Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Сім’я – що значить це, то кожен знає Хто зріс в сім’ї І хто сім’ю сам має І хоч як не приховуй, не таї: Залежить наше щастя від сім’ї. Якщо зміцніє хоч одна родина – міцною стане й наша Україна

Сім’я – що значить це, то кожен знає Хто зріс в сім’ї І хто сім’ю сам має І хоч як не приховуй, не таї: Залежить наше щастя від сім’ї. Якщо зміцніє хоч одна родина – міцною стане й наша Україна





https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctfzgzivzwgvsspgegtmcw-qpdzpmgdfrs7ugsyvffjbsob6idisw

Сім’я – що значить це, то кожен знає

Хто зріс в сім’ї і хто сім’ю сам має

І хоч як не приховуй, не таї:

Залежить наше щастя від сім’ї.

Якщо зміцніє хоч одна родина –

міцною стане й наша Україна.

Виступ на методобєднанні шкільних бібліотекарів. Районний семінар в

с. Комарове

Формування бережливого ставлення до навчальної книги, просвітницька робота серед батьків.

/files/images/023.gif Вир сучасного життя, бурхливий потік розвитку науки , стрімкі досягненнях техніки, економічний прогрес – реалії нашого з вами існування. Ще вчора ми не знали з вами значення слова «айфон», а сьогодні вже не мислимо себе без Інтернету і комп’ютерів. Змінились критерії і підходи до освітніх технологій, підвищились вимоги до школи, бібліотеки, але незмінними залишились цілі – особистість перед усім, не бездумна машина, а особистість. Кожна школа виконує цю вимогу часу , використовує новітні методи і прийоми для навчання і виховання дитини. Рушійна сила навчання – це розвиток, розвиток людини, як особистості, розвиток школи, розвиток і бібліотеки.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcraojixeb9ztmnlvioqiqr_ft9vapyuh9vwtrobvpujmjoa4na_6ahttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcriw63l15hhxv9rv-x5jyxfwnyviz1qi8l7ejy6b7fyu7yllhcyhgШкільна бібліотека – це особливе місце в школі, а не пункт видачі підручників. Зайшовши до бібліотеки поринаєш, немов в інший світ – світ її величності КНИГИ. Шурхіт сторінок, приємна атмосфера, затишок – вічні супутники бібліотек. Специфіка роботи бібліотекаря полягає в тому, що він працює індивідуально з кожним читачем, саме тут формується певна соціальна роль учня. Адже переступаючи поріг бібліотеки, кожна дитина змінює свій соціальний статус учня на статус читача. Тут свої вимоги, свої правила, поняття, закони.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqe9lg5pxmtxmlcp2bld4mfuzbrwyydv4lgfcl5pujkbxjxufyexqМетою роботи кожної бібліотеки є насамперед залучення дітей до читання. Хоча спостереження показують, що сучасні діти стали читати значно менше, ніж їхні однолітки 10 – 15 років тому. Причиною цьому є безліч факторів, які все ж таки не виправдовують цієї проблеми. В інформаційно насиченому суспільстві розвивати інтерес до самостійного читання у дітей – складно. Це зумовлено передусім можливістю задоволення їхніх пізнавальних інтересів не через читання, яке вимагає неабияких зусиль,а через перегляд телевізійних програм, комп’ютерні ігри, спілкування в «чатах» і ін.. підтвердженням цьому є слова Петренко О.Ф. У своїй статті «Феномен української дитячої книги» він наголошує, що «…Сьогодні діти тягнуться до комп’ютерних технологій, як свого часу старше покоління до книги, а середнє до кінематографа і телебачення. Це наслідок сьогодення: кожна доба має свої засоби самовираження. Проте не слід забувати, що ігнорування здобутків книжкової культури минулого щодо книжкової культури та історичних коренів є таким же небезпечним, як і їх міфологізація… Надзвичайно багата етнічна книжкова культура нашого народу дає підстави сподіватися на майбутній розвиток книжкової культури наших дітей.» Однією з основних тенденцій дитячого читання сьогодні стало домінування «ділового читання» над «читанням для душі». Дитина не перестає читати, просто її читання стало іншим, більш індивідуальним, прагматичним, інформаційним, поверховим . Нам, дорослим стає все важче і важче долучити дітей до книги, читання, бо ми не читаємо самі. Згадайте, коли в останній раз у вільну хвилину ми зробили вибір на користь цікавої книги , а не телевізора? Отож, пропаганду книги, треба перш за все починати з себе, з дорослих, а потім уже передавати цей досвід дітям.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrdrok3qzmdnviv0xuy6if1nl_4h0jhhd3ntr_vjqjtku9bptwb

Спільні зусилля школи, бібліотеки і батьків у пошуках виходів із цієї ситуації дають хороші результати. Але, як і при вирішенні любої проблеми тут є свої нюанси. Щоб добитися успіху потрібний відпрацьований, злагоджений механізм тандему «бібліотека – сімя – школа». Тут бібліотекарю не обійтися в першу чергу без психолога. Адже саме психологічна служба школи детально проводить вивчення батьків, стану сім'ї, відносин у сім'ї і ін.. . Проведення тренінгів, анкетувань, дослідження, порівняння результатів, пошук причин і ін.- надає професійно – фахові послуги психолог, причому всім сторонам – бібліотекарю, дитині, батькам. Детальна психологічна діагностика поділяє батьків на активних і пасивних. Ці категорії в свою чергу поділяються на інші, детальніші підвиди. Тому перш ніж розпочинати бібліотекарю роботу з батьками слід детально ознайомитись з цією інформацією і відповідно поділити заходи спланованої роботи. Адже одних батьків легко і просто залучити до роботи, вони виконують всі прохання, співпереживають, цікавляться читанням своєї дитини, просять порад і ін., а інших батьків треба «заманювати» до бібліотеки. Врешті - решті вирішення конфліктних ситуацій не завжди під силу бібліотекарю, адже важливо знати ще чиюсь «небібілотечну» думку в тій чи іншій ситуації.

Коли в початкових класах при зустрічі батьків з бібліотекарем відбуваються змістовні розмови про відвідування дитиною бібліотеки, про захоплення дитини читанням, то в старших класах батьки, як правило відводять очі і запитують: «Ну як там мій школяр, в бібліотеку ходить?» - і все… Пропаганду дитячого читання слід починати серед батьків. При такому невтішному розвитку подій є нагальна потреба переконати батьків у необхідності дитячого читання. Це забезпечить не лише успішне навчання у школі, а й стане поштовхом до становлення дитини – особистості. Наша бібліотека пробує зробити це за допомогою таких традиційних форм роботи

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsiwqdivlxcwdtguvlx9v8msdbdmckjlhoa_qselw590bid5ype

  • Оформлення інформаційного куточка «Для вас, батьки!»

  • Рекомендаційні списки літератури «Радимо прочитати в колі родини»

  • Тематична папка «Читаємо в сім’ї»

  • Пам’ятки «Як читати вдома», « Гігієнічні вимоги до читання» і ін..

  • Тематично поличка книг « Батькам про дітей»

  • Просвітницька робота серед батьків по рекламі передплати газет і журналів.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gct57uivibxpfcxaezdjlr4r2paglnbln_soua5muilppt5tledz

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctmcwwj6mchrsboo42l91due6kbaa4hcri4nda6yrqel-a2nscg

Коли з дитиною бібліотекар пересікається щодня, адже, якщо дитина приходить до бібліотеки лише за підручниками два рази в рік , то всеодно, вона знає, що в школі є таке місце, графік роботи і ін.., то батьків, як правило, до школи треба запрошувати, а тим більше до бібліотеки. Тут уже все залежить від креативності самого бібліотекаря, його видумки, і навіть, якщо хочете хитрості. У своїй роботі треба продумати такі заходи, на які б батьки згодилися прийти, прийняти в них участь. Кожній дитині хочеться, щоб її батьки були найкращі, допомогли, підтримали її, а кожний батько зрадіє можливості ( у наш дуже вже заклопотаний час ) вільну хвилину провести з дитиною, причому у так би мовити неформальній обстановці, якою може виступити саме бібліотека. І бібліотекарю слід підбирати такий матеріал,який актуальний і буде однаково цікавий як дітям, так і їх батькам. Тут використовую нестандартні форми роботи д батьками:

  • Участь у проведенні родинних свят, конкурсів, змагань.( «Мама, тато і я – читаюча сімя», «традиції моєї сім'ї»,

  • Батьківська школа (спільне виготовлення буклетів, оформлення тематичних поличок, інформаційних бюлетенів і ін..)

  • День добрих справ ( спільна трудова діяльність бібліотекаря, батьків і учнів)

  • Дні довіри (організовані самими батьками зустрічі з лікарями, психологами, видатними людьми, письменниками,тощо)

  • Народна світлиця ( спільна робота по відродженню народних ремесел, звичаїв, обрядів)

  • Книжкова лікарня ( Разом врятуємо життя книгам).

  • Оформлення фото колажів «Ми читаємо в сім'ї».

  • «Напишем листа солдату», « Як наша сімя допомагає воїнам в АТО»,

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrojhjwivtaeyoeuliz-mq-fg_rwwfbmsbr1w50jp10hiva3iiw

Така велика робота проводиться спільно з класними керівниками, адміністрацією, педагогом – організатором ,і бібліотекар не має права залишатись осторонь. Якщо бібліотекар справжній професіонал і дбає про якість читання , то він сам ітиме назустріч батькам , і де можливо, зможе втиснути якусь, хай невеличку форму роботи по пропаганді і збереженні книги, хай це буде виховна година, чи загальношкільний захід, чи батьківські збори. Навіть коли заходи організовує не бібліотекар, можна застосувати елементи, для залучення батьків:

  • Вставити в захід конкурс болільників, для батьків.

  • Провести з батьками змагання чи вікторину – поміняти ролі місцями – дітям сподобається бути в ролі дорослих.

  • Залучити батьків до нагородження дітей – виготовлення призів власними руками – що може бути кращим!



Тут важливо не залишитись байдужим. Адже часто через батьківську зайнятість виховний момент у сім’ї зводиться до перевірки щоденника . Часто батьки просто не проінформовані про те, як їх дитина читає, як відвідує бібліотеку і ін. Тут я пропоную такі форми роботи:

  • Проведення тренінгів , занять, круглих столів по просвітницькій роботі батьків по навчанню дитини читанню.

  • Надсилати батькам «Листи – попередження», або «Подяки», з метою акцентування уваги на певних проблемах чи досягненнях.

  • Практика «домашніх завдань», заданих бібліотекарем дитині, для виконання спільно з родиною.

  • Винесення питання дитячого читання на педради, загальношкільні збори, класні збори.

  • Співпраця бібліотеки з батьківським комітетом школи.

Велику роль у поповненні бібліотечного фонду в наш час займає щорічна акція «Подаруй книгу бібліотеці», https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqghwsulg4zyaybenaqikishn8w97jna459loez9dfju1btam4d

«Родина – шкільній бібліотеці», «Випускники – бібліотеці» . Як приємно, коли батьки небайдужі і не залишаються осторонь. Про надходження необхідно радитись з батьківським комітетом. Повідомляти про брак чи необхідність певної літератури (наприклад, словників, програмових творів). До цього питання можна підійти доволі творчо і запровадити конкурс на найкращий сімейний логотип чи емблему, на подаровану книгу ( дозволити підписати книгу, написати побажання читачам ,намалювати емблему, приклеїти логотип і ін.). Результати оформити і показати на виставці творчих робіт учнів при проведенні творчого звіту школи.

Не завжди батьки обізнані і з дитячою періодикою, яка в наш час є не останнім чинником у вихованні культури читання. Саме бібліотекар має пояснити необхідність мати журнал чи газету вдома. І відповідність віку дитини, і добірка матеріалів, актуальність рубрик періодичних видань, з якими бібліотекар знайомий дуже добре, мають стати аргументом для батьків. Адже кросворди, розгадані в родинному колі, саморобки, виготовлені разом з батьками, спільно виконані завдання, лист, написаний в редакцію і ін.. створюють ті неповторні моменти зближення родини, про які можна тільки мріяти.

Про досягнення найкращих сімей у співпраці з бібліотекою варто писати на сторінках друкованої преси. Адже, надрукована стаття про сім’ю, та ще й з фотографією, доступна широкому загалу, спонукає інші сім'ї до співпраці. Велика імовірність такої практики роботи дає можливість бібліотекарю залучити інші сім’ї (врешті – решт просто не відмовляться від співпраці), адже батьки не завжди біжать на перший поклик.

Не менш важливою ланкою у пропаганді роботи з книгою є і виховання бережливого ставлення до неї. Тут без підтримки батьків не обійтися. Якщо в школі ми розповідаємо про необхідність збереження підручників, , про титанічний труд сотень людей, при створенні і друкуванні книги, про спадок поколінь, закладений в книгах, мудрість тисячолітню, проводимо бесіди, заняття, рейди – перевірки і ін., а вдома не шанують книгу, всі старання марні. Система роботи бібліотеки по збереженню підручників досить широко розвинена в кожній бібліотеці. Тут в основному застосовуються консервативні методи роботи, адже мова йде про матеріальну відповідальність. Правила поведінки в бібліотеці, пам’ятки по збереженню книг, відповідальність за недбайливе використання підручників виписані «Статуті школи» у «Правилах для учнів». Але і тут до справи можна підійти творчо.

У нас підручники видані класному керівнику . Вимоги до збереження підручників доведені до відома кожного учня, виписані на стенді «Живи, книго». На кожен клас заведено «Паспорт видачі підручників», де вказана кількість, і сума виданих книг. «Журна обліку видачі підручників» фіксує підписами видачу підручників особисто кожному учню.

Для пропаганди збереження книг використовую такі прийоми роботи:

  1. Рейди перевірки збереження книг.

  2. Конкурс «Чий підручник кращий».

  3. Інформаційні бюлетені «Книга дякує», «Книга скаржиться».

  4. Бібліотечні заняття «Скільки коштує наш підручник», «Чому треба берегти книги», «Підручник – у навчанні супутник» і ін.

  5. Перегляд фільмів «Як друкувалась ваша книга», «Як до нас прийшла книга».

  6. Тематична поличка «А ти б хотів, щоб у тебе були такі підручники?»

  7. Творча майстерня «Закладка – у підручник добра вкладка», «Що робити, коли книга порвалась?»

Як правило , батьки проявляють претензії до бібліотекаря, лише коли підручника невистачило (бо не всі підручники забезпечуються на кількість дітей). Коли бібліотекар дає зауваження, батькам по збереженості, то можна чути таке: «Нам такі дали книги..», «Я ж купив найдорожчі обгортки, ще й закладинки фабричні, що ви ще від мене хочете …» і ін..

Доводиться з року в рік нагадувати батькам про необхідність любові до книги, адже найдорожчі обгортки – це ще не все. Батьки несуть не лише матеріальну відповідальність за підручники, перш за все йде мова про виховання культури особистості, людяності, читацької дисципліни , моральності, духовності, прищеплених в школі і закріплених у сім'ї.

Батькам слід створити всі умови для збереження книги вдома. З цією метою можна провести «Екскурсію в бібліотеку» для батьків, де показати, як зберігаються підручники в бібліотеці, наочно довести як треба берегти книги, зачитати правила користування підручниками, пояснити матеріальну відповідальність.

Всі результати перевірки рейдів – перевірок опрацьовані і зберігаються конкретно по кожному учню в «Папках класу». Виведені діаграми збереження протягом декількох років, записано конкретні зауваження кожному учню. Слід познайомити батьків з результатами роботи на виховних годинах, батьківських зборах. Тут важлива конкретика: батьки вражені, що підручники його дитини не обгорнуті, пошкоджені («Я ж нас вдома є клей, скотч…»). Це, можливо, трохи різка форма роботи, але дієва,бо спонукає батьків глибше, вникнути в будні своєї дитини, сприяє спілкуванню з дитиною не лише про виконання домашніх завдань. Не зайвим буде нагадати батькам, здавалось про банальні речі:

  • Про наявність вдома місця для зберігання книг, підручників.

  • Про якісні та зручні портфелі, адже підручники різного формату.

  • Про необхідність заміни пошкоджених обгорток, наявність закладок.

  • Про чистоту дитячих рук, перед спілкуванням з книгою.

  • Про гігієнічні вимоги до читання, збереження зору, постави і ін..

  • Про безпеку дітей в Інтернеті.

  • Про правила роботи за комп’ютером.

  • Про створення домашньої бібліотеки.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqkbbh_7q7_z4ulhdypieebmjk0sezy5zccmwhv1jk3vytbm-n-

Батькам важливо побачити результат виконаної роботи. Тому, якщо батьки зреагували на поставлені зауваження і виправили помилки, дуже важливо бібліотекарю подякувати за це, запросити на зустріч у бібліотеку, зателефонувати, адже з родинами треба мати дружні відносини протягом багатьох років, і не просто відносини, а підтримку і співпрацю.

Самим злісним порушникам збереженості ми надсилаємо «Листи – попередження»

Навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І - ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Тур

Лист – попередження

Шановні батьки_______________________________________________________________________________________________________________________________

В результаті рейдів – перевірок збереженості підручників учнями школи було виявлено, що Ваш син (дочка)____________________________________

Учен _________________ класу не дотримується «Єдиних правил використання і збереження підручників», «Правил для учнів», виписаних в «Статуті школи». А саме: пошкоджені, порвані, брудні, не обгорнуті такі книги_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідно до статті 22 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» користувачі бібліотеки зобов’язані:

  1. Дотримуватись правил користування бібліотеками;

  2. Замінювати пошкоджені, зіпсовані книги, підручники, одержані з фонду бібліотеки, рівноцінними або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах установлених правилами користування бібліотекою.

Нагадуємо Вам, що в разі невиконання цих вимог, Ви будете нести матеріальну відповідальність за збереження підручників Вашою дитиною, і здійснюватимете відшкодування у повному обсязі вартості пошкоджених книг.

«__» ___________ 20___ року Директор школи__________ Головій В.І.

Класний керівник_____________

Бібліотекар__________ Жучок Л.В.

З листом ознайомлені: (Підпис батьків) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як правило, реакція на такі листи миттєва. Тут важливо довести батькам, що мета такої форми роботи не образити чи вказати на помилки, а спонукати до творчої співпраці і спільного вирішення проблем.

Не лише зауваження, а й досягнення слід пропагувати і показувати батькам. За краще збереження підручників учні нагороджуються такими подяками

Навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І - ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Тур

ПОДЯКА

Шановні батьки_______________________________________________________________________________________________________________________________

В результаті роботи рейдів – перевірок збереженості підручників учнями школи було виявлено, що Ваш син (дочка)______________________________________________________________________________________________________________________________

учен ______________________________________________________ класу

сумлінно дотримується «Єдиних правил використання і збереження підручників». Всі перевірені підручники обгорнуті, підписані, чисті, не пошкоджені, мають закладки. Дякуємо Вам за підтримку і співпрацю з бібліотекою нашої школи по вихованню бережливого ставлення до книги.

Так тримати!

« _____» _____________ 20 __ року

Директор школи_________ Головій В.І.

Класний керівник________________________

Бібліотекар______________ Жучок Л.В.

Ділитися досвідом бібліотекарям слід і між собою. Обговорювати проблему на методобєднання, семінарах. Застосовувати досвід кращих у своїй роботі, разом долати труднощі.

Проблеми і досягнення бібліотекарів слід виносити не лише на районний, а на загальнодержавний рівень. Саме держава має дбати за розвиток бібліотек, за відповідність їх оснащення вимогам часу, за наповнюваність і оновлювання книжкових фондів. На державному рівні необхідне прийняття конкретних практичних заходів: створення урядових програм, що забезпечують видання й поширення книг для дітей, забезпечення у повному обсязі необхідними підручниками ,цільове використання ЗМІ, періодичних видань для пропаганди книги і популяризації дитячого читання.

З усього вищезазначеного можна сказати, що залучення дітей до книги батькам, вчителям, бібліотекарям необхідно спільно діяти у вихованні інтересу до читання. У бібліотеці поряд з традиційними формами роботи активно використовувати новітні інформаційні технології, проводити різноманітні цікаві заходи, застосовувати креативні підходи до проблемних питань, іти в нову епоху під гаслом «Читання – шлях до успіху! Читати – це модно!»

Давайте детальніше розглянемо вищеназвані форми роботи.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrfbipn_hvssubf7y_j5gctupynzfbpnxtspflrr4pv1f4u_t1zfa

Традиції сімейного читання.

Як зацікавити дітей читати

  1. Якщо у вас удома є книги, нехай вони не служать прикрасою інтер’єру.

Чим частіше вас бачить дитина за читанням, тим краще.

  1. Подбайте про те, щоб бібліотекою користувались всі члени родини. Відвідуйте бібліотеку разом.

  2. Визначте інтереси своєї дитини і забезпечте відповідною літературою(про тварин, космос, казки, і ін..)

  3. Спонукайте дитину суміщати своє хобі з читанням.(Наприклад,кулінарія – читати рецепти, конструктор – читання інструкції і ін.)

  4. Заохочуйте свою дитину писати листи. (одноліткам, братику(як виросте, то прочитає), Діду Морозу, Миколаю, воїнам в АТО і ін..)

  5. Завжди розмовляйте з дитиною про прочитане.

  6. Попросіть дитину допомогти вам: наприклад, коли ви прасуєте, шиєте, щоб вам не було нудно, нехай дитина прочитає щось вголос.

  7. Читання перед сном – гарна сімейна традиція. Читання можна закінчувати на якомусь цікавому моменті, а на наступний день буде більше бажання в дитини почути продовження.

  8. Якщо дитина «неохочий читач», вдайтесь до хитрощів: «я читатиму майже всю сторінку, а ти лише перший і останній рядок», « Я читатиму оповідання, а ти – вірш» поступово звичка читати закріпиться

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcraajzg9eggb7hypntenpsuim2eau_sup_9zodihtlc1upbkhkw

Пам’ятка для батьків

  • Станьте самі читачем бібліотеки.

  • Вільний час проводьте за читанням.

  • Вибирайте для читання ілюстровані книги, зробіть читання грою.

  • По можливості купуйте книги для дитини, але обов’язково перегляньте її самі – якість, відповідність віку, шрифт, папір – все має значення.

  • Цікавтеся книжковими новинками, поповнюйте сімейні бібліотечки ними.

  • Беріть книгу в подорожі.

  • Завжди цікавтеся тим, що і як читає ваша дитина.

  • Не примушуйте дитину читати.

  • Передплатіть дитячу газету чи журнал.

  • Щоб бути « в курсі» вам самим потрібно буде ознайомитись із змістом дитячих книг.

  • Не забувайте розповідати дітям про письменника, стимулюйте пригадати його прізвище, назву твору. Дитина має знати який народ склав прочитану казку(українська, російська…).

  • Не забувайте хвалити дитину, заохочувати дитяче читання.

  • Не змагайтеся з телебаченням у виборі часу для читання.

  • Ніколи не кажіть про дитину, що вона погано читає, не порівнюйте її з іншими, кращими читачами.

  • Вчіть дитину бережно поводитись з книгою. Вона повинна бути цілою, чистою, брати її можна тільки чистими руками, розглядати на столі, не читати не малювати в ній, завжди класти на своє місце, своєчасно ремонтувати її.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsl_irtc4awyobqzlhlym4wnkk72oebuzw9a7i-rsdwmnpson-chttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsjuj9ng2iu7nu2vndljlmmalgx2ejyeudihvo2grmoqh5nu3fogq

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsvlvvwagfv_qf3gfwt71nwlenp-lqamjal6gkaqfer6amp73jbha

Психологи радять:

  • Пам’ятайте, провідна діяльність дитини – гра, тому навчайте читанню граючись.

  • Не перетворюйте навчання читанню у шкільний урок.

  • Не залякуйте дитину: « Якщо не будеш читати, розповім вчительці…» «Якщо не читатимеш – не отримаєш цукерку…»

  • Виявляйте зацікавленість до спільних справ, реагуйте на читання дитини вголос: засмучуйтесь, радійте, співпереживайте героям. Вчіть читати емоційно.

  • Ніколи не наполягайте, якщо дитина не бажає читати, спробуйте знайти компроміс: «зараз ти відпочинеш, а потім продовжиш читання…», «давай я почну тобі читати, а закінчиш ти сам..».

  • Не наказуйте дитині. Вона має звикнути виконувати ваші завдання і звикнути до того, що читати треба не за наказом, а тому, що це корисно і доцільно.

  • Не навчайте дитину тому, чого самі не знаєте, не ставте високу планку у навчанні, щоб цього вимагати слід добре знати вікові можливості дітей.

  • Пам’ятайте - дитина не ваша власність. Ваше завдання виростити її, виховати в ній особистість, підготувати її до життя серед людей.

  • Довіряйте дитині. Якщо вона помиляється – то це її право. Поясніть дитині, що слід дослухатися до ваших порад, і треба вчитися читати правильно, бо потім помилки важко виправляти.

  • Не ставтеся до дитини зневажливо. Тільки, якщо дитина впевнена у своїх силах, читання даватиметься їй швидко і легко.

  • Будьте постійні у своїх вимогах. Якщо домовились читати щодня – то щодня. Виконання цих вимог досягається спокійним тоном спілкування, неквапливістю, послідовністю.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcraoqjiad2i984jkdekeye4oe01ly0blezu1vuyfio6s6apdccwma

Гігієнічні вимоги до читання

  1. Читайте не більше як 10 – 15 хвилин.

  2. Перед читанням провітріть кімнату, приберіть зі столу предмети, які відволікають увагу.

Пам’ятка для бібліотекаря

  • Завжди говори правду дітям, навіть якщо тоді, коли це невигідно для тебе.

  • Не намагайся силою досягти успіху.

  • Будь великодушним – умій прощати.

  • Не забувай хвалити, хвали в міру, вміючи..

  • Помічай найменші досягнення своїх читачів.

  • Оцінюй лише вчинки дитини, а не її саму.

  • Знайди ключ до серця кожного відвідувача бібліотеки.

  • Коли розмовляєш з дитиною, завжди дивись їй в очі.

  • Висловлюйся як можна чіткіше і ясніше.

  • Не вбивай у дітях казку.

  • У бібліотекаря не повинно бути «улюбленців».

  • Бібліотекар повинен дорожити довір’ям дитини, а отже – її беззахисністю, захищати і поважати її почуття.

  • Визнавай право своїх читачів на помилку.

  • Не кажи про читача «нездібний», а кажи : «здібності у нього ще не розкриті».

  • Не слід завищувати вимоги до читачів.

  • Всі відвідувачі бібліотеки мають бути в рівних умовах.

Як читати газету, журнал

  1. Перед тим як читати газету, перегляньте заголовки всіх статей – це допоможе вибрати цікавіший матеріал.

  2. Стань учасником конкурсів і вікторин, які проводяться на сторінках газети. Про допомогу звернись до батьків, бібліотекаря, вчителів.

  3. Кросворди і ребуси в журналі – саме для гарного твого дозвілля.

  4. Статті, які тебе вразили обговори з друзями, батьками.

  5. Стань дописувачем на сторінки преси. Про те як це зробити запитай бібліотекаря.

  6. Саморобки в журналі виготовляй разом з батьками.

  7. Проси батьків щороку передплачувати тобі чи газету чи журнал.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcr70tmionu-ijvoilyijgj6d0neppmpm7wponxi8l-3c_a8luhmwg

Як працювати з підручником

  • Прочитай увесь параграф із метою загального ознайомлення зі змістом.

  • З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словників, записів у робочому зошиті.

  • Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.

  • Зроби у зошиті записи у формі плану чи тез.

  • Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст із пам’яті.

Пам’ятка бібліотекаря щодо роботи з батьками

  1. Бібліотекар повинен тактовно і об’єктивно проводити вивчення сімей читачів. Всі читачі - в рівних умовах, кожна сімя неповторна і особлива.

  2. Налагодження стосунків слід проводити поступово, крок за кроком залучати батьків до співпраці. Роботу слід починати з маленьких доручень, завдань, поступово збільшувати навантаження.

  3. Повага - понад усе!. Бібліотекарю слід з повагою ставитись до сімей своїх читачів .

  4. Організовувати свою роботу треба так, щоб не вказувати на недоліки і помилки, а залучити до співпраці по їх усуненню.

  5. Ніколи не «тисніть» на батьків. Не використовуйте свій авторитет, не залякуйте батьків, не ставте їх у певні рамки ( «Якщо в цьому році будете охайно ставитись до підручників, то в наступному році отримаєте нові, непошкоджені…»).

  6. Дитина – читач повинна хотіти, щоб її батьки співпрацювали з бібліотекарем, а не боятися чи соромитися їх.

  7. Співпрацюйте не лише з батьками. Чим ширшим буде коло залучених людей(класний керівник, психолог, батьки, адміністрація, педагог – організатор і ін..), тим цікавіше працювати і вагоміший, переконливіший результат вашої мети.

Критерії вивчення сім'ї бібліотекарем

  • Загальні відомості про батьків.

  • Житлові умови сім'ї, матеріальний стан.

  • Рівень педагогічної культури батьків.

  • Авторитетність сім'ї в очах дитини.

  • Ступінь значущості виховного впливу батьків на дитину.

  • Сімейні звичаї, традиції, ритуали

  • Виховні можливості сім'ї.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqwf4r7ofotumoslegwhn8locxc9vd2tm3jn5pgv6qnpojpkvie1q

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

А натолій Денисенко народився у робітничій сім’ї, хоч дитинство минуло...
«Молодий буковинець». З 1973 p. − кореспондент республіканської газети «Молодь України». Потім − роки праці на Далекій Півночі −...

Запобігання емоційному вигоранню в сім’ї як фактор гармонізації сімейних...
Ку цього небезпечного для психологічного благополуччя сім’ї феномена. Найціннішим для тих, хто почав “вигорати”, І тих, хто працює...

Виховання гуманного ставлення громадян
Виховання гуманного ставлення громадян до тих, хто слабший, хто потребує допомоги, має розпочинатися з дитинства — у сім’ї, потім...

Сім’я та шлюб
Обладнання: Конституція України, витяги із Сімейного кодексу України, схеми «Підстави належності до сім’ї», «Умови шлюбу», таблиці...

Аїр болотний король (казка)
Хата його була вже старенькою, вся в щілинах, немов сарай. Сім'я була велика: він з жінкою І шестеро дівчаток. Мужик він у родині...

Іщенко Валентина Петрівна, заступник директора з виховної роботи,...
Дана стаття присвячена питанню партнерських стосунків школи І батьків у вихованні дітей. Визначаються основні завдання взаємодії...

Орієнтовні тексти завдань для перевірки навчальних досягнень учнів 1 класу з навчання грамоти
...

Уроку. Сім чудес України Мета уроку
України. Ми будемо подорожувати з вами по карті нашої держави, на якій вже позначено місцезнаходження «переможців». Але подорож наша...

Як? — То феноменальна історія. В австрії він признався — хто він....
Фединський — людина, яка вперше в історії переклала англійською мовою повний „Кобзар“ Тараса Шевченка“, — повідомила мені завідувач...

Методичний посібник гра «джура»
Департамент освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської обласної державної адміністрації



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка