса Керролла, зацікавити учнів його особистістю, розповісти про творчу історію книги «Аліса в країні Див», охарактеризувати образ Аліси,а також персонажів,що її оточують, сформувати поняття «фантастика», вчити переказувати зміст основних епізодів твору Льюїса Керрола; розвивати вміння аналізувати літературний твір, навички характеристики героїв, розвивати уяву та образне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бажання мріяти, фантазувати.

Очікувані результати:

Учень(учениця):

  • знає основні відомості про письменника Льюїса Керролла, переклади його книг;

  • розповідає про творчу історію книги «Аліса в країні Див»;

  • переказує зміст основних епізодів твору Льюїса Керролла;

  • описує і характеризує образ Аліси, також персонажів, що її оточують;

  • визначає ознаки казки й повісті у творі Льюїса Керролла;

  • виявляє особливості художньої мови повісті-казки;

  • дає визначення поняттю «фантастика»;

  • виявляє фантастичні елементи у творі Льюїса Керрола.

Урок 1


Тема уроку за програмою. Льюїс Керролл. «Аліса в країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

Тема уроку для оголошення учням. Льюїс Керролл. Короткі відомості про письменника. Історія створення повісті-казки «Аліса в країні Див»

Мета уроку: презентувати короткі відомості життя та творчості Льюїса Керролла, історію створення повісті-казки «Аліса в країні Див», ознайомити з перекладами цієї казки; розвивати усне мовлення учнів, уміння давати правильну та лаконічну відповідь на запитання; прищеплювати інтерес до творчості Льюїса Керролла.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Ключові поняття: казка (літературна), автор, переклад.

Наочні засоби навчання: портрети Льюїса Керролла, перекладачів його творів, порівняльна таблиця, відеофрагмент « Дивний світ Льюїса Керролла», ілюстрації.

Реалізація на уроці змістових ліній літературної освіти:

  • емоційно-ціннісна лінія: розвиток інтересу до англійської художньої літератури; орієнтування у бібліотечних фондах, Інтернет – ресурсах;

  • літературознавча лінія: поняття літературна казка, переклад;

  • культурологічна лінія: ознайомлення з ілюстраціями школи Регбі (Англія), вітражами із зображенням персонажів з «Аліси…», створеними художником Geoffrey Webb в 1935 році;

  • компаративна лінія: початок зіставлення оригіналів і російсько-, україномовних перекладів літературних творів.

Очікувані результати.

Учень (учениця):

  • знає основні відомості про письменника Льюїса Керролла;

  • розповідає про творчу історію книги «Аліса в країні Див»;

  • називає перекладачів творів Льюїса Керролла.

Структура уроку


  1. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.

  2. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

  3. Мотивація навчальної діяльності.

  4. Оголошення теми й мети уроку. Запис у зошити.

  5. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

  6. Закріплення вивченого матеріалу

  7. Підсумок.

  8. Домашнє завдання.

Епіграф:

Книги Керрола про Алісу – головні та улюблені книги англійських дітей. Немає англійця, який не виріс би на «Алісі в країні Див»

Кір Буличов

Хід уроку



І. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

То ж і ти часу не гай,

Працювати починай.

Казко, казочко, ти приходь до нас,

Завітай, любесенько, у наш 5 клас.

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

«Мозковий штурм»

- Як називається художній твір, у якому є щось чарівне, незвичайне?

- Які існують дві окремі групи казок?

- Чим вони відрізняються одна від одної?

- Які три типи казок ви знаєте?

- Які казки ви вивчали в початковій школі?

- Які казки ви вивчали на уроках світової літератури в I семестрі?

- Хто головні герої цих казок?

- Як вони себе поводять у казках?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя


Сьогодні ми познайомимося з англійською казкою.

«Англійці народили Пітера Пена, Віні-Пуха, Мері Поппінс, героїв «Острова скарбів»,

Гуллівера, Робінзона Крузо і навіть хоббітів. Сьогодні світову першість англійських письменників підтверджує Джоанна Роулінг з її Гаррі Поттером. Але все ж Керролл підноситься над цими пагорбами і лісами, як гора. Тому зрозуміти, наскільки він відобразив свій час, наскільки близькі події в Країні Див до подій життя автора, корисно і повчально». Це слова російського письменника – фантаста Кіра Буличова, який подарував нам Алісу Селезньову, героїню повнометражного мультфільму «Таємниця третьої планети» та телефільму «Гостя із майбутнього»

За епіграф також взято слова цього письменника. «Книги Керролла про Алісу – головні та улюблені книги англійських дітей. Немає англійця, який не виріс би на «Алісі у країні Див»

Що це була за людина? Чому творчість Керрола так приваблює нащадків? Над цими питаннями ми будемо працювати на уроці.

  1. Оголошення теми й мети уроку. Запис у зошити.

  2. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
  1. Рольова гра (3 учня - «біографи», 1 учень – «знавець Вікіпедії»,1 учень- «психолог», 1 учень - «географ»)


( Виступ учнів із випереджальним завданням)

1-й біограф (показує портрети письменника)



Чарлз Латвідж Доджсон (таке справжнє ім’я Керролла) народився 27 січня 1832 року у невеличкому селі Дарсбері в графстві Чешир.

Експерт Вікіпедії. Дарсбері - крихітне село на південному сході графства Чешир (Англія), з типовими затишними будиночками, церквами. У самому центрі села знаходиться Церква Всіх Святих, східне вікно якої прикрашено зображеннями героїв «Аліси в країні Див»

2-й біограф. Майбутній письменник був найстаршим сином скромного священика Чарлза Доджсона та Френсіс Джейн Латвідж. Він виховувався у великій родині: семеро сестер і троє братів.

Психолог. Батько майбутнього письменника був непересічною людиною. Він не лише не притлумлював у дітях прагнення до найрізноманітніших ігор і веселих витівок,а й усіляко їм сприяв. Найбільшим вигадником тут незмінно був Чарлз.

3-й біограф. Коли Чарлзові виповнилося дванадцять років,його віддали у школу-спершу річмодську, а потім у знамениту Регбі.

Експерт Вікіпедії. Школа Регбі – британська школа, у якій навчається близько 830 хлопчиків у віці від 11 до 18 років. Школа була заснована 1567 році на кошти місцевого купця Лоуренса Шеріффа, який розбагатів на поставках овочів для королівського двору. У цій школі заохочувалися командні ігри, включаючи гру регбі, що була названа ім’ям школи.


1-й біограф. Навчання Керроллу давалося легко. Решта життя Керролла пов’язана з Оксфордським університетом. І ось він вже - доктор Доджсон, що присвятив себе математиці.

Психолог. Керролл страждав від безсоння. Ночами, лежачи без сну в ліжку, він придумував, аби відволіктися від сумних думок, «Опівнічні задачі» - математичні головоломки – розв’язував їх у темряві. Але це не все. Він був дуже неординарною людиною. На думку фахівців, Керролл був одним із найкращих фотографів 19 ст. Проте над усе він любив дітей. Цураючись дорослих, він став надзвичайно веселим і цікавим співрозмовником, варто було йому лише з’явитися в товаристві дітей.

2-й біограф. Спілкування з дітьми, гра незмінно слугували поштовхом до творчості для Керролла. Його найкращі твори - обидві казки про Алісу, вірші – таким чином і виникли.

Географ. Доджсон лише раз виїздив за межі Англії. Відвідавши дорогою Кале, Брюссель, Кенінсберг, він провів у Росії місяць і повернувся в Англію через Вільно, Варшаву, Париж. У Росії Доджсон побував у Петербурзі, Москві, відвідав ярмарок у Нижньому Новгороді. Більше Керролл не виїздив за межі Англії, інколи він бував у Лондоні.

3-й біограф. Помер він 14 січня 1898 р. в Гілфорді, де жили його сестри. На кладовищі над його могилою стоїть звичайний білий хрест.
  1. Робота над творчою історією книги «Аліса в країні Див»


Слово вчителя.

4 липня 1862 року, кажуть, день був сонячний, самий вдалий для пікніка. В Англії дуже люблять влаштовувати пікніки, такі заміські прогулянки: де-небудь на узліссі сідають в тіні дерева, виймають з кошиків бутерброди, пляшки з соком, фрукти. Навіть самий звичайний хліб стає на свіжому повітрі надзвичайно смачним.

Так от, в той день…( Відеофрагмент «Дивний світ Льюїса Керролла»/уривок/)
  1. Робота над перекладами казки «Аліса в країні Див»


Слово вчителя. Льюїс Керролл відкрив нові казки, у яких набагато більше фантастики, ніж у казках Андерсена. Казки, дійсно,дуже-дуже англійські. До того англійські, що їх переклад на інші мови довгі роки був і на сьогоднішній день залишається дуже важкою, і майже, непосильною справою. І хоч Аліса давно мандрує по всьому світу, всюди вона залишається іноземкою: цікавою, яскравою, але все ж іноземкою. У 1960 році був надрукований перший український переклад «Аліси у країні Див», який виконала Г. Бушина. У 1972 році було опубліковано більш вільний і «дитячий» переклад «Аліси…», зроблений Борисом Заходером . У Росії за базовий прийнятий переклад Демурової, а ми будемо користуватися українським перекладом,що зробив Валентин Корнієнко.

  1. Зважаючи на розмаїтість варіантів перекладів казки вам подана таблиця із зазначенням різних перекладів ( у колонках прізвища перекладачів, у рядках – персонажі) / у кожного на парті /

Оригінал

Демурова (російський)

Борис Заходер (російський)

Валентин Корнієнко (український)

Alice

Алиса

Алиса

Аліса

White Rabbit

Белый Кролик

Белый Кролик

Білий кролик

Mad Hatter

Болванщик

Шляпа

Капелюшник

Knave of Hearts

Червонный Валет

Червонный Валет

Червовий Валет

March Hare

Мартовский Заяц

Очумелый Заяц

Шалений Заєць

Caterpillar

Синяя Гусеница

Червяк

Гусінь

Dodo

Додо

Дронт (он же Додо)

Додо

Cheshire-Cat

Чеширский Кот

Чеширский Кот

Чеширський Кот

Queen of Hearts

Червонная Королева

Червонная Королева

Королева Сердець

Duchess

Герцогиня

Герцогиня

Герцогиня

Dormouse

Соня (мышь)

Садовая Соня

Сонько - Гризун

Gryphon

Грифон

Грифон

Грифон

Mock- Turtle

Черепаха Квазі

Рыбный деликатес

Казна – Що- Не- Черепаха _













У перекладі Бушиної ми зустрічаємося з Солоним Зайцем, Котом Сміюном, Вовчком.


Хвилинка для очей


Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить (очі закрили долонями)

Рано – вранці сонце встало (відкривають очі й піднімають голови)

І проміння всім послало.
  1. Цікавинки (експерт Вікіпедії)


  1. Завдяки казці ім’я Аліса стало популярним.

  2. «Аліса в країні Див» увійшла в список дванадцяти «самих англійських» предметів і явищ, складений міністерством культури та спорту Великобританії.

  3. На честь Березневого Зайця, Капелюшника та Казна – Що – Не – Черепахи названо астероїди.

  4. У фільмі «Матриця» Нео, головний герой, отримав повідомлення про те, що він повинен, подібно до Аліси, слідувати за Білим кроликом. Один із головних героїв, Морфеус, пропонує Нео дізнатися, «наскільки глибока кроляча нора».

  5. В Англії «Алісу…» люблять набагато більше інших книг, давно розібравши її на численні прислів’я, приказки.

  • А що знайшли ви? ( випереджальне домашнє завдання – підібрати цікавий матеріал)

( Учні читають те, що знайшли в Інтернеті, бібліотеці)

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Інформаційне « гронування»


До слова ЛЬЮЇС КЕРРОЛЛ

  1. Підсумок . Оцінювання.




  1. Повторне звернення до епіграфу.

  2. Інтерактивна вправа «Продовж речення» (учні записують в зошити)

«Аліса в країні Див» популярна тому, що…

  1. Домашнє завдання.

Підготуватися до характеристики Аліси; намалювати портрети Аліси

Урок 2


Тема уроку за програмою. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

Тема уроку для оголошення учням. Аліса та світ її уяви в казці «Аліса в країні Див».

Мета уроку: розкрити особливості поведінки героїні, показати чудовий період в житті людини-дитинство, вчити аналізувати внутрішній світ персонажу; розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, підтверджувати її цитатами з тексту; розвивати образне та асоціативне мислення, формувати позитивне світосприйняття.

Тип уроку : комбінований.

Ключові поняття : фантастика, образ – персонаж.

Наочні засоби навчання : виставка дитячих ілюстрацій, ілюстрації до казки, уривки із мультфільмів за мотивами казки.

Реалізація на уроці змістових ліній літературної освіти:

  • емоційно – ціннісна : виховання бажання мріяти, фантазувати через характеристику персонажу;

  • літературознавча : поняття фантастика, образ – персонаж;

  • культурологічна : ознайомлення з уривками із мульт. фільмів за мотивами казки, ілюстраціями різних художників до твору.


Очікувані результати.

Учень (учениця):

  • описує і характеризує образ Аліси, розкриває особливості поведінки героїні, аналізує внутрішній світ Аліси;

  • переказує зміст основних епізодів твору Льюїса Керрола (пригоди Аліси в країні Див).

Структура уроку


  1. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.

  2. Перевірка домашнього завдання.

  3. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

  4. Мотивація навчальної діяльності.

  5. Оголошення теми, мети уроку.

  6. Робота над темою уроку.

  7. Закріплення вивченого матеріалу.

  8. Підсумок.

  9. Домашнє завдання

Хід уроку


  1. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.

  2. Перевірка домашнього завдання. Конкурс портретів Аліси.

  3. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

Гра «Падіння у кролячу нору» ( на дошці – зображення сходів, що ведуть вниз)
1 сходинка. Де народився Льюїс Керролл?

2 сходинка. Яке його справжнє ім’я?

3 сходинка. У якій школі навчався письменник?

4 сходинка. З яким університетом пов'язане життя Керролла?

5 сходинка. Як звали сестер Лідделл?

6 сходинка. Коли виникла ідея написання казки «Аліса в країні Див»?

7 сходинка. Чий переклад у Росії прийнятий за базовий?

8 сходинка. Яких українських перекладачів казки – повісті ви знаєте?

9 сходинка. Як правильно: Солоний або Шалений Заєць?

  1. Мотивація навчальної діяльності.

«Алісу в країні Див» екранізували 40 разів, починаючи з 1903 року, -мультиплікаційні, художні фільми. Березнем 2010-го року з ’явилася Аліса в форматі 3D. Цей фільм збирає у світовому прокаті рекордну касу (хоча до однойменної казки Льюїса Керролла новий фільм має вельми далеке відношення) У чому є таємниця маленької Аліси? Чому її пригоди продовжують бентежити серця читачів? Про це й поговоримо на нашому уроці.

  1. Оголошення теми, мети уроку.

  2. Робота над темою уроку.
  1. Вікторина «Чарівна скринька»


Ось ми з вами упали в кролячу нору. Що ми бачимо? Загадкову кімнату,посеред якої на столі лежить скляна скринька. Відкриємо її.

( У скриньці знаходяться речи з казки : капелюх, ключик, фото кота, туфелька Аліси, пляшечка, «божевільна» чашка)

  • Яку роль ці предмети відіграють у казці?
  1. Робота над послідовністю подій у казці


Слово вчителя. Рухаємося далі. Але щоб пройти весь шлях від початку до кінця, треба знати, куди йти. Спробуємо відновити шлях Аліси до див, які теж хочемо побачити. Відновіть послідовність подій (на кожній парті – листи з назвою розділів; на дошці – ілюстрації)

Порося та перець Озеро сліз Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи

Хто вкрав пиріжки Свідчить Аліса Гасай – Коло та Довгий Хвіст

Королевин крокет Омарова кадриль Кролик крутить Крутихвостом

Божевільне чаювання Що порадила гусінь Униз і вглиб кролячою норою


  1. Робота над літературознавчим терміном


-А з чим ми зустрілися під час нашої подорожі? ( З дивами, нереальним)

Фантастика (від грецького – здатність уявляти)

  1. Образи, уявлення, створені думкою людини, її домислом.

  2. Літературні твори, в яких описуються події або явища нереальні, неіснуючі в дійсності.

  3. Щось нереальне, нездійснене.
  4. Дослідницька робота


Завдання : довести, що захопливі пригоди Аліси є фантастичними на прикладі розділу «Божевільне чаювання»

  1. Читання розділу за ролями ( укр. переклад Корнієнка)

  2. Визначення фрагментів, у яких зображені фантастичні образи та події

  3. Перевірка результатів дослідницької роботи.

Фізхвилинка



Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

5.Робота над характеристикою образу Аліси


1. Словесне малювання. Повторне звернення до малюнків, що зробили вдома

- Діти, ви бачите, що кожний художник бачить свою Алісу. В реальності ж у Аліси Ліддел було коротко стрижене темно – каштанове волосся і чупринка на лобі.



2. Порівняння уривків із мультфільмів Уолта Діснея «Аліса в країні Див»(1951 року) та «Аліса в країні Див» Ефрема Пружанського(1981 р.)

- А ось такою бачать Алісу мультиплікатори. Чи відрізняється їхня Аліса від створеної Аліси в вашій уяві? Чим?

3. Робота в групах

« Уроки від Аліси» (висловлювання власних думок)

1-а група



"- Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти?

- А куди ти хочеш потрапити? - Відповів Кіт.

- Мені все одно ... - сказала Аліса.

- Тоді все одно, куди і йти, - відмітив Кіт. "

Чи є у вас мета?

Висновок :

Якщо ви точно знаєте, чого саме ви хочете досягти, вам легше буде вибрати шлях. Якщо ви не знаєте, куди йти, ви так і будете блукати колами. Спочатку визначте напрямок, а вже після починайте рух. І пам'ятайте: ніхто ,крім вас, не може знати, який шлях вам підійде. Зробіть цей вибір самі і починайте діяти.

2-а група


"Ні, ви тільки подумайте! Який сьогодні день дивний! А вчора все йшло, як звичайно! Може це я змінилася за ніч? Дайте-но згадати: сьогодні вранці, коли я встала, я це чи не я? Здається, вже не зовсім я! Але якщо це так, то хто ж я в такому випадку? Це так складно ... "Аліса.

Хто ви? Чи дійсно ви знаєте ким є ? Ви впевнені в цьому?

Висновок :

Не бійтеся прокинутися однією людиною і лягти спати вже зовсім іншим. Головне, при цьому залишатися самим собою.

3-я група


"- Тоді ти повинна сказати, що ти маєш на увазі, - продовжив Березневий Заєць.

- Я й кажу, - поспішно сказала Аліса; - по крайней мере, я і маю на увазі те, що я кажу, - це одне і те ж, знаєте ".

Чи завжди достатньо точно ваші слова передають те, що ви маєте на увазі?
Висновок : Слова повинні вилітати з ваших вуст не просто для того, щоб вилетіти звідти, а для того, щоб передати якусь вашу думку. Інакше кажучи, не базікайте даремно.


  1. Складання плану характеристики образу Аліси.

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Гронування (Аліса та її пригоди)

Скляна скринька (емоційна рефлексія уроку)


На початку уроку ми діставали речі з цієї скриньки, а зараз ви покладете туди свої враження від уроку.

  1. Підсумок. Оцінювання

  2. Домашнє завдання. Підготуватися до характеристики персонажів, що оточують Алісу. *Підготувати запитання до вікторини за твором.






поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку позакласного читання зі світової літератури у 5 класі...
Тема. Оповідання Сетона-Томпсона «Лобо володар Курумпо». Зображення автором поведінки та звичаїв тварин

Уроку
В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова, А.І. Довгань. – Київ : Генеза, 2016 згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом монмолодьспорту...

Є програма «Інтегрований курс («Всесвітня історія. Історія України»,...
«Історія України (Вступ до історії) (К.: Видавничий дім «Освіта», 2013). Загальноосвітні навчальні заклади, які працюватимуть за...

Тема уроку: «Роки «застою» (1964 1985)»
Ппз «Всесвітня історія за програмою 11-х класів» видавництва «Дієз-продукт», атлас «Новітня історія (1939 – 2003 рр.) 11 клас., картки...

Програма фахових вступних випробувань для зарахування на навчання...
Програма фахових вступних випробувань для зарахування на навчання за освітньо-професійною програмою спеціаліста зі спеціальності...

Тематичне планування уроків
Н. Г. Подаляк, І. Б. Лукач, Т. В. Ладиченко. К.: Генеза, 2016, згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти І...

Урок презентація виробничого проекту
Вдосконалювати навички самостійної роботи учнів за індивідуальною програмою, вміння працювати у складі творчої групи

Інструкція з користування програмою створення
Погодження щодо створення пункту реєстрації з боку органів управління освітою та адміністрації внз

Уроку: «На гостини до німців» Мета уроку
Мета уроку: знайомство з особливостями національної культури німецького народу, що проживає на території України

Планування навчально-виховного процесу за програмою «Я у світі»
Закону України "Про дошкільну освіту", змісту Базового компонента та чинних програм розвитку, навчання І виховання дошкільнят



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка