Пошук по сайту

Історія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок світової літератури у 7 класі Тема: Ровена та Ребека дві різні долі

Урок світової літератури у 7 класі Тема: Ровена та Ребека дві різні долі





Урок світової літератури у 7 класі

Тема: Ровена та Ребека - дві різні долі

Мета:поглиблювати вміння учнів робити порівняльний аналіз образів художнього твору, вчити визначати їх ідейно-естетичне навантаження, розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення, усного словесного малювання, сприяти формуванню моральних якостей учнів.

Епіграф:

У серці жінки зосереджені її душа та розум.

Ремі Гурмон.

ХІД УРОКУ

1.Організаційна частина.

Створення емоційного настрою

2. Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування по змісту роману Вальтера Скотта «Айвенго»:

  1. У якому столітті відбуваються події, зображені у романі? (у ХІІ-ХІІІ столітті)

  2. Це період правління короля ( Річарда Левове Серце)

  3. За жанром роман «Айвенго» - це (історичний роман)

  4. Центральним образом твору є (Уілфрід Айвенго)

  5. Кому служив Айвенго? (Королю Річарду)

  6. Де проходив лицарський турнір? (У Ашбі)

  7. Лицар-храмовник (Бріан де Буагільбер)

  8. Кого було обрано королевою турніру? (Леді Ровену)

  9. Героїня твору, прекрасна єврейка (Ребека)

Слова вчителя: Якою б силою та мужністю не відзначались чоловіки, однак вони нічого не варті без жінок. Адже жінка не просто дає їм життя, вона надихає їх на подвиги, чекає з походів, омиває рани, вміє розрадити у скрутну хвилину, дає розумні поради. В усі часи жінок оспівували, їм поклонялися, їх просто кохали.

Перегляд слайдів презентації із зображеннями жінок під «Мелодію сліз».

Слова вчителя: Мабуть, немає жодного твору, в якому були б відсутні жіночі образи. Звичайно, є вони і в романі В. Скотта «Айвенго». Це - Ровена і Ребека. Великий шотландець створив їх надзвичайно привабливими.

Відомо, що О. Пушкін, прочитавши роман «Айвенго», в одному з листів так писав: «У душі Ровени горить чистий вогонь святості й шляхетності. А Ребеку відрізняє палка віра й високе почуття власної гідності»

3.Оголошення теми і мети уроку

Слова вчителя:Отже, на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо працювати над характеристикою героїв твору. У центрі нашої уваги сьогодні будуть жіночі образи роману Вальтера Скота «Айвенго» - Ровена та Ребека.

4.Запис теми та епіграфа у зошит.

5.Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

Історична довідка (положення жінки в Англії в ХІІ-ХІІІ ст.) – на слайді презентації

У Середні віки в Англії соціальний статус і права жінки були слабо забезпеченими. Причинами цього були загалом патріархальний характер суспільства, в якому провідну роль відігравав чоловік. Певна зміна ставлення до жінки відбулася у ХІІ – ХІІІ ст., коли серед пануючої верстви Англії поширилася французька традиція куртуазії (ввічливості). В її основі лежало уявлення про те, що спосіб життя та спілкування благородних людей має відрізнятися від звичаїв простого народу. Однією з причин шанобливого ставлення до шляхетних жінок було й те, що жінок було менше, ніж чоловіків, причому об’єктом куртуазії були лише жінки шляхетного стану. Над жінкою та її правом тяжіла і релігія. Середньовічне суспільство категорично забороняло шлюби молодих людей різної віри.

  • Діти, а що ви знаєте про леді Ровену?

она була донькою людини, що уславила себе мудрістю, відвагою, благородством та походила з королівського роду. Ровена була наділена мудрістю й обачливістю, виваженістю вчинків та рішень, надзвичайно високим уявленням про особисту та національну честь та гідність).

  • Діти, а що ви знаєте про Ребеку?

(Це - Ребека, дочка єврейського народу. Вона може посперечатися в питаннях дотримання кодексу честі з кращими представниками саксонської знаті і не жартома викликати на поєдинок представників чоловічої статі, які поступаються їй стійкістю, вірністю, непорушністю переконань).

Слова вчителя:Справді, діти, ці жінки - благородні і віддані, щиро кохають і здатні на самозречення заради того, у що вони вірять. Чи це справді так, ми дізнаємось з вами тоді, коли проаналізуємо їхню поведінку в романі «Айвенго».

А зараз прочитаэмо портрет леді Ровени (р.4)робота з текстом

Розділ 4

Портрет Ровени

Ровена мала прегарну жіночу фігуру і була висока, але не аж така висока, щоб це падало в очі. Лице вона мала біле-пребіле, проте довершена форма голови і шляхетні риси обличчя не допускали до думки про безбарвність, часом поєднану з вродою занадто білолицих блондинок. Ясні блакитні очі під витончено темними бровами, що надавали виразистості чолу, були неначе спроможні й запалювати, і власкавлювати, і наказувати, і благати. Хоча до такого обличчя більше пасував лагідний вираз, та в цю хвилину свідомість природженої вищості та вияви загальної пошани додавали молодій саксонці величавості, яка ще підкреслювала дароване їй природою. Пишні світло-русяві коси, як видно хвилясті від природи, були ще зі за смаком завиті в чарівні кучерики. Оздоблені самоцвітиками, вони не були заплетені: так тоді було заведено у жінок шляхетного походження, вільно народжених. На шиї вона мала золотий ланцюжок із невеличкою золотою ж таки ладанкою. На оголених руках блищали браслети. Поверх шовкової сукні кольору морської води накинена була ще одна, простора, довга, аж до землі, з дуже широкими рукавами, що ледь прикривали лікті. Ця друга сукня з тонкої-претонкої вовни була малиново-червона. До її коміра був пришитий перетканий золотом шовковий серпанок, який можна було до своєї вподоби накидати або іспанським маніром на обличчя й викот сукні, або на плечі.

- Які риси вдачі героїні виділяються уже з перших розділів роману?(красива, знає собі ціну, не пихата, має почуття власної гідності, добра, розумна, вміє себе поводити у товаристві.)

- Які плани до дівчини мав Седрік? (хотів одружити з Ательстаном, щоб відродити саксонську династію на англійському престолі.)

- Яке відношення Ровена мала до Айвенго?

Слова, якими героїня виявила своє захоплення перемогою Айвенго на турнірі, ви почуєте, переглянувши уривок із фільму

Перегляд уривка 1( Ровена ложить на голову Айвенго вінок)

  • Діти, чому на прохання Ровени про допомогу ніхто з оточуючих не зреагував?(оточуючі були байдужі)

  • У якому становищі опинилась дівчина?(у безвихідному)

  • Діти, хто ще з героїв роману хотів одружитися з леді Ровеною? (Моріс де Брасі хотів одружитись і заволодіти багатством леді Ровени).

Перегляд уривка2(розмова Ровени з Морісом де Брасі)

- Що дратує лицаря в поведінці Ровени?(її гордість, нескореність)

- Опишіть стан Ровени, коли вона зрозуміла, що Моріс де Брасі щось знає про Айвенго?

Вчитель: Ровена і Ребека зустрілися за дивного збігу обставин.

Перегляд епізоду фільму3(зустріч у лісі)

- Яке враження на вас справила поведінка Ровени?

- Чи знала вона, що Ребека з батьком везли пораненого Айвенго.

А зараз прочитаємо портрет Ребеки (р.8) – робота з текстом

Розділ 7

Портрет Ребеки

Навіть на думку такого сурового цінителя, яким був принц Джон, прекрасна Ребека могла б з честю витримати порівняння з відомими англійськими красунями. Вона була напрочуд гарної статури, і східний одяг ще більше прикрашав її. Жовтий шовковий тюрбан підходив до засмаглого відтінку її шкіри; очі блищали, тонкі брови вигинались гордою дугою, білі зуби виблискували, як перли, а густі чорні коси розсипались по грудях і плечах, прикритих довгою накидкою із пурпурного персидського шовку з витканими по ньому квітами різноманітних відтінків, що кріпилася багатьма золотими застібками, прикрашеними коштовними каменями, - все разом створювало таке дивне враження, що Ребека могла конкурувати з будь-ким із найгарніших дівчат, що сиділи навкруги. Її плаття було застібнуте на запонки із перлів, три верхні запонки були розстібнуті, тому що день був спекотний, і на відкритій шиї було добре видно дуже дороге діамантове кольє з підвісками; страусине перо, прикріплене до тюрбана, також кидалось у вічі, і хоча дами, що сиділи на верхній галереї з презирством дивилися на прекрасну єврейку, потай вони заздрили її красі і багатству.

-У чому полягала складність становища Ребеки? (вона - єврейка, тому зазнавала переслідувань)

- Яку роль вона відіграла у житті Айвенго?(вона з батьком взяли до себе пораненого Айвенго і лікувала його)

- Чому вона так зробила?(покохала Айвенго, але розуміла, що вони не рівня, але для неї головне те, що вона кохає, тому допомагала)

Діти, перегляньте уривок із кінофільму, в якому показано, як Ребека захищає свою честь перед Бріаном де Буагільбером.

Перегляд уривка 4 (Ребека захищає свою честь)

  • Як ви прокоментуєте поведінку дівчини?

  • Яким постає перед нами Бріан де Буагільбер у цьому уривку?

Страждання Ребеки на цьому не закінчилися. Суд ордену тамплієрів признає її відьмою і засуджує до страти.

Перегляд уривка 5(Ребеку рятує захисник Айвенго)

- Як вела себе Ребека, чекаючи вироку?

- Хто врятував її від жорстокого вироку суддів?

А зараз давайте на мить перенесемось у далеке ХІІ століття і побачимо, як прощались ці чудові жінки.

Перегляд уривка 6(Прощання Ровени і Ребеки)

- З якою метою Ребека прийшла до Ровени?

- Чому вона вирішила присвятити своє життя?

- У чому вона змогла знайти своє щастя?

6.Закріплення матеріалу (рефлексія)

Складання синквейну 1група - Ровена 2 група - Ребека

Прийом Асоціативний ряд

Р - Р -

О - Е -

В - Б -

Е - Е -

Н - К -

А - А –

Прийом «Денотатний граф»

Імя героя
Дієслово Дієслово Дієслово
Іменник Іменник Іменник
Творча робота

Діти, доберіть, будь-ласка, квітку, на яку, на вашу думку, схожа кожна з героїнь. Обгрунтуйте свій вибір.

7.Підсумок уроку «Продовж речення»

  • Сьогодні я дізнався…..

  • Я зрозумів, що……

  • Тепер я можу……

  • Я набув ……

  • Я навчився…..

  • Урок дав мені для життя…..

  • Мені захотілося……

  • Було цікаво…..

8.Домашнє завдання

1. Заповнити таблицю.

Прийом «Концептуальна таблиця»

Лінії порівняння

Ставлення оточуючих до героя

Ставлення героя до

оточуючих

Поведінка одна з одною

Риси характеру

Ровена














Ребека














2. Характеризувати образи Ровени і Ребеки за планами

Ровена

1.Відображення подій Середньовічної Англії в долі персонажів роману В. Скотта «Айвенго».

2.Леді Ровена — найкращий взірець представниці англійських жінок свого класу.

1).Зовнішня та внутрішня краса дівчини: почуття гідності, вміння себе поводити.

2)Вірність коханому (слово на захист).

3)Милосердя до слабих.

4)Витримка і мужність.

5)Бажання щастя для всіх (розмова з Ребекою).

3.Ставлення автора до героїні.

Моє ставлення до героїні.

Ребека

1.Вплив боротьби англосаксів з норманами на долю чужинки.

2.Неординарність Ребеки, її сила і слабкість.

1)Поєднання зовнішньої та внутрішньої краси в образі Ребеки.

2)Мета Ребеки — допомагати іншим, підтримувати слабких.

3)Щирість і готовність до самопожертви.

4)Надзвичайна мужність і витримка.

5)Уміння вірити та сподіватися на краще.

6)Цілісність натури Ребеки, вміння скоритися долі (вірність традиціям батьків, нерозділене кохання).

3.Ставлення автора до героїні.

Моє ставлення до героїні.
Список використаної літератури

  1. Мартинчук Наталя. ″Образ Айвенго″ в однойменному романі В. Скотта // Всесвітня

література в середніх навчальних закладах України. - 2009. - №6. - с. 19 - 21.

2. Мартинчук Наталя. Історія і доля людини: Айвенго, його гідність і чесність. // Зарубіжна література. - 2009. - число 36(628) вересень. - с. 9 - 14.

3. Давидова Оксана, Більчук Маргарита. Зарубіжна література: Супутник учителя. 7 клас. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. - 240 с.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок української літератури у 9 класі Тема. Тема жіночої долі у творчості...
Обладнання: мультимедійна презентація, картини Т. Шевченка, ілюстрації до творів, соціальні відеоролики, свічка, хустина, дівочий...

Конспект уроку позакласного читання зі світової літератури у 5 класі...
Тема. Оповідання Сетона-Томпсона «Лобо володар Курумпо». Зображення автором поведінки та звичаїв тварин

Конспект показового уроку зі світової літератури в 9 класі вчителя світової літератури
Мета: Розглянути епоху Просвітництва у культурному контексті; розкрити духовні цінності доби; ознайомити учнів з поняттями «просвітительський...

М. Маріуполь Відкритий урок (для вчителів міста) з української літератури в 5 класі
Мета: вчити учнів висловлювати думки про методи навчання в старій школі й сучасній, а також умови життя й навчання дітей; уміти зіставляти...

На уроках світової літератури засобами інтерактивних технологій навчання
Головіна Неля Григорівна, вчитель світової літератури Михайлівської середньої загальноосвітньої школи Синельниківського району

Урок з літератури у 10-б класі тема : Михайло Коцюбинський. Життя І загальний огляд творчості
М. Коцюбинського виховувати національну свідомість учнів, духовність, любов до рідного народу

Урок 1 Тема. Г. Бічер-Стоу. Роман «Хатина дядька Тома». Проблема...
В. М. Бялковська, учитель світової літератури Красенівського нвк с. Красенівки Чорнобаївського р-ну Черкаської обл

Урок №1 Тема: Правила техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі. Урок №2 Тема
Урок №11 Тема: Практична робота № «Початок І закінчення роботи на комп’ютері. Робота на клавіатурному тренажері»

Позакласний захід «Поэзия мелодия сердца» ст. 29 Обмін досвідом «Особливості...
Формування гуманістичної спрямованості духовно багатої особистості школяра на уроках світової літератури

Методичні рекомендації щодо застосування літературознавчого аналізу...
Творча група вчителів світової літератури та російської мови Новомиргородського району, яка працює над проблемою «Аналіз художнього...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




i.ocvita.com.ua
Головна сторінка