Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Конспект уроку позакласного читання у 7 класі Урок підготувала

Конспект уроку позакласного читання у 7 класі Урок підготувала





Сторінка1/3
  1   2   3


КАЗКОВА ПОДОРОЖ ДОРОГАМИ ДИТИНАСТВА

(за книгою Марини Павленко

про Павла Тичину,

Надію Суровцову,

Василя Симоненка, Василя Стуса,

Ірину Жиленко)

Конспект уроку позакласного читання у 7 класі

Урок підготувала

Проценко Світлана Сергіївна,

учитель української мови і літератури

Баратівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Снігурівської районної ради

Миколаївської області

Слайд 1

Тема: КАЗКОВА ПОДОРОЖ ДОРОГАМИ ДИТИНАСТВА

(за книгою Марини Павленко про Павла Тичину,

Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса,

Ірину Жиленко)
Мета:

  • презентувати учням книгу сучасної української письменниці Марини Павленко із серії «Життя відомих дітей», поглибити знання з біографії Павла Тичини, Василя Симоненка, Ірини Жиленко, творчість яких вивчалася у 5-7 класах, розповісти про дитинство поета-шістдесятника Василя Стуса, ознайомити з ім’ям маловідомої письменниці, громадського діяча Надії Суровцової; допомогти учням з’ясувати, який вплив на формування характеру, становлення особистості має родинне виховання;

  • сприяти розвитку уваги, образної уяви, креативного мислення, акторських здібностей, спостережливості, розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, грамотно оформляти власні судження, розвивати навички виразного читання, декламування, інсценізації уривків з книги;

  • виховувати читацькі смаки учнів, культуру читача, інтерес до спадщини Марини Павленко, почуття гордості за відомих українців, бажання жити цікаво і бути щасливим.


Обладнання:

  • робочі зошити учнів, текст книги Марини Павленко;

  • книжкова виставка «Сучасні автори для дітей»;

  • комп’ютерна презентація;

  • роздатковий матеріал для учнів.


Тип уроку: урок позакласного читання.
Вид уроку: «урок-подорож у світ дитинства».
Методи і прийоми: розповідь учителя, робота в групах, виразне читання, переказування, інсценізація, мелодекламація, «Мікрофон», асоціативне гроно, рольова гра, вікторина «Чи уважний ти читач», творчі завдання, психологічний тест.
Очікувані результати.

Після уроку учні зможуть:

  • розповідати про життя і творчість Марини Павленко, про дитячі роки відомих українських поетів;

  • розуміти та знати композицію книг із серії «Життя видатних дітей»;

  • працювати в групах;

  • розв’язувати проблемні питання;

  • виконувати завдання творчого характеру;

  • відчуватимуть гордість за відомих українців, намагатимуться жити цікаво, навчаться бути успішними і щасливими.



Епіграф:

Дитинство-казка, мов чарівна мить,

Там завжди сонячно і світло…

Там стільки сонця, радості, тепла,

Краси чарівної без краю!

Там наймиліша стежка пролягла,

Лиш вороття туди немає...

Надія Красоткіна

Проблемне питання уроку:

Чому дитинство – це чарівна казка, в яку немає вороття?

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Слайд 2

1. На тлі спокійної, ліричної мелодії учениця читає вірш Надії Красоткіної «Дитинство».

Дитинство-казка, мов чарівна мить,

Там завжди сонячно і світло.

І річка вдаль приваблива біжить,

А поле травами розквітло.

Там стільки сонця, радості, тепла,

Краси чарівної без краю!

Там наймиліша стежка пролягла,

Лиш вороття туди немає.

Там велетні дерева до небес,

Струмочки чисті гомінливі,

Повсюди стільки казки і чудес…

Там ми були такі щасливі!

В дитинстві все яскраве і дзвінке,

Уміє серце милувати.

А малинове сонечко таке,

Що у словах не передати.

А неба синь нас кликала в політ,

Там чисті роси найсвітліші.

Там вперше пізнавали дивосвіт

Й були, мабуть, найщасливіші

2. Слово учителя.

Дитинство – чарівний світ, у якому все здається надзвичайно загадковим: і турботливий голос люблячої матусі, і надто дужі руки тата, і ніжні казки бабусі, й мудрі повчання дідуся. Усе близьке нам кожному і водночас таке далеке. Бо хтось ще насолоджується дитячими роками, а в когось вони відлетіли, немов птахи.

Діти, допоможіть мені згадати, що ж таке дитинство. Скажіть, які асоціації у вас викликає це слово?
Слайд 3

Учні складають асоціативне гроно «Дитинство»

ДИТИНСТВО
3. Учитель.

Так, дитинство – це казка, з якої починається життя кожного із нас. І від того, якою буде ця казка, хто розповідає її і допомагає творити, залежить майбутнє людини.
ІІ. РОБОТА НАД ЕПІГРАФОМ.

Відома українська поетеса Надія Красоткіна у вірші «Дитинство» пише:

Дитинство-казка, мов чарівна мить,

Там завжди сонячно і світло…

Там стільки сонця, радості, тепла,

Краси чарівної без краю!

Там наймиліша стежка пролягла,

Лиш вороття туди немає...

Ці слова, що стали епіграфом уроку, дають відповідь на багато запитань. Діти, а як ви розумієте їх зміст?

Учні пояснюють значення епіграфа

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Учитель.

Сьогодні у нас не звичайний урок, а «урок-подорож у світ дитинства» українських поетів Павла Тичини, Надії Суровцової, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірини Жиленко. Разом з нами буде подорожувати і автор книги про цих талановитих людей - Марина Павленко.

Слайд 4

На уроці ви більше дізнаєтеся про дитячі роки, формування характерів відомих письменників України, проаналізуєте зміст самостійно прочитаної книги із серії «Життя видатних дітей», знайдете відповідь на проблемне питання: «Чому дитинство – це чарівна казка, в яку немає вороття?»

ІV. ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ НА УРОЦІ.

Слайд 5

Учитель.

Давайте спробуємо передбачити, чого ви очікуєте від уроку і чи буде він цікавим для вас.

Закінчіть думку:

ДУМАЮ, ЩО СЬОГОДНІШНІЙ УРОК БУДЕ ЦІКАВИМ,

ТОМУ ЩО …

Відповіді учнів
V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

1. Слово вчителя.

Слайд 6

Сучасна українська проза для дітей – багата і різноманітна. Кожен із вас, юні друзі, може обрати книгу до смаку. Пам’ятаєте, шляхом анкетування для обговорення на сьогоднішньому уроці ви обрали книгу із серії «Життя видатних дітей». Ця літературна серія дуже багата. Але у нас на почесному місці буде книга Марини Павленко про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко.

Діти, а чи відоме вам ім’я цієї сучасної української письменниці? (Передбачувана відповідь учнів: імя сучасної письменниці відоме не всім читачам.)

Тоді пропоную розпочати роботу на уроці зі складання візитної картки Марини Павленко. Запрошую до слова учня-біографа.

(Учениця розповідає біографію, учні працюють із таблицею «Візитка письменниці» )

Слайд 7

Роки життя




Місце народження




Відомості про родину




Особливості виховання




Навчання




Захоплення




Найвідоміші збірки, твори




Значення творчості для сучасників




Слайд 8

Орієнтовне повідомлення учня

Павленко Марина Степанівна народилася 30 березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті (нині – університеті) імені Павла Тичини. З 1995 по 2000 роки працювала вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач кафедри української літератури й українознавства Уманського державного педуніверситету імені Павла Тичини. Кандидат педагогічних наук, доцент, автор багатьох наукових публікацій, методичних рекомендацій «У країні Лісових Дзвіночків» (2002) і монографії «Тичининська формула українського патріотизму» (2002), за яку удостоєна літературної премії «Благовіст». Упорядник спогадів про Павла Тичину «З любов’ю і болем» (2005). Має багато публікацій у періодичній пресі, мистецьких часописах («Березіль», «Кальміюс», «Дзвін», в тім числі у тих, що видаються за кордоном: вірменському – «Гарун», в італійському – «Артекультура», в німецькій «Соборності»), альманахах та колективних збірниках. З 1997 року член Національної Спілки письменників України.

Учитель.

Слайд 9

У 2006 році Марина Степанівна перемогла в конкурсі «Дитячий портал», з цього природу Зоя Жук взяла у письменниці інтерв’ю. Давайте і ми послухаємо їхню розмову.

Учні продовжують роботу над складання візитної картки

Рольова гра: дві учениці ведуть бесіду.

Зізнайтеся, чи апробуєте свої книжки на домашніх? Наскільки це полегшує або ускладнює роботу над книжкою?

– Першими читачами були і є мої батьки. Великий знавець, майстер Слова і дуже вибагливий до художньої літератури тато Степан Павленко певну частину моїх творінь різко “ бракував ”, але решту здебільшого оцінював дуже високо і вимагав ще більшого.. Мамі ж Ользі Павленко я вдячна за незамінне мовне шліфування моїх творів. Між іншим, у мами, хоч вона й — “ простий ” сільський учитель, — неабияке відчуття живої, справжньої, не спотвореної “ осучасненням ” рідної мови.

Мій чоловік Володимир — також один із головних цензорів і консультантів. Його безапеляційні зауваження стосуються, як правило, змістових тонкощів. Приємно, що він, попри позірну критичність, потай пишається моїм письменством. Старша ж одинадцятирічна донька Оля — не так перший читач, як перший слухач, критик, порадник і навіть співавтор… Натомість дванадцятирічна племінниця Світланка безвідмовно “ споживає ” всі мої твори для дорослих і дітей: запоєм читає їх як у рукописі (чорновому і чистовому), так і — готову книжку. …
Розкажіть нашим читачам трохи про свої книжки. Ваша перша книжка для дітей – повість “Домовичок з палітрою” вийшла 2000 року, її наклад швидко розійшовся. Звідки узявся цей образ? Чи плануєте написати продовження?

– Повість-казка “Домовичок з палітрою” — автобіографічна. Її головний герой — Дитинство, яке міцно застрягло в закапелках душі й світлим невимовним сумом мучило мене доти, доки не перекочувало нарешті у повість. Домовичок — це тільки зручний привід. Звісно, сам образ не новий, він тягнеться ще з давньої міфологічної свідомості.

Що ж до продовження... Письменниця Галина Кирпа у “Спонтанному освідченні Домовичкові, не вписаному в жанр звичайної рецензії на книжечку для дітей” (“Літературна Україна”, 19 липня 2001р.) порадила, не відкладаючи, розвинути цю тему далі.
Хто з вітчизняних і зарубіжних авторів є у для Вас взірцем?

– Якщо на це питання відповідати добросовісно, то відповідь вийде надто розлогою! Більшість прочитаних творів так чи інакше залишали відбиток у моїй душі, формували палітру моїх думок і почувань. Ще з дитинства захопив весняний розмай “Лісової пісні” Лесі Українки, мудрість оповідок Божени Нємцової, містичність Стефана Цвайга, інтрига сюжетів Ірини Вільде...
За якої книжкою Ви зазвичай відпочиваєте?

– Боюсь, що саме відпочивати з книжкою останнім часом не щастить. Інша річ, що читання гарної книжки (художньої чи й літературознавчої) — завжди насолода. А отже — таки відпочинок?
Наскільки цікавою, на Вашу думку, є українська книга в європейському контексті?

– Нашої, української казки світ, на жаль, поки що не знає. Поодинокі казки поодиноких авторів поки що не зробили весни.

…Хочеться вірити, що наше суспільство, нехай і дуже повільно, хай і далеко не завжди послідовно, а проте дозріває до розуміння потреби в своїй національній казці, причому не лише в народній, але й літературній.
Як мама і педагог, скажіть, якою на Вашу думку має бути хороша дитяча книжка?

– Хороша дитяча книжка — це... Насамперед — гарна поліграфія (надто ж для найменших), без якої сучасна книжка просто загубиться на ятках. Далі — жвавий, захопливий сюжет. Розвиток дії, що, після розлогих описів і резюмувань починається на тридцятій-сороковій сторінці, уже давно віджив себе.

Нарешті дуже болюче питання — мова!
Телевізор і комп’ютер добряче потіснили тіснили книжку з життя сучасних підлітків…

– В цілому я шанобливо ставлюсь до телевізора і до комп’ютера. І мультики люблю, і хочу, щоб ми мали на екранах свого українського Крокодила Гену, Вінні-Пуха, Шрека. Домовичка врешті-решт!!!
Як літературознавець, Ви займалися дослідженням творчості

П. Тичини. Чому доробок саме цього письменника став предметом Ваших досліджень?

– Павло Тичина став об’єктом моїх розвідок цілком випадково. Неоднозначна, складна особистість? Безперечно! Але, воїстину, зрозуміти Павла Тичину — це значною мірою зрозуміти й Україну, її шляхи, її боління. У цьому ще не раз переконає сьогодення і майбутнє, переконають наступні дослідники.
Окрім того, що Ви працюєте в царині красного письменства, Ви ще й художник-ілюстратор. До чого важче робити оформлення – до власних текстів чи до чужих? Чи важко довірити свій текст іншому художнику? Не виникає потім бажання підправити, змінити, посперечатися з ілюстратором – мовляв: “Не відчув він мій текст”?
– На жаль, я не художник-професіонал, але малюю — наполегливо й палко — з дитинства.

Змалку мріяла стати ілюстратором. Скільки невизнано-невиданих альбомів, стінгазет, листівок, книжечок, любовно вифантазуваних і вимальованих мною, досі валяється-зберігається по шухлядах!..
Наостанок, чи варто мріяти в наш прагматичний час?

– Іноді мені здається, що кожна людина повинна мати неодмінно про запас троє бажань, які неодмінно збудуться. Щоб, отримавши раптом чарівну нагоду здійснити своє бажання, ми зуміли задумати щось вартісне.

Тож зичу читачам і кожному з нас здійснення всіх найзаповітніших бажань. А посприяє цьому нехай саме казка… Тому відчинімо казці свої серця, здаймося на волю казки, будьмо з казкою! Казки всіх країн світу, єднайтеся!
Після виступу біографа, рольової гри учні, попрацювавши в парах, перевіряють відомості складених візиток.
  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку позакласного читання зі світової літератури у 5 класі...
Тема. Оповідання Сетона-Томпсона «Лобо володар Курумпо». Зображення автором поведінки та звичаїв тварин

Урок позакласного читання у 6 класі. Джек Лондон. «Біле Ікло». Світ...
Тема. Урок позакласного читання у 6 класі. Джек Лондон. «Біле Ікло». Світ тварин І світ людей у творі. (Урок-усний журнал)

Конспект відкритого уроку з мультимедійною підтримкою. Предмет: Літературне читання
Провела І підготувала: учитель І категорії Вільнянської зош І-ІІІ ст.№3 Основа Олена Олександрівна

Урок позакласного читання
О. Я. Савченко. Я люблю читати. Навчальний посібник з літературного читання для учнів 4 класу

Урок застосування знань, умінь І навичок; урок позакласного читання....
Т. Шевченка, формувати читацький інтерес до творчості Тараса Григоровича; розвивати навички читання; формувати ціннісне ставлення...

Урок читання 4клас. Тема
Урок читання у 4 – а класі проведений старшим вчителем, вчителем вищої категорії Черненко Оленою Григорівною на міському семінарі...

Українські дитячі письменники
Посібник з підготовки та проведення уроків читання та позакласного читання у початкових класах

Інтегрований урок-подорож з читання, української мови, курсу «Я І Україна» у 3 класі
Тип уроку: інтегрований урок-подорож з читання, української мови, курсу «я І україна»

Урок позакласного читання Тема : Роман Іваничук “Яничари” (“Мальви”)
Вступне слово вчителя. Лунає поезія Ольги Кряжич “Сучасний яничар”. ( Дивослово №11, 2003)

Конспект уроку з української літератури в 5 класі на тему «Зірка...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка