Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Опорні схеми для 7 класу «Ісус Христос ідеал для наслідування» розроблені відповідно до програми «Християнська етика 1 11 класи» (Львів, 1997), згідно

Опорні схеми для 7 класу «Ісус Христос ідеал для наслідування» розроблені відповідно до програми «Християнська етика 1 11 класи» (Львів, 1997), згідно





Сторінка1/5
  1   2   3   4   5



7 клас

Опорні схеми

Опорні схеми для 7 класу «Ісус Христос – ідеал для наслідування» розроблені відповідно до програми «Християнська етика 1 – 11 класи» (Львів, 1997), згідно календарно-тематичного планування з християнської етики (Самолюк Г. С., Николин М. М. – «Ранок», 2009), на основі підручника «Християнська етика» (Николин М. М. – «Мандрівець», 2008).

У схемах подано ключовий вірш (епіграф) уроку та словничок із основними термінами і поняттями (за підручником М. М. Николина), план-зміст уроку, запитання до теми, матеріали до уроку у вигляді таблиць, схем та коротких тез, а також вислови та ілюстрації, які доповнюють кожну опорну схему, допомагають краще зрозуміти матеріал або несуть у собі певне символічне значення, заставляють задуматися над вічними цінностями. Домашні завдання – за підручником М. М. Николина. Учням пропонується закінчити деякі схеми, заповнити таблиці, виконати творчі завдання. У додатку містяться деякі молитви до святих, про яких говориться на тому чи іншому уроці.

Опорні схеми допоможуть оптимізувати діяльність вчителя та учнів під час вивчення курсу, легко і доступно пояснити матеріал уроку, зекономити час для використання різноманітних форм, методів та засобів навчання. Учні за допомогою схем вчаться аналізувати, систематизувати, узагальнювати навчальний матеріал, порівнювати та робити висновки. Опорні схеми допомагають школярам зосереджувати увагу на головному, розуміти причинно-наслідкові зв‘язки, розвивають творче та логічне мислення, підвищують ефективність запам‘ятовування та засвоєння матеріалу, щоб отримані знання застосовувати у житті.

Опорні схеми можуть бути використані учителем та учнями у процесі вивчення предмету як графічний конспект.
Ілюстрації та образки до опорних схем 1 – 10, 12 – 18, 22 – 25 люб‘язно надані о. Дмитром Ганчариком із власної колекції.

Образки до опорних схем 3, 11, 19 – 21 із інтернет-сайтів: htthi // hram. lviv.ua;

www. cerkva. Info/;

www. ikonopis. com/imennie_ikoni

Тема: Моральні засади християнства.

Бо ви всі сини Божі через віру в Христа Ісуса! (Гал. 3: 26)

Зміст:

  1. Моральні засади християнства.

  2. Ісус Христос – взірець для наслідування.

  3. Чітка програма християнського самовдосконалення особистості

у Заповідях Божих та Заповідях Любові.

4. Молитва «Отче наш» - моральний дороговказ християнина.

5. Значення «Символу віри» та правд віри у житті християнина.

6. Святі тайни у житті людини.

7. Божі та моральні чесноти.

8. Біблія – книга книг.

9. Умови, щоб стати справжнім християнином.

10. Риси справжнього християнина.

Питання до теми:

  1. Що вам відомо про Ісуса Христа?

  2. Чому Ісуса називають Богочоловіком?

  3. Які риси Ісуса слід брати за взірець?

  4. Чому Христос є ідеалом для наслідування для християн?

  5. Як Заповіді Божі та Заповіді Любові допомагають у

самовдосконаленні особистості?

  1. Хто навчив нас молитви «Отче наш»? Як вона допомагає нам у житті?

  2. У що повинен вірити християнин згідно молитви «Символ віри»

та правд віри?

  1. Яке значення Святих тайн для християн?

  2. Які ви знаєте Божі та моральні чесноти?

  3. Чи важливо для християнина читати Святе письмо?

  4. Які риси справжнього християнина?

  5. Що потрібно, що стати справжнім християнином?

  6. Як ви думаєте, завдяки чому християнська мораль витримала

випробування протягом двох тисяч років?

Домашнє завдання

  1. Вивчити ст. 4 – 7 (підручник)

Моральні засади християнства

Бо ви всі сини Божі через віру в Христа Ісуса! (Гал. 3: 26)

Моральні засади християнства Риси характеру Ісуса Христа

  1. Життя Ісуса Христа. 1. любов

  2. Десять Заповідей Божих. 2. доброта

  3. Дві Заповіді Любові. 3. милосердя

  4. Молитва «Отче наш». 4. безкорисливість

  5. Молитва «Символ Віри». 5. взаємодопомога

  6. Шість правд віри. 6. терпеливість

  7. Сім святих тайн. 7. жертовність

  8. Божі чесноти. 8. толерантність

  9. Моральні чесноти.

  10. Святе письмо.



Сім головних чеснот Умови, необхідні, щоб стати християнином

  1. покора (за святим Петром)

  2. щ
    3. прийміть

    Духа Святого

    2. прийміть

    хрещення
    едрість

  3. чистота

  4. л
    1. покайтеся
    юбов до ближнього

  5. поміркованість

  6. терпеливість

  7. старанність Справжній християнин:

- слухає і приймає Слово Боже; - чинить добрі справи в ім‘я Господа;

- у молитві славить Господа; - не боїться свідчити правди християнської віри;

- приймає Святі тайни; - прагне до святості.

Словник

Віра – визнання існування Бога; упевненість в чомусь, у здійсненні чого-небудь.

Ідеал – те, чого прагне людина, на що намагається рівнятися.

Мораль – система поглядів і уявлень, норм і оцінок, що регулюють поведінку людини.

Християнство – релігія, представники якої вірять у Пресвяту Трійцю і Богочоловіка Ісуса Христа.

Християнська мораль – загальні правила і норми життя людини, закладені у ній Господом і записані у Біблії.

Чеснота – позитивна моральна риса людини.


Молитва


Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 4 – 7 (підручник)



Тема: Матеріальний і духовний світ людини.
Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа,

і де злодії підкопуються і викрадають. Складайте ж собі скарби

на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищать, і де злодії до них не підкопуються

та не крадуть. Бо де скарб твій – там буде серце твоє! (Мт. 6: 19 – 21)
Зміст:

  1. Святе Письмо про створення видимого і невидимого світу.

  2. Джерела духовного і матеріального світу.

  3. Ісус і багатий юнак (Мт. 19, 16 – 26; Мк. 10,13 – 27; Лк, 18. 17 – 29).

  4. Чесноти та духовний розвиток людини.

  5. Дари та плоди Святого Духа.


Питання до теми:

  1. Як Господь сотворив видимий і невидимий світ?

  2. Хто такі Ангели?

  3. Чим Ангели досконаліші за людей?

  4. Хто є джерелом духовного світу людини?

  5. Як збагатити свій духовний світ?

  6. Що є джерелом матеріального світу?

  7. Як побороти в собі спокуси матеріального світу?

  8. Який спосіб спасіння запропонував багатому юнакові Ісус?

  9. Чому юнак відійшов сумний?

  10. У чому полягає духовний розвиток людини?

  11. Встановіть символічне значення ілюстрації.


Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 8 – 11 (підручник)





Матеріальний і духовний світ людини

Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа,

і де злодії підкопуються і викрадають. Складайте ж собі скарби

на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищать, і де злодії до них не підкопуються

та не крадуть. Бо де скарб твій – там буде серце твоє! (Мт. 6: 19 – 21)



Людина – поєднання духовного і матеріального світів.

Ш
Духовний розвиток людини полягає не у відреченні від матеріального світу, а в тому, щоб бути незалежним від нього, не прив‘язуватися до речей.

ляхи збагачення духовного світу:


  1. читання Святого Письма

  2. молитва

  3. відвідування храму

  4. любов до ближнього

  5. милостиня

  6. добрі вчинки

  7. піст



Словник

Духовний світ – це світ невидимий для людського ока, у якому панує Божий Дух, який перебуває і в самій людині.

Духовність – пізнання Святого Духа через віру.

Майно – надбана людиною власність.

Матеріальний світ – світ речей і предметів.

Молитва


Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 8 – 11 (підручник)



Тема: Бажання пізнати Христа.

Ось стою при дверях і стукаю, якщо хто почує

Голос Мій і відчинить двері, увійду до нього... (Об. 3: 20)
Зміст:

  1. Особистість Ісуса Христа.

  2. Ісус та Закхей (Лк. 19, 1 – 10).

  3. Наслідки зустрічі з Ісусом.

  4. Ісус стукає до серця кожного з нас.


Питання до теми:

  1. Що ви можете сказати про особистість Ісуса Христа?

  2. Що найбільше приваблює вас у Ісусі?

  3. Чи пізнали ви Христа?

  4. Що заважає людині пізнати Ісуса?

  5. Як ми можемо пізнати Ісуса?

  6. Чому Закхей виліз на дерево?

  7. Що сказав йому Ісус?

  8. Чи змінився Закхей після зустрічі з Христом?

  9. Порівняйте Закхея та багатого юнака.

  10. Що заважає людині пізнати Христа?

  11. Чи відчинили ви своє серце на стукіт Христа?

  12. Що означає прийняти Христа у своєму домі?

  13. Чи може бути ідеалом те, що минає?

  14. Встановіть символічне значення ілюстрації.


Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 12 – 15 (підручник)

2. Написати твір-роздум «Чи відкрите моє серце для Бога?»




Бажання пізнати Христа
Ось стою при дверях і стукаю, якщо хто почує

Голос Мій і відчинить двері, увійду до нього... (Об. 3: 20)




Пізнати Христа ми можемо:

  • Під час читання Святого письма,

  • на Святій літургії,

  • під час прийняття Святих Тайн,

  • під час молитви.

Ісус хоче увійти в наше життя:

  • Щоб стати нашим Спасителем.

  • Щоб змінити нашу душу.

  • Щоб очисти нас від гріха.

  • Щоб допомогти у вирішенні проблем.

  • Щоб стати нашим Другом.

Пізнати Христа означає:

  • відкрити своє серце на стукіт Христа;

  • зробити Його життя ідеалом для себе;

  • йти разом з Ісусом протягом земного життя, щоб осягнути Царство небесне.

Словник

Гріх – свідоме і добровільне порушення Заповідей Божих.

Ідеал – те, до чого прагне людина, на що чи на кого намагається рівнятися.

Кумири – матеріальні та духовні ідоли, яким прагнуть більше поклонятися, ніж Господу.

Молитва

Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 4 – 7.

2.Написати твір-роздум «Чи відкрите моє серце для Бога?»

Тема: Прагнення пізнати Істину.
І пізнаєте правду, і правда визволить вас. (Ів. 8: 32)
Зміст:

  1. Перешкоди на шляху до пізнання істини.

  2. Наукове пізнання світу.

  3. Ісус та Никодим (Ів.3, 1- 21).

  4. Наслідки зустрічі з Ісусом.

  5. Господь – Найвища Істина.


Питання до теми:

  1. Що таке істина?

  2. Як ми можемо пізнати істину?

  3. Які перешкоди стоять на шляху до пізнання Істини?

  4. Чому Никодим прийшов до Ісуса уночі?

  5. Які істини відкриває Ісус Никодимові?

  6. Чи пізнає Істину Никодим?

  7. Хто є Найвищою Істиною?

  8. Як ми можемо пізнати Істину?

  9. Які наслідки мала зустріч з Ісусом для багатого юнака,

Закхея, Никодима?

10. Встановіть символічне значення ілюстрації.
Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 16 – 20 (підручник)

2. Заповнити таблицю



Прагнення пізнати Істину

І пізнаєте правду, і правда визволить вас. (Ів. 8: 32)

Основні істини, які відкриває Ісус Никодимові:

  • Кожна людина має народитися згори, тобто має бути визначена задумом Господа. Людина має пройти два народження: через земних батьків, які дають її тіло, і через Духа Святого, через хрещення, які дають чисту душу;

  • Як Мойсей підняв змія у пустелі, щоб врятувати одноплемінників, так розп‘ятий Спаситель буде піднятий на хресному дереві, щоб врятувати людей від гріха;

  • Бог не послав у світ Сина світ засудити, а спасти;

  • Люди більше полюбили темряву (гріх), а не світло (добро).


Заважають пізнати істину




Наслідки зустрічі із Ісусом Христом

Біблійна постать

Як відбулася зустріч

До зустрічі з Ісусом

Після зустрічі з Ісусом

Пізнав чи не пізнав Істину

Багатий юнак

Підходить до Ісуса, коли Він був із своїми учнями

Виконував Заповіді Божі

Відійшов сумний, бо мав велике багатство.

Не пізнав Істину

Закхей

Вилазить на дерево, щоб побачити Ісуса

Грішник

(митар)

Половину майна пообіцяв віддати бідним, а кого скривдив поверне учетверо

Пізнав Істину

Никодим

Приходить уночі

Фарисей, таємний

прихильник Ісуса

Визнав науку Христа. Знімає тіло Ісуса із хреста і вкладає до гробу

Пізнав Істину




Словник

Істина – найвище, досконале знання, носієм якого є Сам Господь Бог.

Осягнення – набуття мудрості, сприйняття Образу Божого через віру.

Пізнання – отримання знань за допомогою розуму і отримання Божої мудрості через віру.

Молитва


Домашнє завдання

1.Вивчити ст. 16 – 20 (підручник)

2. Заповнити таблицю





  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації Відповідно до Типових навчальних планів (Додаток...
Натепер міністерством рекомендовано кілька програм. «Етика» (Київ, «Перун», 2005), «Розмаїття релігій І культур світу», «Християнська...

Християнська етика наука про християнську мораль
««Основи християнської етики 5 – 6 класи» (Остріг – Львів, 2006), згідно календарно-тематичного планування з християнської етики...

2 4 класи смт Широке 2010
Посібник призначений для тестової перевірки засвоєння учнями теоретичного матеріалу. Посібник складено відповідно до програми з читання...

Уроку
Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська...

На уроках української мови у 5 класі
...

Й основна думна висловлювання. Тема й мікротема
Уроки розвитку зв’язного мовлення для 5 класу розроблено відповідно до програми “Українська мова” для загальноосвітніх навчальних...

Лекція-вистава "Ісус-Христос в світових шедеврах мистецтва" С. 2
Кзо сзш №69 Випускається з вересня 2007р шкільним органом самоврядування Січень 2015р номер 5(47)

Програма «Фізична культура. 1-4 класи»
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи

Програма «Фізична культура. 1-4 класи»
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи

Конспект уроку з української мови за темою: «Означено особові речення»
Учні працюють у творчих групах. Протягом уроку вчителем та учнями коментуються ліричні твори письменників Донеччини. Перед кожним...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка